بررسی عملکرد شاسی خودرو و انواع و لوازم یدکی آن حمزه یدک | توکو لیفتراک

بررسی عملکرد شاسی خودرو و انواع و لوازم یدکی آن حمزه یدک | توکو لیفتراک هاچبک ها در گذشته دو در نیز ساخته می شوند ولی آن نوع امروزه کمتر شده است. در واقع یکی از دلایل کلاس بندی خودروها فرم ظاهری و بدنه ی آن هاست. کلاس های جدید خودرو ترکیبی از کلاس های خودروهای قدیمی است و روز به روز تقسیم بندی آن ها با توجه به ورود خودروهای جدید به بازار تغییر می کند. در اینجا کلاس های شناخته شده خودرو را به صورت مختصر معرفی می کنیم. در بیشتر خودروها مخزن شیشه شوی پشت سپر جلو، جلوی یکی از چرخ های جلو قرار دارد.

  • •    همچنین این وسیله باید قابلیت نصب انواع سیستم از جمله سیستم فرمان و هدایت و …
  • میزان و کیفیت این پلاستیک در خودروهای اقتصادی و غیراقتصادی متفاوت است.
  • به طور کلی شاسی و یا فریم خودرو دربرگیرنده ی گلگیر خودرو و دیگر اجزای فرعی و اصلی و انواع قطعات بزرگ و کوچک بوده و چهارچوب اصلی یک خودرو در زمان طراحی و ساخت می باشد.

معمولاً درست در جلوی راننده (یا خلبان) قرار دارد و ابزار و کنترل‌ هایی را برای کار با وسیله نقلیه نمایش می‌ دهد. در زمان‌هایی که تصادف کردید حتی در سطحی ترین حالت ممکن ممکن است شاسی دچار خمیدگی شده باشد. برای این کار بهتر از در اطراف خودروی خود قدم بزنید و با دقت به شاسی نگاه کنید.در صورت امکان نیز بهتر است از قسمت زیرین خودرو شاسی را بررسی کنید . در صورت مشاهده چنین نشانه ایی باید سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید. با ضربه چکش و شنیدن صدای خفه، باید متوجه این قضیه شوید که پیچ و یا پرچ‌ها شل شده‌اند و باید نسبت به تعویض پیچ و پرچ‌های خراب شده اقدام کرد.

این موضوع باعث می‌شود در دراز مدت و رانندگی‌های طولانی متوجه یک سری مشکلات شوید و علائم آن روبرو شوید و مشکلات شاسی خودرو نمایان شود. در این بخش با علائم مشکلات شاسی خودرو آشنا می‌شویم تا در صورت وجود، آنها را شناسایی می‌کنند. این شاسی خودرو نیز نوع دیگری از شاسی مستقل است که هم فضای کمتری را اشغال می‌کند و هم توانایی بیشتری در جذب ضربات را دارد. اما از سوی دیگر مقاومت پیچشی و قابلیت تحمل وزن پایین این نوع شاسی نیز موجب شده تا استفاده زیادی از آن نشود. در واقع همان اسکلت بندی خودرو است که وظیفه بسیار مهمی را بر عهده دارد. شاسی خودرو باید توانایی تحمل وزن خودرو، موتور و دیگر متعلقات را داشته باشد.

زه آبگیر بیرونی لبه شیشه عقب راست

شاسی معیوب می‌تواند خرابی کمک فنر و دیگر قطعات سیستم تعلیق را به همراه داشته باشد. در حقیقت خراب و ایراد در شاسی خرابی کمک فنر را تسریع میکند و باعث میشود در سطوح ناهموار چرخ‌ها تعادل کافی نداشته باشند. همان طور که اشاره شد در اثر تصادف، فرم شاسی و رویه آن دچار تغییر خواهد شد که می‌توان با اندازه گیری دقیق و چند آزمایش ساده از این تغییر فرم مطمئن شد و دوباره ان را با عمل کشیدگی و … تعمیر نمود. اما هرگز شاسی خراب شده نمی تواند مانند روز اول شود و اولین عامل آن، ساییدگی لاستیک‌ها به علت کج شدن محور شاسی خواهد بود. شاسی ماشین‌های سواری به دلیل نیاز به فضای زیاد و امکان نصب قطعات بیشتر معمولا از این نوع انتخاب می‌شود.

این پلاک فلزی است که به وسیله نقلیه متصل شده و شماره ثبت رسمی یک وسیله نقلیه بر روی آن نقش بسته است. مخزن خنک کننده مخزن پلاستیکی است که در محفظه موتور نصب شده است که مایع خنک کننده موتور در آن ذخیره می شود. مخازن خنک کننده به دلیل گرم شدن و خنک شدن موتورها از طریق چرخه هایی که مایع خنک کننده را دفع و جذب می کند، مورد نیاز است. شاید بعد از تصادف حس کنید که خودرو تراز نیست و تعادل ندارد و همیشه تمایل دارد در یک جهت باشد. این موضوع یکی از از شایع ترین نشانه‌های خرابی شاسی خودرو می‌باشد.

آشنایی با قطعات بدنه خودرو، جنس و کارکردهای آنها