انواع ساختمان جامع ترین مقاله در مورد انواع ساختمان و ویژگی ها آن شرکت سازه سبک آرسام | arianarchitects

این حالت بیشتر برای ساختمان ‌هایی که نزدیک به سفره‌ های آب زیرزمینی، قنات ‌ها، چاه ‌ها و منابع آبی ساخته می‌ شوند اتفاق می ‌افتد. در این‌ حالت می‌ توان با احداث زهکش ‌های مناسب در اطراف ساختمان که رطوبت اضافی را خارج می ‌کند از نشست ساختمان جلوگیری نمود. گاهی اوقات خاک زیر ساختمان بیش از حد نرم است و یا عواملی دیگر باعث ایجاد حفره‌ های در سطح زیر پی می‌ شوند. اگر این حفره‌ ها کوچک باشد می ‌توان از آن‌ ها صرف نظر کرد اما در صورت بزرگ بودن حفره می ‌تواند حتی باعث ایجاد چاهک شده و دیوارهای ساختمان را در خودش فرو برد.

ساختمان‌های خشتی و گلی[ویرایش]

آخرین مرحله از نازک کاری ساختمان، رسیدگی به فضای بیرونی و زیبایی ظاهری بنا میباشد. نمای ساختمان هویت آن است و اولین منظره ای که شما از ساختمان میبینید نمای بیرونی آن است. نوع طراحی و متریالی که برای نما انتخاب میشود بستگی به معماری ساختمان، کاربری و سلیقه‌ ی فرد دارد. مکان و زمینی که قرار است ساختمان در آن ساخته شود، از اهمیت بالایی برخورد دارد. هنگام خرید زمین باید مواردی مثل تراکم، قیمت زمین، محله، امکانات و دسترسی را در نظر داشته باشید.

http://barbarinemoone.irاین نوع ساختمان ها در مناطقی که چوب با قیمت ارزان در دسترس است ساخته می شوند، مانند شهرهای جنوبی کشور اتریش، بعضی ایالت های کشور آمریکا و … در ایران به علت کمبود منابع، ساختمان های چوبی کمتر ساخته می شوند. بلوک سیپورکس عایق گرما (حرارت)، عایق رطوبت، عایق حریق، مقاومت بالا در برابر زلزله از ویژگی های این بلوک است. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص انواع ساختمان کسب کرده باشید. 1) ساختمان‌ هایی که خسارت نسبتاً کمی از خرابی آن‌ ها حادث می‌شود و احتمال بروز تلفات جانی انسانی در آن‌ها بسیار کم است، مانند انبار های کشاورزی و سالن‌ های نگهداری دام. همچنین در ساختمان‌ های آجری معمولاً دیوار های حمال در طبقات مختلف روی هم قرار می‌ گیرند و اغلب پارتیشن‌ ها از دیوار های حمال می‌ باشند. برای ساختمان‌ های کوچک که در نهایت ۲ طبقه باشند و حداکثر ارتفاع آن‌ ها حداکثر ۸ متر باشند، می‌ توان از این نوع ساختمان استفاده نمود.

بررسی راه و بیراهه مولدسازی دارایی های مازاد دستگاه ها

در نتیجه مجله خبری معماری آریانا به طراحی مجدد سازه و تعیین سطح عملکرد و در صورت نیاز استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می باشد. هر ساختمانی به منظور کاربری مشخصی طراحی شده و می بایست الزامات آیین نامه های مرتبط را برای حصول سطح ایمنی و پایداری مورد انتظار تامین نماید. با این وجود و در طول عمر سرویس دهی یک ساختمان ممکن است مالکان تمایل به تغییر در کاربری آن داشته باشند. به عنوان مثال یک ساختمان با کاربری مسکونی تبدیل به یک انبار نگهداری شود. هر گونه تغییر در کاربری یک ساختمان می تواند موجب به وجود آمدن بارهای بیشتر در ساختمان گردیده به طوری که ساختمان با همان وضعیت قبلی قادر به مقاومت در برابر بار وارده نبوده و اعضای باربر ثقلی و جانبی مختلف دچار گسیختگی شود.

جلسه کمیته مناسب سازی فضاهای شهری در محل سازمان برگزار شد(به همراه گزارش تصویری)

نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط قا‌ب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی توسط دیوارهای برشی یا قاب‌های مهاربندی شده تأمین می‌شود. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم عمدتاً توسط دیوارهای باربر تحمل می‌شوند و مقاومت در برابر بارهای جانبی توسط دیوارهای باربر كه به صورتدیوارهای برشی عمل می‌كنند، تأمین میشود. نوسازی سازه ها علاوه بر هزینه هنگفتی که دربر دارد مدت زمان زیادی تا بهره برداری صرف می کند اما در بهسازی و مقاوم سازی با صرف هزینه بسیار پایین تر ، زمان کمتری نیز صرف بهره برداری مجدد از سازه صرف میکند. امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود. همان طور که می دانیم بتن به تنهایی قادر به تحمل تنش های کششی نمی باشد و خیلی زود دچار ترک خوردگی می گردد.

  • کاربرد رنده بلوک را می دانید؟ کاربرد رنده بلوک را می دانید؟ در مقاله قبلی در مورد انواع رنده بلوک ساختمانی صحبت کردیم.
  • با عضویت در خبرنامه عصرساختمان شما می توانید از مهمترین و بروزترین اخبار و اطلاعات روز ما با خبر شوید.
  • کار گچ کاری می تواند پس از اتمام کار برق کاری و لوله کشی شروع شود.
  • ساختمانی است که برای اسکلت اصلی آن از بتن آرمه (سیمان، شن، ماسه و فولاد به صورت میلگرد ساده یا آجدار) استفاده شده باشد.