شیوه های جدید گلاسکو، شش سال بعد: Loader & Monteith Architects

بزرگترین چالشی که در حال حاضر به عنوان یک تمرین با آن روبرو هستید چیست؟
ما پروژه‌های کوچک‌تری را در طول همه‌گیری انجام دادیم که به دلیل افزایش هزینه‌ها، پشت سر گذاشتن این خط چالشی بود. ما عمدتاً عقب ماندگی ها را پاک کرده ایم که به ما امکان می دهد گردش کار روان تری داشته باشیم. اما از نظر موضوعی، آنها به ما اجازه می‌دهند تا ایده‌ها را آزمایش کنیم و اصول زیربنایی این عمل را ایجاد کنیم. معماری متفکرانه، تمرکز بر پایداری و استفاده مجدد از مواد، و لذت بردن از سایت‌های چالش برانگیز.

منبع: Loader Monteith

بزرگترین منحنی یادگیری شما چه بوده است؟
همه‌گیری به ما نشان داد که تمرین ما زمانی بهترین کار را می‌کند که در همان زمان در یک مکان باشیم. تیم ما کاملا اجتماعی است و همه ما واقعاً از یادگیری و همکاری هر روز در دفتر کار لذت می بریم. ما در سال 2022 پس از قرنطینه به ساختمان‌های بزرگ‌تری نقل مکان کردیم، که بهره‌وری و قابلیت‌های ما را چند درجه افزایش داد.

های ساندرلند

Loader & Monteith Architects از سال 2017 چگونه تغییر کرده است؟
در فوریه 2017، ما پنج ماه بود که وجود داشتیم و تعدادی تغییرات داخلی و پیکربندی مجدد در مقیاس کوچکتر داشتیم. اکنون به پروژه شماره 197 (با هزینه های مورد انتظار) رسیده ایم. برخی به دلایلی متوقف می شوند که قابل انتظار است، اما اکثریت یا در حال انجام هستند یا کامل هستند. این تمرین از دو به هفت افزایش یافته است (و در حال حاضر می‌توانیم با چند جفت دست دیگر این کار را انجام دهیم)، و گردش مالی در آن دوره به آرامی رشد کرده است، البته با یک دوره کمی راکد در طول همه‌گیری.

از آخرین باری که صحبت کردیم، چه پروژه های شاخصی را تکمیل کرده اید؟
های ساندرلند پروژه بزرگی برای ما بود. یک مشتری سابق (و کارمند Historic Environment Scotland) ما را معرفی کرد زیرا قبلاً تعداد فزاینده ای از پروژه ها داشتیم که با حساسیت فناوری های تجدیدپذیر را در بافت تاریخی معرفی می کردند. متخصص حفاظت از محیط زیست، ایین کینگ، که پس از اولین آتش سوزی روی بازسازی مدرسه هنر گلاسکو کار می کرد، در سال 2018 به استودیو ملحق شد که ما را برای پروژه مناسب کرد. برنده شدن در مرکز آموزش یادگیری در فضای باز Harmeny با Studio SJM یک نقطه عطف بزرگ برای ما نیز بود. مرکز آموزشی جدید در حال حاضر در محل است و رو به اتمام است.

منبع: Loader Monteith

آرزوهای تو برای آینده چیست؟
ما همیشه گفته‌ایم که نمی‌خواهیم لزوماً به پروژه‌ها به دلیل مقیاس آنها نه بگوییم. نتیجه اجتناب‌ناپذیر این است که ما هنوز در نه گفتن به کار خیلی خوب نیستیم، اما در تشخیص مشتریانی با اخلاق مشترک و افرادی که فکر می‌کنیم مضامین و فلسفه‌هایی را که به کاری که می‌خواهیم انجام می‌دهیم می‌پذیرند، بهتر تشخیص می‌دهیم. پس از همه‌گیری، امیدواریم تعداد پروژه‌های بزرگ‌تری را که روی آن‌ها کار می‌کنیم، اندکی افزایش دهیم و حجم کار در مقیاس کوچک را کاهش دهیم. اما ما به هر چیزی که معتقدیم ارائه آن لذت بخش خواهد بود، ادامه خواهیم داد.

Loader & Monteith Architects زمانی که در سال 2017 صحبت کردیم، هنوز یک روش بسیار جدید بود، که توسط مت لودر و ایان مونتیث در سال 2016 راه اندازی شد. از آن زمان، این دفتر اندازه تیم خود را از دو نفر به هفت افزایش داده است، و به همراه آن، اندازه پروژه، تعداد و گردش مالی پروژه، با توجه به پروژه‌های مهم‌تر آن.

مرکز یادگیری در فضای باز هارمنی



منبع

در حال حاضر بر روی چه چیزی کار می کنی؟
بزرگترین ساختمان جنرز است. ما با دیوید چیپرفیلد و 3DReid به عنوان معماران حفاظت، در یکی از سایت‌های با مشخصات عالی در اسکاتلند کار می‌کنیم. ساختمان Jenner که در رده A قرار دارد، مشرف به خیابان پرنسس در وسط ادینبورگ است و جایگاه ویژه ای در تاریخ معماری شهر دارد. این یک پروژه بزرگ است، اما حفظ ساختمان زیبای قدیمی و درخشش آن در کانون توجه است. بنابراین در حالی که نقش ما نسبتاً کوچک است، کار کل تیم واقعاً توسط مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور یکسان احساس خواهد شد. ما همچنین متعهد شده‌ایم تالارهای مصری در گلاسکو را که در فهرست A فهرست شده‌اند، طراحی شده توسط تامسون یونانی در گلاسکو انجام دهیم، و در حال کار با National Trust برای اسکاتلند در تعدادی از املاک تاریخی، از جمله بازسازی تطبیقی ​​خانه Geilston در فهرست B هستیم.