ایده های دکوراسیون داخلی برای رستوران و فست فود

طبق مطالعات انجام شده، رنگ های استفاده شده در داخل رستوران بر روان شناسی مشتریان تاثیر زیادی می گذارد و موجب واکنش آن ها به روش های گوناگون از انتخاب غذایشان گرفته تا میزان هزینه ای که خرج می کنند می گذارد. به طور مثال ، اژدها نمادی از چین باستان می باشد و در رستوران های چینی پرده هایی با نقش و نگار اژدها آویزان می شود و یا مجسمه های اژدها به چشمتان می آید. انواع لوسترها ، پرده، گلدان، ظروف، تابلو ها، قفسه ، مجسمه ، نماد ها و … در ادامه در بخش مگ فیدیلیو قصد داریم شما را با انواع رنگ های کاربردی در دکوراسیون رستوران و تاثیر آن بر جذب مشتری آشنا کنیم. اگر اهل ادبیات و خطاطی باشید حتما حس خوبی را آنجا احساس خواهید کرد. هر چه بیشتر در انتخاب و یا طراحی تزئینات دقت و حوصله بیشتری به خرج دهید و از تکرار پرهیز نمایید، دکوراسیون داخلی حرفه ای تری خواهید داشت. استفاده از لوستر و تزئینات داخلی چشمنواز در همان ورودی یا لابی برج، نوید حضور در یک محیط شیک و رویایی را به مهمانان عزیز میدهد.

در صورتی که شما صاحب یک رستوران کوچک هستید، سعی کنید تا با رنگ آمیزی دیوارهای داخلی رستوران خود با رنگ ها روشن موجب بزرگتر دیده شدن آن شوید. رنگ آبی ارتباط مستقیمی با آرامش دارد، اگر صاحب کافه ای مشتری مداری هستید و دوست دارید که مردم در آن اوقاتی آرام داشته باشند و از نوشیدنی های آن جا نهایت لذت را ببرند، توصیه می شود تا از رنگ های آبی و بنفش در فضای داخلی کافه استفاده کنید. برای آن که همواره در کار خود موفق باشید باید بتوانید محبوبیت خود را مدیریت کنید و این فرآیند مدیریت شماست که مشخّص خواهد کرد موفقیتتان دیرپاست یا خیر. برای ایجاد این جلوه می توان در کنار کفپوش های سفید از صندلی یا گلدان های قرمز استفاده کرد. شاید باور کردنی به نظر نرسد، ولی استفاده از رنگ های آبی و بنفش در فضا موجب کاهش اشتهای مشتریان می شود. به این صورت که آن ها را در تضاد با رنگ های دیگر باید استفاده کرد مثله ترکیب رنگ بژ با کمی سفید و یا سبز و قرمز، با وجود سلطنتی بودن رنگ بژ، در صورت استفاده از آن در کنار قرمز یا سبز، موجب شکسته شدن جلوه ی بژ شده و فضایی آرامش بخشی را برای مشتریان ایجاد می کند.

بر مبنای این اصل طراحی رستورانی با دریافت کافی نور طبیعی، تهویه مناسب و فضای سبزی که محیط بیرونی و داخلی رستوران را پوشش دهد میتواند بسیار پرطرفدار باشد. بهترین رنگ ها برای نمای بیرونی رستوران بایستی از رنگ های تیره تر مانند قهوه ای و یا آبی سرمه ای استفاده شود. این جزئیات در دیزاین رستوران ها برای افراد جذابیت خاص خود را دارند و خیلی اوقات مشتری ها را ترغیب به عکاسی از فضای داخلی کافه می کنند،.اینکه اکسسوری رستوران یا کافه شما منحصر به فرد و بر پایه هنر، فرهنگ و سبک رستوران باشد، نقطه عطف طراحی داخلی رستوران می باشد. فرایند طراحی این است که در آن شما همه چیز را به کار می گیرید. بدیهی است که قیمت تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه رستوران و فست فود کار کرده، به مراتب پایینتر است. اندازه آشپزخانه باید با اندازه کل رستوران مطابقت داشته باشد و با آن متناسب باشد. می توان این سبک را جشنواره رنگ ها نامید زیرا در آن از رنگ های شاد، تند و روشن به مقدار زیاد استفاده می شود. ارزیابی دقیقی از جمعیت مشتریانتان داشته باشید و باتوجه به شناخت نسبی سلایق و علایقشان بهترین نوع کمدی را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب رنگ های داخلی رستوران، مهمترین مورد باید این باشد که شما چه نوع رستورانی دارید و در آن قرار است چه غذایی سرو کنید.

در این مطلب نمونه هایی از اکسسوری های رایج را بررسی خواهیم کرد، در نظر داشته باشید ، تزئینات کلیشه ای از خاص بودن طراحی دکوراسیون داخلی می کاهند. این مرکز خود را به عامه ی مردم به عنوان یک بار با کانسپتی باب روز و همچنین یک لانج با امکان سرو غذاهای منحصر به فرد معرفی کرده است. در رستوران های ملیت های مختلف، استفاده از نمادهای مرتبط با فرهنگ آن کشور یا سمبل های خاصی که افراد در مورد یک کشور دیگر می دانند، متعارف می باشد. رستوران هایی که طراحی ، دکوراسیون ، نور پردازی و فضای مناسبی داشته باشند ، محیط گرم ، صمیمی و شاد را برای مشتری تداعی می کنند . دکوراسیون داخلی رستوران باید محیط آرام بخش و در عین حال پر از انرژی مثبت باشد.طراحی دکوراسیون رستوران های بسیاری را تا کنون دیده اید. نورپردازی به شدت بر روی دکوراسیون داخلی فضا تاثیرگذار است پس سعی کنید تا جای امکان از نورپردازی مناسبی متناسب با فضا بهره گیرید. اوج شلوغی این رستوران مربوط به ساعت ۹ شب به بعد است. روشن شدن لامپهای توکار باعث دوچندان شدن جلوهی محیط در هنگام شب میشود. از آنجایی که رستوران مورد نظر دارای منویی ایرانی بود و تم سنتی را هم برای سبک دکوراسیون داخلی در نظر گرفتیم ، برای طراحی دیوارها که از اهمیت بالایی در طراحی و اجرای دکوراسیون فضاهایی مانند رستوران ها ، فست فود ها حتی کافی شاپ ها برخوردار هستند از کانسپت قوس های ایرانی الهام گرفتیم و به صورتی مدرن و با استفاده از کناف آن ها را بر روی دیوارها اجرا کردیم همچنین در زیر این کناف ها و آرک ها از نورهای مخفی بهره گرفتیم که در زمان شب زیبایی و جذابیت خاصی را به محیط رستوران میبخشند .

پیشخوان و صندوق رستوران درست روبهروی در ورودی است. در ورودی علاوه براینكه نشانگر نوع رستوران است, باید به راحتی نیز قابل استفاده باشد. در ساخت این نوع نرده از خردههای چوب و مواد گرانول شده پلیمری استفاده خواهد شد. طرّاحی داخلی فستفود تومس، به مسـاحت ۱۴۰ متر مربّع و گنـجایـش ۸۰ نفر، مطابق معمول کارهای این طرّاح، مینیمالیستی است و با توجّه به بودجهی محدود کارفرما سعی شد در آن از حدّاقل متریال ممکن استفاده شود. فضا با ستونهای عمودی با پهنای نامنظّم به ضخامت ۱۰ سانتیمتر از جنس امدیاف و نورهای الایدی مابین آنها تعریف شده است. سرویسهای صبحانه که امکان استفاده از رستوران را با هزینه ای بسیار پایین تر در اختیار مشتریان قرار میدهند این روزها بسیارفراگیر شده اند. این رستوران در یک ساختمان قدیمی راه اندازی شده و فضای آن حال و هوای گذشته ها را در ذهن شما تداعی می کند. بدون داشتن یک پلان واضح و مشخص، مراحل بعدی کارتان از جمله طراحی دکوراسیون رستوران یا کافه پیش نخواهد رفت. اکسسوری ها از اجزای تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی می باشند که می توانند نقش مهمی در بیان و درک مفهوم پلان اصلی طراحی یک فضا داشته باشند. رسنوران و کافی شاپ : با آرامش بیشتری در یک فستفود غذا میل کنید!

اگر شما هم به این رستوران نرفتهاید و تنها نامش را شنیدهاید، شاید در نگاه اول فکر کنید این اسم در کنار یک رستوران غذاهای ایرانی و یا حتی خانگی مینشیند. چی فکر می کنی؟ سایه های خنک تر هم موجب ارسال یک انگیزه ی روانی شده و باعث می شود تا مشتریان فکر کنند که دما آرام تر است. حقیقتا به تنهایی یک اثر هنری به شمار می روند. اکثر رستوران های فست فود برای دکوراسیون محیط داخلی خود از این دو رنگ استفاده می کنند. چون شادترین رنگ ها از لحاظ بصری هستند. آن ها تلاش کردند تا صرف نظر از این که بنای موجود ارزش چندانی از لحاظ معماری نداشت، جداره ها را حفظ کنند، سطوح دیوارها را رها کنند و آن ها را با جداره ای شفاف بپوشانند تا نوعی ارتباط بین فضای جدید و قدیم ایجاد نمایند. به این دلیل که رستورانهای فست فود مکانهایی برای نشستن و وقت گذراندن نیستند و مشتری باید پس از صرف فست فودش هر چه زودتر آنجا را ترک کند. رستورانهای هتل استقلال مطبخ، رز و رستوران فصلی آبشار گیله و ا را شامل میشود. زمانی که کلمه فست فود را می شنویم تصاویر ذهنی مختلفی برایمان تداعی می شود.

این کافه دنج، یکی از بهترین مکان های برای قرارهای دوستانه می باشد. بهترین رنگ برای فضای داخلی و خارجی رستوران، رنگ هایی هستند که برند ها را بیشتر منعکس می کنند. اگر سفره خانه شما در فضای باز قرار دارد، به هیچ وجه نباید اهمیت وجود آبنما را دست کم بگیرید. استفاده از رنگ چوبی و قهوه ای هم نباید بیش از حد باشد، چون باعث می شود که رستوران شبیه به کلبه های روستایی به نظر برسد. نمای بیرونیای که بیشتر شبیه یک خانهی چوبی با پنجرهای بزرگ است تا رستورانی با منوی غذایی یک فست فود. یک رستوران سنتی باید هم از بیرون ساختمان و از درون دارای ویژگیهای منحصر به فردی باشد و حس ایرانی بودن و سنتی بودن را به بیننده القا کند. هر دوی این رنگ ها موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون بیننده می شود، و این حس را ایجاد می کند که سریع غذایشان را خورده و بروند. سایه های تیره تر قرمز و قهوه ای و نارنجی گرم اشتهای مشتریان را افزایش می دهد. تیم معماری «replus design bureau» این کافه رستوران را طراحی کردهاست. فعالیت های گروه معماری رخ شامل پروژه های متعددی در زمینه های معماری بازسازی و معماری داخلی فضاهای مسکونی،اداری،درمانی و تجاری(رستوران و فست فود) می باشد.ایده کلی این گروه تبعیت از اصول طراحی مدرن است،که با نگرشی مدرن در زمینه سبک شناسی همراه شده است.

در این مرحله که شاید بهتر باشد در مرحله اول راه اندازی کسب و کار مورد توجه و بررسی قرار گیرد با ید به مقدار سرمایه و دارایی که برای این کسب و کار در نظر گرفتیم دقت کنیم اگر کسری بودجهای دارید می توانید قسمتی از بودجه را با وام گرفتن تامین کنید گزینه جذب سرمایه گذار با ارائه بیزنس پلن یکی از موارد انتخابی شماست. در حقیقت استفاده از انواع چوب کاری ها در طراحی یک رستوران سنتی ژاپنی می تواند بسیار حائز اهمیت بوده و شما را به اهداف تان نزدیک تر نماید. در طراحی نمای رستوران جایگاه قرارگیری پنجره ها و اندازه آنها به شما اجازه میدهد تا میزان زیادی دید مهمان از داخل به خارج و برعکس را تعیین نمایید.

به عنوان مثال: یک سالن را به سبک معماری مدرن طراحی میکنند و یک سالن دیگر را به سبک معماری سنتی و یا اصیل. این وظیفهی شماست که فضایی را برای رستوران طراحی کنید که متناسب با تلاشهای تبلیغاتی شما باشد و از این تلاشها حمایتهای لازم را به عمل آورد. فست فودها فضایی مناسب برای گفتوگوهای کاری، برگزاری تولد و جشن و یا حتی نشستنهای طولانی نیست. زمانی که متوجه میشوید خاتون غذاهای یک فست فود را سرو میکند، تازه میفهمید که حس و حال صمیمی این رستوران بسیار به نامش میآید. اگر نگاهتان را از روی گنید زیبای حسینه ارشاد بردارید و نگاهی به آن طرف خیابان بیاندازید، یک تابلو با فونتی متفاوت به چشمتان میخورد.

بنابراین با صرف شام در این رستوران میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید و در شهر دلگشای قزوین لبنان دلبرانه را دکوراسیون داخلی رستوران و فست فود نیز تجربه کنید. اگر دوست دارید کافی شاپ هایی با دکوراسیون داخلی متفاوت را بشناسید گشتی در دکوراسیون داخلی کافه لمیز های تهران بزنید و لذت خوردن یک قهوه را در یکی از آنها تجربه کنید. این رنگهای گرم برای رستوران هایی که دارای مشتریان زیادی هستند و می خواهند مشتری بعد از صرف غذای خود سریع آن جا را ترک کند، توصیه می شود. فرها و سرخ کن ها جزء تجهیزاتی هستند که باید نو خریداری شوند زیرا دارای عمری طولانی هستند و از آنها زیاد استفاده می شود. اکسسوری ها می توانند بسیار خلاقانه تهیه شوند، حتما برایتان پیش آمده است که وارد کافه یا رستورانی شده باشید و تحت تاثیر دکوراسیون داخلی کافی شاپ قرار گرفته باشید. در یک کافه ورزشی، لوازم جانبی رشته های مختلف را می توان به عنوان دکوراتیو به کار برد، کتاب و قفسه کتاب در کافه کتاب ها به وفور به چشم می آید.امروزه استفاده از لوازم ساختمانی و تاسیسات در سبک صنعتی بسیار رایج شده است.

تحریریه اخبار معماری آریانا