جیمز کرنر و vPPR برای Camden Highline موفق شدند

Camden Highline یک پروژه شهری خارق‌العاده و دقیقاً از نوع پروژه‌های آینده‌نگر و فراگیر است که ممکن است به گرد هم آوردن ما در زمان‌های سخت کمک کند.

پارک خطی 35 میلیون پوندی در نهایت شهر کمدن و بازار معروف آن را از طریق خیابان کملی به کینگز کراس متصل می‌کند و فاز اولیه هایلاین باغ‌های کمدن و خیابان کالج سلطنتی را به هم متصل می‌کند.

جیمز کورنر، طراح اصلی، گفت که این پارک در آسمان “به عنوان یک رشته سبز، راهرو تنوع زیستی و یک رفاه اجتماعی عمل خواهد کرد”.

منبع: Camden Highline



منبع

این اکوسیستم آرام و آرام که در ارتفاع 8 متری از سطح زمین قرار دارد، ورودی هایی در خیابان کمدن، رویال کالج، خیابان کملی و یورک وی خواهد داشت.

این پارک بزرگ دارای باغ‌ها و مسیرهای پیاده‌روی، مناطق نشیمن، کافه‌ها، مداخلات هنری و فرهنگی، فضاهایی برای فعالیت‌های خیریه، مناطقی برای بازی کودکان و بالکن جنگلی مشرف به شهر کمدن است.

طراحی آکسونومتری کمدن هایلاین

James Corner Field Operations با همکاری Piet Oudolf که همچنین روی پروژه Camden کار می کند و Diller Scofidio + Renfro، High Line اصلی را در نیویورک طراحی کرد.

این طرح زیستگاه‌های حیات وحش جدیدی را برای پرندگان، حشرات و حیوانات ایجاد می‌کند و طرح اصلی بر «فرصت تنوع زیستی با طرح‌های کاشت و زیستگاه‌های حیات وحش که بر محدودیت‌های سایت غلبه می‌کند» تمرکز دارد. یک «بالکن جنگلی» «محیط جنگلی طبیعی را که مشرف به زندگی شهری پرهیاهوی شهر کمدن است» فراهم می‌کند.

Simon Pitkeathley، مدیر اجرایی کامدن هایلاین، گفت: “بررسی از یک نسخه چاپی Google Earth، که روی میز ما با هم چسبانده شده است، به یک چیز طراحی شده واقعی با مجوز برنامه ریزی، شگفت انگیز است.”

وی گفت: این فرصتی برای هنر و فرهنگ و فضایی ضروری برای جوانان برای بررسی و یادگیری طبیعت خواهد بود.

معماران در یک مسابقه بین المللی برای طراحی هایلاین در فوریه 2021 به عنوان بخشی از یک تیم 11 نفره برنده شدند.

تیم طراحی کامل این پروژه عبارتند از James Corner Field Operations، Piet Oudolf، vPPR Architects، Street Space، Hew Locke، Speirs + Major، Pentagram، AKT II، Atelier Ten، Tony Gee و RLB.

انتظار می رود این پارک در فازهای مختلف از سال 2025 افتتاح شود.

این دو راه‌آهن در ماه مه گذشته طرح‌هایی را برای احیای 1.2 کیلومتر راه‌آهن بلااستفاده در کامدن، شمال لندن ارائه کردند و آن را به یک پارک مرتفع تبدیل کردند.