استودیو اگرت وست طرح برجی را برای جایگزینی بلوک منچستر دهه 50 ارائه می کند

منبع:nbv studio



منبع این مرکز قصد دارد خانه پل آلبرت دهه 1950 را تخریب کند، یک اداره مالیاتی 18 طبقه که برای درآمد و گمرک HM ساخته شده است، که در زمینی به مساحت 0.9 هکتار در کنار پل ترینیتی سانتیاگو کالاتراوا قرار دارد.

جایگزینی مسکونی پیشنهادی استودیو اگرت وست به صورت سه شش ضلعی برنامه ریزی شده است که توسط هسته مرکزی پله ها، آسانسورها و بسیاری از خدمات به هم متصل شده اند.

استودیو اگرت وست، که برای توسعه دهنده Oval Real Estate کار می کند، پیشنهاداتی را برای یک برج 367 ساختمانی «آبشاری» ارائه کرده است که از 34 طبقه به 45 طبقه افزایش می یابد، و همچنین یک بلوک فضای کاری 19 طبقه جدید شامل حدود 32500 متر مربع از زمین.

در صورتی که کار تایید شده می تواند تا پایان سال جاری بر روی این طرح آغاز شود.

این طرح در خیابان بریج در نزدیکی Deansgate و Salford Central همچنین دارای فضای عمومی جدید و مسیرهای عابر پیاده خواهد بود که به عنوان یک راهرو زیست محیطی احیا شده در امتداد رودخانه Irwell که کاشت و درختان را حفظ می کند، نامگذاری شده است. این پیشنهادها شامل مغازه ها و رستوران های طبقه همکف است.

زمانی که پیشنهادات اولیه رونمایی شد، توسعه‌دهنده Oval گفت که در حالی که «متعهد به بازسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی است» آلبرت بریج هاوس «پتانسیل بازسازی موفق را ارائه نمی‌دهد».

وی گفت که ویژگی های اصلی آلبرت بریج هاوس در اثر بازسازی از بین رفته است و افزود که “حفظ آن فرصت باز کردن سایت را محدود می کند”. این ساختمان یکی از اولین ساختمان‌های منچستر پس از جنگ بود، اما برای ثبت نام توسط انگلستان تاریخی رد شد.

طرح برج اداری و مسکونی پیشنهادی توسط استودیو اگرت وست برای جایگزینی خانه پل آلبرت دهه 1950 (ارائه شده ژانویه 2023)

علاوه بر آپارتمان‌های جدید، این بلوک همچنین شامل یک سالن ورزشی، دیوار بولدرینگ، باغ‌های روی پشت‌بام، اتاق سینما و امکانات ناهارخوری خصوصی خواهد بود.

اسناد مشاوره اولیه می‌گویند که ساختمان‌های جدید «برای جشن گرفتن و ارتقای این مکان معتبر طراحی شده‌اند» و افزودند که ارتفاع و انبوه آن‌ها «به بافت افق در حال ظهور در این بخش از مرکز شهر که به سرعت در حال تغییر است پاسخ می‌دهند».

بلوک 1958 توسط EH Banks وزارت کار دولت طراحی شد. نیکولاس پیوسنر، مورخ معماری، در مورد ظاهر آن می گوید: «از خیابان و با زاویه ای به آن عقب بروید، که به جاذبه آن می افزاید… [the] بلوک مرتفع دارای اسکلت بتنی و روکش سنگ پرتلند است که کانالی برای ایجاد بافت دارد.

اما ادی رهد از انجمن مدرنیست منچستر، در هنگام رونمایی از این طرح در سال گذشته، پیشنهادات اولیه را “بسیار ناامید کننده” توصیف کرد. او افزود که «در طول یک بحران آب و هوایی، تخریب چنین ساختمان بزرگ و بالقوه قابل انطباق [was] بسیار افسرده کننده.

کریستوف اگرت، مدیر موسس این دفتر گفت: تراس‌های سبز آبشاری ساختمان اداری و برج مسکونی باریک در مسیر خیابان پل، منظره شهری متمایز و به یاد ماندنی ایجاد می‌کند، در حالی که در سطح زمین، امکانات جدید و منظره با کیفیت، منظره‌ای جذاب و جدید را ایجاد می‌کند. مقصد منچستر.

تحریریه اخبار معماری آریانا