ساختمان اداری-تجاری هیترا رسانه واقعیت در معماری | arianarchitects

هسته بتنی فعال مرکزی و آب کف و یا گرمای زمین تنها برای تولید درجه حرارت پایین تا 12 درجه سانتیگراد پاسخگو می باشد. زمانی که به گرمای بیشتری نیاز است، این مقدار گرما کافی نبوده و نیاز به پمپاژ گرما به فضاها ضروری است. شرکت آرجنت، ادارات با کارایی بالایی را برای کارفرمایان رسمی طراحی کرده است که از اصول زیر تبعیت می کند. به این دلیل هر یک تجربه ای نو را به همراه می آورد اما این اصول و تجربه ای که در یک ساختمان به دست می آید قابل استفاده در دیگری است. لذا چنین بنایی ضرورتاً ذهن انعطاف پذیر طراحان آن، شرکت استفاده کننده از آن، و نیز دورنمایی مثبت از نیروی کار مشغول در آن می باشد.

چرا طراحی نمای ساختمان اداری اهمیت دارد؟

پلانهای بخش اداری به صورت فضای باز با نورگیری مناسب طراحی شده است. لازم به ذکر است به علت طراحی مدولار در کلیه اجزاء معماری داخلی از جمله جایگذاری چراغها، پریزهای کفی و دریچه دستگاههای خنک کننده، امکان تبدیل فضاهای باز اداری به فضاهای بسته به راحتی فراهم می باشد. پروژه طراحی ساختمان اداری جی زمانی به دفتر معماری “سرسایه” ارجاع داده شده بود که ساختار اولیه آن کاملا ساخته شده بود.

http://barbarinemoone.ir

بنابراین مجله خبری معماری آریانامندان در حین کار به هیچ عنوان با معضل آلودگی های صوتی دست و پنجه نرم نخواهند کرد. به این نتیجه رسیده است که زمانی که یک ساختمان سبز در کوتاه مدت( مثلاً تا 10 سال) بازدهی خود را نشان ندهد و هزینه های صرف شده را جبران نکند. نه تنها آنها سالم تر هستند بلکه ادعا می کنند که حس تندرستی و شادابی بالایی دارند. طبق بررسی که در ایالات متحده صورت گرفته و طبق فاکتوری که “احساس رضایت” نامیده می شود. کاهش یک درصدی در غیبت کارکنان از کار معادل هزینه های معمول انرژی سالانه یک ساختمان می باشد.

  • بنابراین برای دستیابی به اهداف معماری پایدار می بایست از آنها بهره برد.
  • این پروژه بازسازی به صورت کامل اعم از تاسیسات گرمایش و سرمایشی، لوله کشی، برق، سقف، کف، پنجره ها، تغییر نقشه دیوارها، ساخت آبنما و کلیه امور ایمنی مخصوص بانک ها می باشد.
  • نمای ساختمان اداری یکی از نماهایی است که تیم نمادیزاین متخصص طراحی و اجرای آن است.
  • برخی از واحدهای اداری بدون اتاق طراحی می شوند و فضای اختصاص یافته برای هر بخش با دکوراسیون آن محیط مشخص می گردد.

در اینجا 10 مورد از پایدارترین ساختمانهای اداری جهان و همچنین تکنیکهایی که برای بهبود عملکرد، کاهش مصرف انرژی و فراهم کردن یک محیط کار سالم بکار برده اند به طور خلاصه بیان گردیده است. سامانه لاوان ماندگار ساختمان، با نام اختصاری سلام ساختمان، یک شرکت عضو پارک علم و فناری است، که در حوزه دکوراسیون داخلی چوبی مثل اجرای کابینت و کمد فعال است. بازسازی ساختمان اداری مراحل مختلفی داره که باید به ترتیب و نظم خاصی انجام بشن. بسیاری از شرکت هایی که به صورت حرفه ای کار خود را دنبال از بخش های مختلفی در تیم خود برخوردار هستنند که هر کدام از این بخش ها کارهای تخصصی و متفاوتی را نسبت به یکدیگر انجام می دهند. برای تقسیم بندی شرکت به بخش های مختلف روش های متعددی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارد. البته بعضی از دفاتر کار نیز هستند که به صورت اتاق های مجزا هستند، اما دفاتری که یک سالن بزرگ با تیم های مختلف در آن وجود دارد بسیار این روش برای آنها جواب خواهد داد.

یکی از ویژگی های آن استفاده از دیوار سبز می باشد که آب آن جهت صرفه جویی در مصرف آب، از طریق فلاش تانک های کم مصرف توالتها تامین می شود. همچنین، راه پله های مناسبی به جای آسانسور در آتریوم ساخته شده است و برای صرفه جویی بیشتر در انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. این ساختمان 25 ساله توسط TP Bennett بازسازی شد و با امتیاز 31/96٪ درصد بالا ترین امتیاز را (قبل از ساختمانThe Edge که بالاترین امتیاز BREEAM ٪98.36 را در سال 2016 دریافت کرد) دارا بود. عواملی مثل حجم بازسازی، میزان مصالح، نوع مصالح، مساحت ساختمان اداری و محله‌ای که ساختمان در اون قرار گرفته، در تعیین قیمت بازسازی موثر هستن. دیوار پوش متریالی است که می‌تواند بر سطوح عمودی با هدف حفاظت و زیبایی قرار بگیرد. کاشی چینی یکی از دیوار پوش‌های سنتی است که از امنیت بالایی برخوردار است و معمولا در سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ی ادارات به کار می‌رود.

بهینه سازی و صرفه جویی در فضا با استفاده از ایده های مختلف

تحریریه اخبار معماری آریانا