سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی | arianarchitects

در برخی موارد لازم است فراتر از مقدار تعیین شده برای عمق خاکبرداری، زمین گود شود تا به سطح مناسب و خاک مقاوم برسیم. از نظر هزینه نیز اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی حدود ۷۰ درصد گران‌تر خواهد شد. این می تواند به دلیل سن ساختار، ساخت و ساز ضعیف یا فشار آب رخ دهد. دیوارهای خم شده معمولا در خانه های قدیمی تر دیده می شود، به علت سال های چرخه تثبیت و انجماد و حل و فصل خاک. گاهی اوقات ریشه های بزرگ و درختان فشار بیشتری بر روی دیواره های فونداسیون ایجاد می کنند. پس از خشک شدن رزین و کسب مقاومت الیاف نوبت به اجرای عملیات تزریق است.

در ترک ‌های داخلی شما ترک ‌های نیمه افقی یا ترک ‌های با زاویه 45 درجه را در گوشه دیوارهای خانه، کنار پنجره‌ ها و یا درب ‌ها مشاهده می ‌کنید. علت اینکه بیشتر در این قسمت‌ ها ترک ایجاد می ‌شود این است که بیشترین تنش در این قسمت ‌ها وجود دارد. البته این ترک ‌ها در صورتی ‌که خاک به سمت بالا حرکت کند نیز ایجاد خواهد شد.

دسته بندی مقالات

این ساختمان ها، از سطح پایینی از تعمیر و نگهداری و شرایط سکونتی بدی برخوردار هستند که ناشی از بهداشت و تهویه نامناسب و سایر عوامل آسیب زا می باشد. زاغه ها، طبق قوانین مربوطه توسط یک مقام ذیصلاح برچسب گذاری می شوند. این ساختمان ها، از بیش از ۴ طبقه تشکیل می شوند و ارتفاع معمولشان، بیش از ۱۵ متر (بدون چارچوب زیر بنا) و یا ۱۷,۵ متر (با چارچوب زیر بنا) بالاتر از سطح متوسط جاده می باشند. بنایی متشکل از سقف و دیوارهایی که از ساختمان دیگر جدا شده و دارای فضاهای باز در محدوده آن می باشند. این ساختمان ها، برای اهداف مسکونی و همچنین برای انجام فعالیت های غیر مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • به همین علت یکی از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان استفاده از مهاربند های فولادی هستند که از مزایای آن می توان کاهش دریفت سازه، عدم ایجاد محدودیت معماری هم چون دیوار های برشی بتنی و… اشاره کرد.
  • ترفندهای بهداشتی برای حفظ سلامت مواد غذایی کارخانه‌های مواد غذایی با نقشی که نوآوری تجهیزات و پشتیبانی مدیریت ایفاء می‌کند، می‌توانند فرهنگ بهداشتی سالم را نهادینه کنند.
  • نشست دیفرانسیلی یا نشست نامتقارن به معنای حرکت غیر یکنواخت خاک ‌های زیرین است که با سرعت ‌های مختلفی این اتفاق در نقاط متفاوت زیر ساختمان می ‌افتد.
  • همچنین آنچه جزء ساختمان به شمار می رود، مانند درها و دیگر ابزار و تجهیزات به کار رفته در آن داخل در معامله است.
  • یکی از متداول ترین المان های باربر جانبی (خصوصا در در سازه های فولادی) مهاربندها هستند که از دیرباز تا کنون استفاده های زیادی از آن ها شده است.

نصب وال پست CFRP سریع و آسان بوده و نیاز به هیچگونه حفاری در حیاط وجود ندارد. در فونداسیون های که امکان جابجایی وجود دارد، در سطح بتن و اپوکسی امان تشکیل مجدد ترک وجود دارد. هنگامی که سطح بتن ظاهری خشن، حفره دار و پوسته پوسته پیدا می‌کند، به این پدیده کرمو شدن بتن می‌گویند. با مشاهده نشانه‌های کرمو شدن لازم است در اسرع وقت نسبت به ترمیم آن اقدام نمود.

آگهی مناقصه درخصوص بیمه مسئولیت مدنی کلیه مهندسین در سطح استان

در این مطلب سعی بر این داشتیم که به بررسی تمامی قسمت‌های مجله خبری معماری آریانا ساخت ساختمان بپردازیم. اگر شما در این باره تجربه ای دارید در بخش دیدگاه با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. نوعی سیستم سازه‌ای است كه در آن بارهای قائم توسط قاب‌های فضایی تحمل شده و مقاومت در برابر نیروهای جانبی نیز توسط قاب‌های خمشی تأمین میشود.

http://barbarinemoone.irتحریریه اخبار معماری آریانا