استراید ترگلون اجازه ندارد ساختمان 30 ساله بریستول را صاف کند

هم تیم طراحی شهری شورای شهر بریستول و هم تیم های شهر پایدار نسبت به هزینه های کربن بالای تخریب یک ساختمان نسبتا جدید اعتراض داشتند.

ساختمان U-Shed در دهه 1990 به عنوان بخشی از بازسازی اواخر قرن بیستم در کنار بندر ساخته شد. این ساختمان با یک منظره سقف شیبدار طراحی شده است تا منعکس کننده سوله ترانزیت ساحلی اصلی سایت باشد.

بازار Za Za در بریستول با پل پرو



منبع

تیم طراحی شهری شورا گفت: «تخریب ساختمان موجود منجر به از بین رفتن کربن موجود در بافت آن خواهد شد. “این را نمی توان پشتیبانی کرد، به خصوص با توجه به وضعیت شخصیت سازی، قدمت ساختمان، وضعیت سالم، انعطاف پذیری برای پیکربندی مجدد و وضعیت اضطراری آب و هوایی اعلام شده توسط شورای شهر بریستول.”

افسران برنامه‌ریزی در گزارشی که امتناع از آن را توصیه می‌کرد، گفتند که توسعه پیشنهادی به‌عنوان یک بلوک اداری مدرن ظاهر می‌شود و در ساختمان دریایی اسکله بوردو به‌صورت «ناهماهنگ» قرار می‌گیرد.

Stride Treglown و CBRE از اظهار نظر خودداری کردند.

اعتراضات همچنین بر اثرات زیست محیطی تخریب یک ساختمان اخیر که هنوز از نظر ساختاری سالم است، متمرکز شد.

وی افزود: «اگرچه یک افزودنی نسبتاً مدرن است، اما ماهیت سنگ‌آلود ساختمان موجود، شور و نشاط امروزی بندرگاه را با آنچه که یک اسکله کار می‌کرد، با موفقیت پیوند می‌دهد.»

در میان کسانی که به این طرح اعتراض داشتند، انجمن مدنی بریستول بود که این طرح را به عنوان «معماری هرجا» توصیف کرد.

اما این طرح چهار طبقه به دلیل نگرانی‌هایی که ساختمان جدید «بزرگ‌از اندازه و نامتجانس» بود کنار گذاشته شد و نماهای ساختمان‌های فهرست‌شده از جمله کلیسای جامع بریستول را که در فهرست درجه یک قرار دارد مسدود می‌کرد.

هفت عضو شورا به رد مجوز این طرح ها رای دادند، در حالی که دو نفر به حمایت از آنها رای دادند.

به گفته هیئت مشاوره حفاظت، که به این طرح‌ها اعتراض داشت، طراحی ساختمان فعلی و به‌ویژه خط سقف آن با موفقیت به تاریخ منطقه به‌عنوان یک اسکله کار اشاره می‌کند.

منبع:کلاوات سومری/شاتراستاک

معترضان گفتند که تخریب بازار زا زا باعث از بین رفتن 200 شغل می شود. آنها همچنین با ارتفاع این طرح که به گفته آنها در مقایسه با سایر ساختمان های کنار اسکله «بیش از حد بلند» است و با میراث منطقه همخوانی ندارد، مخالفت کردند.

این درخواست بیش از 400 اعتراض و یک طومار با بیش از 2000 امضا دریافت کرد.

این پیشنهاد، برای توسعه دهنده CBRE، شامل خراب کردن ساختمان U-Shed در خیابان کانن بود، که در حال حاضر دارای یک بار و رستوران محلی محبوب Za Za Bazaar است.

به گفته این پانل، ارتفاع جایگزینی پیشنهادی، توپوگرافی ساختمان‌هایی را که برای ویژگی منطقه حفاظت شده «بسیار حیاتی» است، مختل می‌کند.

تیم شهرهای پایدار اضافه کرد که متقاضی در حال بررسی “امکان سنجی” استفاده مجدد یا بازیافت قاب فولادی سوله است و تجزیه و تحلیل کربن کامل برای ارزیابی انتخاب مواد در حال انجام است.

با این حال، “تحقیقات بیشتر” را در مورد حفظ بیشتر ساختمان های موجود، فراتر از استفاده مجدد از فولادها تشویق کرد و توصیه کرد که یک ارزیابی کامل کربن کل عمر در مورد هزینه های تخریب در مقابل استفاده مجدد تکمیل شود.

تحریریه اخبار معماری آریانا