ساختمان کالای ساختمان اخبار ساختمان پیام ساختمان | arianarchitects

کارگران، بسته به انواع مختلف پی ها، از مقادیر مختلفی از مصالح ساختمانی استفاده می کنند؛ به عنوان مثال در کار با تیرآهن، از فوندانسیون شمعی استفاده می کنند. این نوع ساختمان ها شامل اماکنی می باشند که توسط دولت، سازمان های نیمه دولتی و یا اتحادیه های ثبت شده برای اهداف خاص ساخته می شوند. این نوع ساختمان ها، برای مؤسسات آموزشی مانند مدارس یا کالج هایی هستند که توسط یک هیئت مدیره، دانشگاه یا هر نهاد وابسته مشابه اداره و شناخته می شوند. این ساختمان، باید امکانات آموزشی، تحصیلی و تفریحی مربوط به اهداف آموزشی را فراهم کند. علاوه بر این، وجود ساختمان های مسکونی مناسب برای کارکنان و یا دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه نیز اجباری است.

تنش مؤثر نیز باعث افزایش کرنش عمودی وارد به ستون ‌ها و سازه بر روی خاک خواهد شد. در نتیجه برآیند این نیروها باعث حرکت زمین ساختمان به سمت پایین می‌ شود. شرایط زیادی می ‌تواند در ایجاد نشست و شدت آن تأثیر بگذارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. یکی از پدیده ‌های مخربی که برای اکثر ساختمان‌ ها بعد از گذشت مدت زمان مشخصی اتفاق می ‌افتد نشست ساختمان است. با این حال اگر نشست هم انجام شد باید با راهکارهای مختلف جلوی پیشرفت آن گرفته شود تا باعث خرابی سازه نشود.

۱۵. کابینت، کارهای داخلی، قفسه های سفالی

اکثر آسیب‌های ناشی از زلزله به استحکام و مصالح انتخابی برای دیوار مربوط می‌شود. دیوارها میتوانند از جنس آجر، سنگ، فلز و بتن باشند؛ در ساختمان های امروزی دیوارهای بتنی به کار می روند. علاوه بر مقاوم سازی ساختمان های موجود از میلگرد های FRP برای ساختن ساختمان های جدید هم می توان استفاده کرد. این مصالح با خواصی که دارند باعث کاهش قطر و تراکم میلگرد در مقاطع می شوند. قابلیت رسانایی الکتریکی در مصالح فلزی مسئله خطرناکی بوده و می تواند باعث آسیب شود. در مقابل مصالح فلزی، مواد کامپوزیت FRP از لحاظ الکتریکی غیرهادی هستند که این امر آن ها را بهگزینه مناسبی برای سازه های در معرض میدان الکتریکی می سازد.

فهرست نمایندگی های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان

عملیات تزریق به این شکل است که با استفاده از پمپ های مخصوص تزریق موادی نظیر رزین اپوکسی به داخل سوارخ هایی که در ابتدای کار ایجاد نمودیم وارد می شود و باعث افزایش مقاومت و جلوگیری از ترک خوردن بتن می شود. یا به عبارت دیگر برای دیوارهای با مصالح بنایی، حداقل نسبت ضخامت به ارتفاع نباید از یک دهم برای دیوارهای مهار نشده کمتر باشد. گاهی اوقات عامل اصلی ایجاد نشست، رطوبت بیش از حد خاک یا کم و زیاد شدن نامنظم این رطوبت می ‌باشد.

http://barbarinemoone.ir

در تحقیقات ژئوتکنیک، نیز عمق مجله خبری معماری آریانا و تقویت زمین برای حصول اطمینان از بنیاد ساختمان تعیین میگردد. گودبرداری با توجه به جنس زمین می‌تواند به چندین متر زیر زمین برسد. این پروسه به منظور دستیابی به خاک سفت و یا ساخت بنایی که قسمتی از آن پایین‌تر از سطح زمین قرار می‌گیرد انجام می‌شود.

  • مقاوم‌ سازی ساختمان در علم مهندسی عمران به مفهوم بالا بردن مقاومت یک سازه در برابر نیروهای وارده است.
  • ترک‌ها ممکن است فقط ظاهری باشند یا نشانه‌ای از یک تنش سازه‌ای مهم و یا فقدان مقاومت و دوام ساختمان.
  • آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
  • پایگاه خبری اخبار ساخته ها، محصول رسانه ای از شرکت توسعه کیفیت پایدار آینده (تکپا) و شرکت عمران نیرو پایه یکم می باشد.
  • آسانسور یا بالابر وسیله ای برای انتقال از طبقه ای به طبقه دیگر در ساختمان های مختلف است و در واقع اتاقک متحرکی است که می توان توسط آن به طبقات بالا یا پایین جا به جا شد.
تحریریه اخبار معماری آریانا