جایزه طراحی معماری WAF 2022

برای اطلاعات بیشتر به سایت مسابقه مراجعه کنید



منبع

آخرین مهلت برای درخواست ها 9 سپتامبر است و برندگان و فهرست نهایی در ماه اکتبر اعلام خواهند شد.

چگونه درخواست شود

این مسابقه ناشناس که برای معماران، طراحان و دانشجویان باز است، به دنبال ارسال با کیفیت بالا در سه دسته جداگانه است: نقاشی های دستی، تصاویر دیجیتال و ترکیبی از این دو. حامیان آن عبارتند از Make Architects، موزه سر جان سوان و گروه Iris Ceramica.

برنده کلی سال گذشته بود Fluid Strada: عملکرد چشم انداز پاسخگو به سیل – یک طراحی ترکیبی ترکیبی از تکنیک های مختلف رندر – ارسال شده توسط دافنی فیلیپا. برنده سال 2020 آنتون مارکوس پاسینگ بود که ارسالی او شهر در جعبه: خاطرات پارادوکس توسط داوران به دلیل “سطح عمق، اعتماد به ترکیب، تقارن خالص و چشم انداز قوی” تحسین شد.

داوران امسال عبارتند از هنرمند پابلو برونشتاین. لیلی جنکس، بنیانگذار استودیو لیلی جنکس; ناریندر ساگو، شریک ارشد در Foster + Partners و هنرمندان Ben Langlands و Nikki Bell. هزینه درخواست برای دانش آموزان و افراد زیر 30 سال 99 پوند یا 49 پوند است.

برندگان و فهرست نهایی در نمایشگاهی در WAF در لیسبون از 30 نوامبر تا 2 دسامبر 2022 نمایش داده می شوند. برندگان کلی جایزه طراحی معماری 2022 هر کدام یک گذرنامه رایگان نماینده WAF دریافت می کنند و برای شرکت در مراسم اهدای جایزه شام ​​جشن دعوت می شوند. یک برنده کلی در پیش نمایش ویژه نمایشگاه جایزه طراحی معماری در موزه سر جان سوان که از 8 فوریه تا 7 می سال آینده برگزار می شود، اعلام خواهد شد.

کن شاتل‌ورث، بنیانگذار Make، می‌گوید: «نقاشی یک پیوند خاص است، یک نقطه مشترک قوی بین معماران و هنرمندان. نقش استودیوی ما در ترویج طراحی، راه مهمی برای توضیح و تجلیل از فرآیند طراحی است و در عین حال به کشف عناصری که معماری را خاص می‌کنند، ادامه می‌دهیم.

جایزه طراحی معماری در سال 2017 تاسیس شد و اکنون ششمین سال خود را سپری می کند. آثار بر اساس مهارت فنی، موفقیت در برقراری ارتباط ایده طراحی، اصالت، کیفیت طراحی، و پیشنهاد معماری مورد قضاوت قرار می گیرند.

دومین جایزه سالانه طراحی معماری در سال 2018 به لی هان، یکی از شرکای موسس استودیو معماری Drawing در پکن، برای کارش با عنوان سامسارای ساختمان شماره 42 در خیابان کثیف. برنده جایزه افتتاحیه در سال 2017 به جروم شین هائو نگ تعلق گرفت. یادگار موری: خانه مراقبت از آسایشگاه پکهام، که به دلیل مهارت فنی و روشی که در آن تنظیمات تعامل اجتماعی چند نسلی را نشان می دهد مورد تحسین قرار گرفت.

بروس بوچر، مدیر موزه سر جان سوان گفت: موزه سر جان سوان خوشحال است که با Make Architects و WAF در میزبانی ششمین دوره جایزه طراحی معماری همکاری می کند. این رویداد به ویترینی برای بهترین‌ها در طراحی‌های معاصر در رسانه‌ها تبدیل شده است، که امروزه به عنوان مرکز عمل معماری باقی مانده است، و موزه Soane مکان مناسبی برای نمایش نقاشی‌های برنده و تحسین‌شده است.

فدریکا مینوزی، مدیر اجرایی گروه Iris Ceramica گفت: «قدرت طراحی نوعی شگفتی است. دستان ما می توانند فرآیند طراحی و فکر را به خوبی ترکیب کنند. این عمل ساده امکان حرکت بین دنیای ماده و اندیشه را فراهم می کند و ایده ها را در چیزی ساختنی زنده می کند. از این رو اهمیت جایزه ای که نقش برجسته ای در انعکاس خلاقیت معماری ایفا می کند.