دفتر طراحی شهروندی بازسازی تئاتر تاریخی را تکمیل کرد

تجزیه و تحلیل گرمای بیش از حد TM52 برای سرسرا انجام شد تا استراتژی تهویه طبیعی را تعیین کند و اندازه های باز پنجره مورد نیاز را برای جلوگیری از اثرات گرمای بیش از حد مشخص کند. تجزیه و تحلیل با استفاده از مجموعه داده های آب و هوا برای شبیه سازی یک تابستان بسیار گرم، پایدار، انجام شد. فضاهای تهویه‌شده با سیستم‌های بازیابی حرارت تهویه مکانیکی (MVHR) دارای عملکردهای حالت «تقویت» برای کمک به کاهش اثرات گرمای بیش از حد در تابستان هستند.

دفتر طراحی شهروندان (CDB) در آگوست 2019 تأیید برنامه ریزی را برای بازسازی و بازسازی مرکز هنری جکسون لین دریافت کرد.

کیتی مارکس، کارگردان، دفتر طراحی شهروندان



منبع

ما پس از یک سال استفاده کامل، ارزیابی پس از اشغال را انجام خواهیم داد تا این معیارها را با قبل از توسعه ساختمان مقایسه کنیم.

در سایت شروع کنید مارس 2021
تکمیل فوریه 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 1360 متر2
مساحت کف ناخالص (داخلی + خارجی). 1519 متر2
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات سنتی
هزینه ساخت 3.3 میلیون پوند
هزینه ساخت در هر متر2 تقریبا 2450 پوند
معمار دفتر طراحی شهروندان
مشتری جکسون لین
مهندس سازه تکانه
مشاور M&E اسکلی و کاناپه
معمار متخصص حفاظت WEAL-Architects
QS مشاوره بریستو
مشاور آکوستیک آکوستیک گیلیرون اسکات
مدیر پروژه خدمات مدیریت کرگ
طراح اصلی مشاوره pFB
بازرس ساختمان و مهندس آتش نشانی تایید شده مهندسی آتش نشانی SOCOTEC
مشاور دسترسی جین ارنسکلیف
پیمانکار اصلی پیمانکار GPF لوئیس
سنگ تراشی حفاظتی کافتن

داده های عملکرد زیست محیطی

این ساختمان اکنون شامل رنگ‌های جوی، عایق صوتی تقویت‌شده برای امکان استفاده همزمان از استودیوها و فضاهای جدید دراماتیک برای تمرین، رویدادهای اجتماعی و هنرهای سیرک است.

امید ما این است که رویکرد معماری ما جوهر شخصیت متمایز جکسون لین را تقطیر کرده باشد. با استفاده از رنگ و بافت متریال، درج‌های جدید در داخل ساختمان اکنون به طرز بازیگوشی از پارچه تاریخی متمایز شده‌اند – به هر دو اجازه می‌دهد “آواز بخوانند”.
کیتی مارکس، کارگردان، دفتر طراحی شهروندان

دیدگاه مشتری

در طول مراحل طراحی، CDB مشکلات قابل توجهی را در ساختمان پیدا کرد، از جمله «جنگ خرگوش فضاهای استودیویی» که در سطوح مختلف (در مجموع 20) در یک سایت شیب‌دار، مشکلات مربوط به آکوستیک و «خطای خدمات و دکوراسیون قدیمی» پخش شده است. ایوان اصلی کلیسا تخته‌بندی شده بود و به عنوان صندلی‌فروشی استفاده می‌شد.

کلیسای متدیست نئوگوتیک وسلیان در هایگیت برای اولین بار بیش از 30 سال پیش توسط معماران تیم رونالدز به یک مرکز هنری تبدیل شد.

افزوده اصلی معماری، حذف یک سرسرا یک طبقه موجود با سقف تکیه‌ای پلی کربنات وصله‌شده است. این با یک دهلیز دو ارتفاع با لعاب باز کننده سطح بالا جایگزین شده است، که یک اثر پشته ای ایجاد می کند که تهویه طبیعی را از طریق سرسراها هدایت می کند. یک سیستم BMS و تخته‌های توزیع اندازه‌گیری تقسیم‌شده (نظارت مجزا بر بارهای کوچک برق و روشنایی) نصب شد تا به مشتری امکان نظارت بر مصرف انرژی در حال استفاده و تمایز بین استفاده عملیاتی استاندارد و استفاده مرتبط با عملکرد را بدهد.

U- مقادیر پنجره های جدید: 1.4 W/m²K (مقررات ساختمانی = 1.6 W/m²K برای مقایسه)

مقادیر U-مقدار سقف جدید: 0.15 W/m²K (مقررات ساختمانی = 0.16 W/m²K برای مقایسه)

عکس تاریخی

داده های پروژه

ظرفیت تئاتر از 150 به 180 سالن افزایش یافته است و طاق کامل سقف کلیسای سابق با تجهیزات فنی نامرتب نمایان شده است. تعمیرات حفاظتی فوری به صورت خارجی انجام شد.

به عنوان بازسازی یک ساختمان موجود و فهرست شده، محدودیت های قابل توجهی وجود دارد، اما حرکت اصلی پیکربندی مجدد طرح پلان برای استفاده بهتر از ساختار اصلی ستون های سنگی و به ویژه پنجره های لنست اصلی بوده است. فضاها مجدداً پیکربندی شده اند و پنجره های پلی کربنات زرد شده با پنجره های سربی، دو جداره و بازشو جایگزین شده اند. این کار راندمان انرژی را بهبود می بخشد، اما امکان تهویه طبیعی را برای استودیوها و فضاهای سرسرا فراهم می کند.

به عنوان یک ساختمان پیچیده و فهرست شده، محاسبات دقیقی انجام نشده است. بسیاری از مناطق با اهمیت حفاظتی بالا را نمی توان بدون تغییر اساسی ظاهر ساختمان از نظر حرارتی ارتقا داد. با این وجود، یک تمرین محک زدن با در نظر گرفتن ساختمان های مشابه در مرحله طراحی انجام شد و با استفاده از قبل از توسعه که حدود 400 کیلووات ساعت بر متر بود مقایسه شد.2/سال. این امر نشان می‌دهد که ساختمان پیش از توسعه چقدر ناکارآمد بوده است. هدف بهبود این امر حداقل تا 11 درصد بود (که با بهبودهایی که در ساختمان‌های مشابه به دست آمده بود).

CDB با تکمیل یک مطالعه امکان سنجی در سال 2016، کمیسیون مناقصه عمومی را در سال 2018 برنده شد. تمرین یک لیست نامشخص از پنج تیم رقیب را شکست داد تا برنده قرارداد طراحی 417000 پوندی برای تعمیر و ارتقاء محل برگزاری مسابقات شود.

این پروژه کمک مالی 2.26 میلیون پوندی از شورای هنر انگلستان دریافت کرد که توسط لاتاری ملی در ژوئن همان سال تامین شد. شورای هارینگی همچنین 1 میلیون پوند متعهد شد و کمپین جمع آوری کمک های مالی عمومی مرکز، Love Jacksons Lane، برای جمع آوری 1.7 میلیون پوند باقیمانده مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه اندازی شد.

از زمان بازگشایی جکسون لین، شاهد افزایش بازدید، استخدام فضا و بازگشت تماشاگران تئاتر و سیرک بوده‌ایم، و عموم، هنرمندان و کاربران ساختمان ما عاشق طراحی، امکانات و دسترسی جدید هستند. به عنوان مثال، شرکت‌هایی مانند Extraordinary Bodies از استودیو 1 که به تازگی در دسترس است استفاده می‌کنند و پیشنهاد کافه/بار ما باعث استفاده بیشتر ساکنان محلی از ساختمان در طول روز شده است.
آدریان بری، کارگردان هنری، تئاتر جکسون لین

جکسون لین برای چندین دهه مورد علاقه افراد زیادی بوده است. به نظر می رسد همه ساکنان منطقه خاطراتی از حضور در آنجا در کودکی دارند، بچه های خودشان را می گرفتند و خودشان می آمدند. در همان زمان، همچنین به رسمیت شناخته شد که ساختمان مدت‌ها به تعویق افتاده است. بنابراین ما به خوبی می‌دانستیم که باید چالش‌های عملی و کاربردی دسترسی، آکوستیک، اجرا و زیرساخت تمرین را در مقابل نیاز ناملموس‌تر برای اطمینان از حفظ جو و اخلاق جکسون لین متعادل کنیم.

کارگاه‌های توجیهی و مشاوره عمومی گسترده و دقیق طراحی در طول مراحل طراحی برگزار شد و محدودیت‌های عملکردی در چیدمان موجود را بررسی کرد. همه‌گیری همچنین چالش‌های بزرگی را برای برنامه و بودجه ایجاد کرد، اما فرصت‌هایی را برای انطباق با پیشنهادات برای دنیای پسا کووید – شامل مناطقی برای افزایش پتانسیل درآمد (فضاهای استخدامی و کافه/بار) ارائه کرد.

دیدگاه معمار

این ساختمان برای تئاتر، تمرینات استفاده شده است اکیدا بیا رقص، استندآپ کمدی و بازیگری سیرک.

بازسازی شامل بازسازی فضای داخلی برای نمایاندن بیشتر ساختار کلیسای قدیمی و بازسازی فضاهای استودیویی برای افراد معلول در فضاهای دو ارتفاع گذرگاه قبلی است. سرسرا پاکسازی شد تا شبستان مرکزی و راهروهای فرعی نمایان شود و یک بالابر تعبیه شده است.

هر عنصر جدیدی که در پوشش حرارتی ساختمان معرفی شود به گونه ای طراحی شده است که از استانداردهای مقررات ساختمان فعلی برای ساختمان های موجود فراتر رفته و در صورت امکان به شرح زیر بهبود یابد:

ایوان اصلی کلیسا به عنوان ورودی “جدید” و شفاف تر بازگشایی شده است. سالن با صندلی های جدید و پسوند صحنه انعطاف پذیر مجدداً طبقه بندی شده است.

تحریریه اخبار معماری آریانا