تأیید غافلگیرکننده برای طرح تخریب Savile Row PLP

این تمرین مجوز برنامه ریزی برای براندازی ایستگاه پلیس سابق در 27 Savile Row در وست اند لندن را دریافت کرده است تا راه را برای ساختمانی با 6000 نفر باز کند.متر مربع فضای اداری، یک رستوران و فضای کاری بدون اجاره برای یک آکادمی سفارشی خیاطان، از طرف توسعه دهنده Henigman.

شورای شهر وست مینستر در روز سه شنبه (14 مه) به طرح تخریب و بازسازی PLP رای داد، با سه موافق و دو مخالف، برخلاف توصیه افسران برنامه ریزی خود برای امتناع.

ایستگاه پلیس موجود که در سال 1940 ساخته شد، از سال 2021، زمانی که پلیس در سراسر وست اند در ایستگاهی در خیابان آگار تجمیع شد، خالی بوده است.

در حالی که افسران برنامه ریزی گفتند که تخریب ساختمان از منظر پایداری “توجیه” خواهد بود، به دلیل عدم صرفه جویی قابل توجه در کربن که از استفاده مجدد از آن حاصل می شود، آن را از نظر میراث غیرقابل قبول تلقی کردند.

در گزارش خود، برنامه‌ریزان استدلال کردند که طرح PLP به شخصیت‌های مناطق حفاظت‌شده مایفر و ریجنت استریت همسایه آسیب می‌رساند، البته به دلیل ارتفاع، فرم، توده و طراحی دقیق، آسیب «کم تا متوسط» است.

انگلستان تاریخی، طرح PLP را “غیرقابل تحمل” توصیف کرده بود، و از از دست دادن یک ساختمان مورد علاقه معماری قبل از جنگ ابراز تاسف کرد.

منبع:PLP

طرح جدید پیشنهادی PLP برای ردیف 27 Savile

افسران شورا به این نتیجه رسیدند که مزایای عمومی بالقوه این طرح، از جمله ایجاد فضای کاری جدید، ارائه مناطقی برای آموزش خیاطان با اجاره دانه فلفل، فعال سازی مجدد یک سایت خالی قهوه ای و تهیه نماهای فعال جدید، بر ضرر آن بیشتر نخواهد بود. به میراث تبدیل شده است.

توصیه برای رد درخواست علیرغم حمایت عظیم ساکنان و مشاغل در منطقه ارائه شده بود، که 101 نامه حمایتی آنها بسیار بیشتر از 4 اعتراض بود، از جمله یکی از سازمان میراث بریتانیا SAVE.

در جلسه کمیته شوراها بر سر این طرح اختلاف نظر داشتند. حداقل دو عضو شورا طراحی آن را رد کردند و یکی آن را به‌عنوان «بسیار منحصربه‌فرد» و «بسیار بزرگ و عمومی برای قرار گرفتن در خیابانی به تاریخی و مهم ساویل روو» توصیف کرد. دیگری اصرار کرد: “ساختمان موجود بسیار بهتر است.”

با این حال، دیگر اعضای شورا دیدگاه مخالف داشتند و یکی آن را «طراحی بسیار تأثیرگذار» نامید که انتهای Savile Row را دوباره فعال می‌کند و مردم را به خیابان می‌کشاند.

یکی دیگر اضافه کرد: “مزایای بزرگ بیشتر از ضرر از دست دادن ساختمانی بسیار وحشیانه است، و نمونه ای به اندازه کافی خوب از نوع آن نیست.”

در پایان، اکثریت اعضای شورای وست مینستر با استناد به حمایت گسترده مردم و تأثیر مثبت آن بر این منطقه، به تصویب این طرح رأی دادند.

سخنگوی شورای شهر وست مینستر گفت:پس از بررسی دقیق، کمیته به این نتیجه رسید که توسعه مجدد ایستگاه پلیس سابق، به طور متعادل، کمک مثبتی به سرزندگی اقتصادی Savile Row و وسیع‌تر West End خواهد کرد.

آنها خاطرنشان کردند که این برنامه مورد توجه و حمایت مشاغل محلی قرار گرفته است.

لی پولیسانو، رئیس PLP Architecture، گفت که این عمل از این تصمیم «هیجان زده» بود و اصرار داشت که طرح آن «زندگی را به فضای عمومی باز می‌گرداند، خانه‌ای برای خیاط‌های مشتاق ایجاد می‌کند و فضاهای کاری سالمی را ارائه می‌کند که بر اساس پایداری و طول عمر طراحی شده‌اند».

نامه‌های حمایتی از فرصت‌های بازسازی که این طرح در انتهای شمالی ساویل روو ساویل‌تر به ارمغان می‌آورد استقبال کرده و آن را به‌عنوان «تغییرگر بازی» برای منطقه توصیف می‌کرد.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا