طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز آرکا | arianarchitects

همچنین این ساختمان چندی پیش رتبه دوم را در بخش طراحی گروه ساختمان های عمومی در دوازدهمین دوره جایزه معمار از آن خود کرده است، با چیدانه در بررسی این ساختمان اداری همراه باشید. معماری ساختمان اداری تفاوت هایی با معماری ساختمان مسکونی دارد که آن را کمی پیچیده تر می کند. چه طراحی یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح باشد یا یک واحد کوچک در یک ساختمان اداری چند طبقه، اصول معماری ساختمان اداری مشخص می کند چه نکاتی باید در طراحی ساختمان اداری رعایت شود. از متریال به کار برده شده در ساخت آن تا اختصاص فضای بیرونی و طراحی داخلی، همگی از جمله مواردی هستند که باید در معماری ساختمان اداری رعایت شوند. در ادامه به نکاتی که باید هنگام طراحی ساختمان اداری توجه شود اشاره خواهیم کرد. نمای ساختمان اداری در سبک‌های مختلف از جمله سبک کلاسیک که در ایران بیشتر به شیوه رومی انجام می‌شود، سبک مدرن یا نوع متداول آن یعنی لندنی و سبک اسلامی و بومی و در موارد محدودی سبک دیکانستراکشن طراحی و اجرا می‌شود.

اجرای واش بتن درجا

مثلاً اگر شما فقط در طول روز در آن ساختمان کار می کنید، میتوانید میزان نورهای مصنوعی را کاهش دهید. این مواردی که قابل حذف هستند با توجه به موقعیت ساختمان و زمان کاری آن، قابل تعیین می باشند. هزینه بازسازی اداری با انتخاب کردن یک شرکت معتبر پایین تر خواهد آمد، چون این شرکت ها معمولاً اکثر لوازم جهت بازسازی اداری را خود در اختیار دارند، همچنین با راههای کاهش هزینه هم آشنا هستند. بخش های تاسیساتی در ضلع جنوبی پروژه تعبیه شده است و به عنوان حائلی برای کاهش حرارت ساختمان در مقابل آب و هوای گرم رایج در شهر Chennai عمل می کند. بد نیست بدانید با توجه به جهت تابش خورشید در نیمکره ی جنوبی، دمای این شهر در اغلب روزهای سال بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد است! در نتیجه ی جهت گیری صحیحِ فضاهای اداری به سمت شمال و بهره گیری از سیستم های تاسیساتی در جنوب پروژه، با فضایی آرام و لذتبخش مواجه هستیم که از نظر بهره وری انرژی نیز بسیار کارآمد ظاهر شده است.

قوانین و مجوزهای مورد نیاز برای بازسازی ساختمان اداری چیست؟

چشم‌نوازترین تزئینات نمای اداری هم با غروب آفتاب و تاریکی شب به چشم نمی‌آيد؛ مگر اینکه با نورپردازی صحیح و منطبق بر تکنیک‌های مدرن جلوه‌گر شود. در سبک مدرن از نورپردازی به شیوه مدرن برای نورپردازی نمای ساختمان استفاده می‌شود. نورپردازی بر روی نما با رقص نور و یا ایجاد بارقه‌های باریک و ملایمی از نور سفید یا رنگی ایجاد می‌شود.

  • دارای یک سیستم فعال در هسته مرکزی ساختمان است که از آب جاری در کف برای خنک کردن بنا استفاده می کند.
  • همچنین نسبت مجاز شیشه به سایر مصالح به کار رفته در نما 40 درصد است.
  • فلز ظاهری مدرن به نما می‌بخشد و نمادی از پایداری و استحکام است.

مجله خبری معماری آریانا اين اتاق رو به سمت شرق است و از آن مى توان طلوع خورشيد را مشاهده كرد. ساختمان از بناهاى اطرافش ارتفاع بيشترى دارد بنابراين ديد وسيع ترى نسبت ساختمان های اطراف دارد. از دید طراحان همینطور که افراد بر روی فضا تاثیر می گذارند، محیط نیز بر آن ها تاثیر می گذارد.

http://barbarinemoone.irتا به حال بیش از 4000 پروژه کابینت و کمد در سلام ساختمان اجرا شده است. در مواردی هم شرکت‌های معماری و بازسازی، می‌تونن با داشتن وکالت از طرف کارفرما این مسئولیت رو قبول کنن. بنابراین در ساختمان های اداری لازم است هر از چند گاهی بخش‌هایی از بنا ترمیم بشن، تا فرسودگی اون ها باعث ایجاد خسارت های بیشتر نشه.

راهکار کاهش هزینه و زمان در بازسازی دفتر کار

تحریریه اخبار معماری آریانا