“برای شنا کردن بر خلاف جزر و مد نیاز به قدرت و خوش بینی دارید”

کدام یک از مدعیان دیگر را بیشتر ارزیابی کردید یا انتظار داشتید برنده شوید؟
ما همیشه به تشویق پروژه‌هایی می‌پردازیم که در مورد ماهیت فضاهای عمومی و شهرها گفتگو می‌کنند. ما برای کار جان کتین و فکر کافه روژ احترام زیادی قائل هستیم (تصویر زیر) تاثیرگذار و بر روی بودجه بود، همانطور که Greenhill Place توسط CarverHaggard بود.

دیدن این پروژه از یک مفهوم به یک قطعه ساخته شده و ملموس از شهر، گواهی بر ظرافت و خوش بینی همه دست اندرکاران است و ما بسیار خوشحالیم که این امر دیده و تجلیل شده است.

معماران OGU، همراه با MMAS، اخیراً برنده جایزه پروژه‌های کوچک AJ امسال برای طرح خیابان آدلاید، بلفاست، انتخاب شدند. این یک خط ترافیک وسایل نقلیه را با یک باغ شهری به طول نیم کیلومتر و فضای عمومی جدید جایگزین کرد که برای بازی های تصادفی طراحی شده و شامل 140 متر است.2 کاشت جدید قضات می‌گویند خیابان آدلاید نمونه‌ای از مکان‌سازی و همکاری مردم‌محور در شهری است که هنوز سرسختانه ماشین‌محور است، با این نصب که طرحی را برای طرح‌های مشابه در ایرلند شمالی و فراتر از آن تنظیم می‌کند.

کافه روژ توسط معماران جان کتین

معماران همیشه بخشی از تیم منتخب برای فضاهای شهری و مکان‌سازی نیستند، اما امیدواریم به مردم ثابت کنیم که در هر مرحله به ارزش واقعی اضافه می‌کنیم.

آیا فکر می‌کنید این پیروزی در را برای طرح‌های مشابه در جاهای دیگر باز می‌کند؟
بله، وقتی طرحی به عنوان بهترین پروژه کوچک در بریتانیا توسط چنین هیئت محترمی انتخاب شود، به سایر سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه اعتماد به نفس می‌دهد تا برای پروژه‌های مشابه تلاش کنند. ما امیدواریم که صرفاً با قرار دادن افراد بیشتری درمعرض این واقعیت که چنین پروژه ای با موفقیت در بلفاست ساخته شده است، به سایر افراد – به ویژه سایر مقامات محلی – الهام بخشد تا فعال باشند و با معماران برای مقابله با مکان های شهری پیچیده خود همکاری کنند.

هر کسی که روی چنین پروژه‌هایی کار کرده باشد، می‌داند که در ابتدا انرژی و حمایت زیادی برای به چالش کشیدن وضعیت موجود وجود دارد، اما تعدادی از موانع و مسائل پیچیده‌ای که باید در زمانی که برخلاف جریان «چگونگی‌ها» شنا می‌کنید، حل شوند. معمولاً انجام می‌شود، می‌تواند مردم را خفه کند.

این جایزه فقط یک چیز شگفت انگیز برای تمرین ما نیست، بلکه به رسمیت شناختن نوع کاری است که انجام می دهیم و ما برای آن بسیار سپاسگزاریم.

فرگال موری (ترک کرد) MMAS با ریچارد ویت از AJ (درست) در جوایز پروژه های کوچک AJ 2023

هر طرح کوچکتر به یک جاه طلبی بزرگتر کمک می کند

چه احساسی دارید که از بین نزدیک به 200 مورد ارسالی برای برنده شدن AJ Small Projects 2023 انتخاب شده اید؟
ما متحیریم که صادق باشیم! خواندن فهرست نهایی با چنین کارهای قوی بسیار خوشحال کننده بود و شیوه های بسیاری را به نمایش گذاشت که الهام بخش ما بود. ما بسیار مفتخریم که چنین جایزه ای را برای پروژه ای در بلفاست، شهر زادگاهمان، به دست آورده ایم.

چرا فکر می‌کنید که برای معماران – و شیوه‌های نوظهور – مهم است که دست خود را در طرح‌های مقیاس کوچک امتحان کنند؟
هنگامی که در مقیاس خاصی کار می کنید، می تواند به شما کمک کند تا از توطئه های پیمانکاری در مقیاس بزرگ جلوگیری کنید، که پروژه های کوچک و بزرگ در دفتر را غنی می کند. ما اغلب از نزدیک و در تماس مستقیم با تولید کنندگان و صنعتگران کار می کنیم.

پروژه‌های زیادی در فهرست نهایی وجود دارد، مانند پروژه ما که به معمار «داده نشده»، اما به دلیل تعهد معمار ایجاد شده، حمایت شده و به مرحله اجرا درآمده است، مانند کودی داک. ما نمی توانیم پروژه هایی مانند این را به اندازه کافی جشن بگیریم. آنها بسیار مهم و خاص هستند.

برای دستیابی به یک پروژه شهری ساخته شده که جنبه تاکتیکی یا نمونه اولیه دارد، مجموعه عظیمی از کارهای نامرئی وجود دارد که در هر مرحله اتفاق افتاده است. این خلاصه با یک مشتری بسیار حامی برای به چالش کشیدن مسائل گسترده تری که شهر باید با آن مواجه می شد، ایجاد شد.

چی آیا برد برای خودتان و برای MMAS، همکار همیشگی شما، معنی دارد؟
امیدواریم این برد به مشتریانی که به ما سفارش داده‌اند تأیید کند که ما افراد مناسبی برای کار با آنها بوده‌ایم زیرا می‌توانیم یک پروژه شهری را تا پایان و با کیفیت ببینیم. ما طراحان شهری هستیم و – مهمتر از همه – ما معمار هستیم. ما به تجربه فضایی، نحوه چیدمان مواد و چگونگی پیری آنها در طول زمان اهمیت می دهیم.

این به ما اجازه می دهد تا از طریق جزئیات و روش های ساخت و ساز به روشی کار کنیم که اغلب در پروژه های بزرگتر بسیار دشوار است.



منبع

برنده AJ Small Projects 2023: Adelaide Street توسط OGU Architects و MMAS

پروژه خیابان آدلاید ممکن است وجود نداشته باشد، اگر قبلاً نمونه‌های اولیه کوچک‌تر شهری را در جای دیگری در بلفاست ساخته نبودیم، بنابراین هر طرح به یک جاه‌طلبی بزرگ‌تر کمک می‌کند.

فکر می کنید چه چیزی در مورد پروژه بود که تخیل داوران را به خود جلب کرد؟
بسیاری از پروژه‌ها در طول زمانی که همه‌گیری بخش‌های بزرگی از شهرهای ما را تعطیل کرد، و اغلب در تلاش برای متعادل کردن فضا برای خودروها با فضایی برای مردم بود، آزمایش شدند و از آن خارج شدند.

از طراحی و ساخت این طرح چه چیزی بیشتر آموخته اید؟
ما اکنون چندین پروژه شهری موقت/قابل نصب را تکمیل کرده ایم و در حال توسعه مجموعه ای از ترفندها برای ارائه آنها هستیم. بافندگی یک قطعه شهر قابل برگشت در یک خیابان یا میدان موجود به آن سادگی که به نظر می رسد نیست و نیاز به تفکر دقیق دارد. ما اغلب کارهایی را برای اولین بار انجام می دهیم، نه به خاطر اصالت، بلکه به این دلیل که چالش ها منحصر به فرد هستند.

شنا کردن بر خلاف جریان «معمولاً چگونه کارها انجام می‌شود» می‌تواند افراد را ناراحت کند

ما مجموعه کاملی از عناصر عمرانی را به همراه مهندسان خود ایجاد کرده‌ایم تا امکان یک رویکرد برگشت‌پذیر را فراهم کنیم، که به کارهای اخیرتر کمک کرده است. با هر پروژه، ما همچنین یاد می‌گیریم که چگونه یک مکالمه پیرامون کار ایجاد کنیم – چگونه می‌تواند به بهترین وجه بحث‌ها را درباره شهر آینده غنی کند.

چیزی که این پروژه را متفاوت می کند این است که از پرداختن به مشکلات فوری ناشی از کووید، هم از نظر مقیاس زمانی و هم از نظر جاه طلبی شهری فراتر می رود. ما احساس می کنیم که این شهر اکنون نسبت به قبل بهتر است. امیدواریم که داوران تحت تأثیر کیفیت و جاه طلبی پروژه در طرحی نسبتاً کم‌هزینه قرار گرفته باشند.

تحریریه اخبار معماری آریانا