شهر فرهنگی برادفورد استعدادهای برتر را برای مسابقه فضایی رویدادها فهرست کرد

پروژه Beacon قصد دارد “میراث فرهنگی برادفورد را جشن بگیرد و جوامع مختلف و جهان وطنی آن را منعکس کند”. انتظار می رود مفهوم برنده دارای «پایداری در قلب خود» باشد و در عین حال «تبادل معنادار بین جوامع» را نیز ترویج کند.

تمرکز بر پایداری و فراگیری برای همه پاسخ‌ها مهم بوده است، و من مشتاقانه منتظرم تا در ماه‌های آینده نتیجه مرحله طراحی رقابت را ببینم.

مشاور معمار RIBA برای مسابقه، Tumpa Husna Yasmin Fellows، یکی از بنیانگذاران و مدیر طراحی ساختمان ما، گفت: “این فراخوان آزاد، با دعوت از ابراز علاقه برای مسابقه Beacon، پاسخ تیم هایی را جلب کرد که همکاری های جالبی را ایجاد کردند و روش ها و رویکردهای متنوعی را برای طراحی Beacon پیشنهاد کردند.”

آخرین مسابقه به دنبال پیشنهادهایی برای مکان متحرکی است که در پارک های سراسر منطقه در طول سال 2025 قرار گیرد و امکان برگزاری رویدادهای بزرگتر در قلب جوامع محلی را فراهم کند.

فینالیست ها معماران APPARATA با Arinjoy Sen و Structure Workshop هستند. IF_DO با جامعه فضایی خیابان CIC و Simple Works TLD. GWP Architecture + FAUM Architecture با EMPACE و Bradford Moor Pass. تمرین جدید گلاسکو با ثروت مشترک و ریوز و باندند. و کارتر گرگسون گری (تکامل تکامل معماران جک کارتر) با کارگاه سازه، استودیو 4215 و استودیو Three Sixty.

انتظار می رود جمعیت شهر یورکشایر غربی تا سال 2022 به 584000 نفر افزایش یابد و شورای منطقه شهری برادفورد در نظر دارد حدود 30000 خانه جدید تحویل دهد و تا سال 2038 به منطقه ای با کربن صفر تبدیل شود.

Greig & Stephenson دو سال پیش مجوز برنامه ریزی برای تعمیرات اساسی یک منطقه خرید در مرکز شهر برادفورد را دریافت کرد. موزه ملی علم و رسانه برادفورد سال گذشته AOC را برای مجموعه جدید 2.9 میلیون پوندی گالری صدا و دید انتخاب کرد.

بردفورد در ماه مه سال گذشته برنده مسابقه شهر فرهنگی بریتانیا در سال 2025 اعلام شد و مناقصه های کانتی دورهام، ساوتهمپتون و شهرستان راکسام کانتی را شکست داد.

مسابقه بین‌المللی سازمان‌دهی شده توسط RIBA به دنبال پیشنهادهایی برای «فضای نمایش نمادین مسافرتی» برای میزبانی اجراها، اینستالیشن‌ها و رویدادهای زنده در طول دوره خدمت برادفورد به عنوان شهر فرهنگی بریتانیا در سال 2025 است.

ورودی برنده توسط هیئت داوران شامل نمایندگانی از برادفورد 2025، RIBA و شورای شهر برادفورد انتخاب خواهد شد. انتظار می رود که یک برنده کلی در پاییز امسال اعلام شود.

فهرست نهایی

  • معماران APPARATA با Arinjoy Sen و کارگاه سازه
  • کارتر گرگسون گری با کارگاه سازه، استودیو 4215 و استودیو Three Sixty
  • GWP Architecture + FAUM Architecture با EMPACE و Bradford Moor Pass
  • IF_DO با جامعه فضایی خیابان CIC و Simple Works TLD
  • تمرین جدید با ثروت مشترک و ریوز و باند



منبع

ما مشتاقانه منتظر مرحله طراحی هستیم و با تیم‌ها کار می‌کنیم تا داستان‌هایی را باز کنیم که با میراث فرهنگی و جوامع جهانی برادفورد ارتباط برقرار می‌کنند و آن را جشن می‌گیرند. این فرصت طراحی قصد دارد با تسهیل دسترسی به هنرها از طریق دریچه معماری و طراحی توسعه‌یافته، با رسیدگی به عدالت فضایی و بحران آب و هوا، آگاهی را در میراث محلی و ارتباطات جهانی با بردفورد افزایش دهد.

دن بیتس، مدیر اجرایی برادفورد 2025 گفت: جاه طلبی های برادفورد برای شهر فرهنگی بریتانیا همیشه شامل تمایل به افزایش و گسترش دیدگاه جهانی برادفورد بوده است و از نحوه دیده شدن ما مطلع می شود. دیدن این که از طریق فرآیند ارسال طرح مورد توجه بین‌المللی قرار گرفتیم، بسیار عالی بود.

بردفورد در قرن نوزدهم مرکز بین المللی تولید پارچه بود. امروزه این مرکز بزرگ گردشگری و خرده فروشی و شهر فیلم یونسکو است.

تحریریه اخبار معماری آریانا