ساختمان اداری-تجاری هیترا رسانه واقعیت در معماری | arianarchitects

به شرطی که از نمای آن چشم پوشی نکنید و نمای شرکت چشم نواز را برای آن در نظر بگیرید. نمونه هایی از اتاق خواب های به سبک انتقالی که به زیبایی طراحی شده است. در دوره های سرد سال از انرژی گرمای زمین برای گرمایش استفاده می شود.

ارزیابی محدوده آسایش حرارتی در اثر تهویه طبیعی در ساختمان‌های اداری بوشهر

مجله خبری معماری آریاناپردازی نمای اداری تکنیک‌های مختلفی دارد و نحوه قرارگیری منبع نور، تعداد منابع، جهت نور و شدت آن، رنگ نور و تغییر این رنگ یا تغییر در شدت و ضعف نور از عواملی است که در زیبایی نورپردازی ساختمان تاثیرگذار است. با نورپردازی صحیح، زیبایی‌های نمای ساختمان، با شکوه بیشتری در شب خودنمایی می‌کنند و تزئینات، قوس‌ها و برجستگی‌های نما در زیر نور ملایم و زیبای منابع نور جلوه‌گری می‌کنند. یکی از معضلات طراحی نما در شهرهای بزرگی مانند تهران و اصفهان که تراکم جمعیت و ساختمان در آن بالا است و هزینه‌های بالای زمین دلیلی برای استفاده از تمامی مقطع زمین است، تخت بودن نما است.

شاخص های طراحی ساختمان اداری سبز

البته معمولا در ساخت ساختمان اداری از الگوی فلت استفاده می کنند، که این امکان را به مشاغل مختلف می دهدت تا با پارتیشن بندی محیط، متناسب با نیاز خود، فضای ساختمان را مدیریت نمایند. در برخی موارد یکسری پیشنهادات برای فضاهای اداری هست که به کارفرما پیشنهاد می دهیم و در صورت موافقت وی برای انجام آنها در محیط اقدامات لازم را انجام می دهیم. به عنوان مثال یکی از مواردی که در اکثر محیط های اداری باید وجود داشته باشد کتابخانه است. یا در برخی ادارات پیشنهاد میشود برای شادابی و طراوت بخشیدن به محیط از تعدادی گلدان استفاده شود. تمام این موارد بسته به نظر کارفرما در محیط اداری و طی مراحل بازسازی ساختمان اداری اعمال می شود.

  • استفاده از سایه بان، پنجره های کرکره ای امکان کنترل شرایط نامناسب را به صورت غیر خودکار (مکانیکی) یا خودکار (اتوماتیک) فراهم می کنند.
  • اما همیشه آنطور نیست که بازسازی ساختمان اداری نیاز به زمان زیادی داشته باشد.
  • دفتر مرکزی بی آی تی که توسط “دفتر معماری تداوم پویا” در ضلع جنوب بلوار صبا در محل تقاطع خیابان جردن قرار گرفته، مجموعه ای آپارتمانی است که طبقه همکف این بنا تجاری، و پنج طبقه بالای همکف، اداری و چهار طبقه زیر همکف، پارکینگ است.
  • سیستم انرژی خورشیدی (فوتوولتاییک) بر روی بام، برق توسط غرب 4 به طور مستقیم استفاده نمی شود.
تهیه برنامه فیزیکی به معنی مشخص کردن فضاهای مورد نیاز برای طراحی ساختمان اداری کارخانه ، ظرفیت افرادی که قرار است پذیرا باشد و در نهایت متراژ همان فضا است. شناخت فضاهای مختلف برای طراحی ساختمان اداری کارخانه از اهمیت بالایی برخودار است. تنوع فضاها در طراحی ساختمان اداری کارخانه ، طراحی متفاوت و مطالعات دقیق تری روی این فضاها را نیز می طلبد. در ادامه با انواع فضاها با کاربری های گوناگون در طراحی ساختمان اداری کارخانه آشنا می شوید. با نمادیزاین می‌توانید نمای ساختمان اداری کوچک خودتان را با بهینه‎‌ترین قیمت، طراحی و اجرای کنید.

این نما از ترکیب سایه بان های ثابت، کرتین وال دو جداره براق و صفحه های خورشیدی تشکیل شده است. با توجه به سیستم رتبه بندی گرین استار و همچنین گواهینامه پلاتین LEED، ساختمان پیکسل موفق به کسب نمره 100 شده است. سائو پائولو/ شرکت طراحی Triptyque مستقر در پاریس، ساختمان تجاری RB12 را برای تجدید حیات مرکز شهر ریو طراحی کرد.

http://barbarinemoone.irتحریریه اخبار معماری آریانا