اصول طراحی پلان ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر | arianarchitects

انبار یا بایگانی در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، برای نگهداری مدارک و پرونده ها و مانند آن مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد این فضا نیز با توجه به ظرفیت ساختمان و نوع فعالیت ها تعیین می شود. تحقیقات نشان داده است که کارکنان در محیط های نوآورانه و مبتکرانه می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند. اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که نمای ساختمان اداری چه ارتباطی می تواند با فضای داخلی ساختمان و بهره وری کارکنان داشته باشد؟!

بررسی و مقایسه نمونه های موردی ساختمان های اداری در جهت طراحی کارآمد

ما می‌مجله خبری معماری آریانایم کابینت‌سازهایی به شما معرفی کنیم که به صورت حرفه ای طراحی انجام می‌دهند. مشاوره‌ی مستقیم با کابینت‌سازی که برای اجرای کار به شما معرفی شده‌است. بعد از ترمیم سقف و دیوارها، نوبت به اجرای نورپردازی مناسب می‌رسه. جمع آوری نظرات و ایده‌های کارمندان هم می‌تونه در تاثیرگذاری بیشتر بازسازی کمک کنه. در ابتدا، باید برای انجام بازسازی، با افراد خبره در این حوزه مشورت کنین و راهنمایی بگیرین. در موقعیت‌هایی، بنا به تصمیم مدیر شرکت، بخشی از فضا نیازمند تغییر کاربری هست.

http://barbarinemoone.ir

این حائل ها می توانند امکان ایجاد قفسه بندی، کابل کشی را برای سیستم روشنایی و برق را فراهم نمایند. معمولا ارتفاع این حائل ها ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که بستگی به میزان خصوصی بودن محیط دارد. در ایستگاه های کار ساختمان های اداری در صورت استفاده از میزهای مشترک، تنظیم ارتفاع سطوح برای افراد دشوار است زیرا دو نفر با ارتفاع قد متفاوت قاعدتا نباید از سطوح کار با ارتفاع یکسان استفاده کنند.

  • ساختاری که در شکل دهی همزمان بیرون و داخل از قوانین نفوذ پذیری، یکپارچگی، تکرار جزء به کل، امتداد نظام هندسی مولد پیروی می کنند.
  • در تصویر زیر چند نمونه از پلان با عمق های مختلف نشان داده شده است.
  • همیشه قبل از شروع هر کاری ایده پردازی ها و طراحی نقشه هایی که در سر داریم و قصد پیاده سازی آن ها را داریم باید انجام شود.
  • اگر کارکنان در محیط کار احساس راحتی کنند بهتر می توانند وظایف خود را انجام دهند.
  • یکی از جذاب ترین طراحی ساختمان های اداری ” شرکت دارویی سیناژن ” می باشد که توسط “گروه معماران مدام” طراحی و اجرا شده است و تمام جذابیت های یک فضای اداری را یک جا فراهم کرده است.

از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود. اصول معماری ساختمان اداری استانداردهایی را معرفی می کند که رعایت آن ها می تواند به کاربردی تر شدن یک ساختمان اداری کمک کند و تا حد زیادی نیاز کارکنان و شرکت های مختلفی که ممکن است در آن مشغول به کار شوند را برطرف کند. در طراحی ساختمان های اداری نمای ساختمان اداری بهتر است با توجه به اقلیم، مصالح در دسترس، امکانات ساخت و فرهنگ هر منطقه طراحی شود. پوسته خارجی بنا باید فضاهای داخلی را از عوامل جوی و تغییرات دمایی و صداهای مزاحم محافظت کند.

ساختمان برتر اداری پایدار در جهان

کیفیت هوای محدوده شهری پایین است و باعث پایین آمدن کارایی ساختمان سبز می شود. آشپزخانه یک واحد اداری کوچک باید حداقل به اندازه یک یخچال فضای اضافه داشته باشد که کارمندان بتوانند از آن برای نگهداری مواد غذایی خود استفاده کنند. بنابراین در کنار کابینت هایی که در این فضا نصب می شوند باید به فکر فضایی برای یک یخچال استاندارد نیز بود. استفاده از حروف، اعداد و کاراکترهای معنی‌دار در طراحی نمای اداری، هویت‌بخش است و می‌تواند با چینشی منظم به کمک نمای کامپوزیت، سطح صاف نما را منحصر به فرد و زیبا سازد.