طرح جامع مرکز شهر گلاسکو لسلی جونز چراغ سبز می گیرد

هنوز مشخص نیست که آیا معماران دیگری نیز وارد این کشتی خواهند شد یا خیر.

طرح لزلی جونز شامل چندین ساختمان است که حفظ خواهند شد و به گفته آنها، مراحل بعدی – که هنوز طرح های دقیقی برای آنها ارائه نشده است – باید “پاسخی دلسوزانه” به خیابان های اطراف باشد.

وی افزود: با این حال، ادعای توسعه‌دهندگان مبنی بر اینکه این پروژه شبکه گلاسکو را «بازیابی» می‌کند، گیج‌کننده است. من فکر می‌کنم یک توسعه‌دهنده و هر معماری که تاریخ و بافت شهر را مطالعه می‌کند باید این را بداند، حتی اگر اعضای شورای شهر ندانند.

مرکز خرید موجود در دهه 1980 برای ایجاد راه برای طرح لسلی جونز، که افسران برنامه ریزی گلاسکو اذعان داشتند که مستلزم هزینه کربن قابل توجهی است، مسطح می شود.

نمای سایت فعلی:

هر دوی این مراکز خرید، پیشرفت‌های مارکی در بازسازی شهر پس از دهه‌ها تعطیلی صنعتی و از دست دادن شغل بودند. همه چیز جامد در هوا ذوب می شود؟

یوان گیبز، نویسنده و مورخ ساکن گلاسکو، در حالی که به طرح‌های فاستر + شرکا برای گالری‌های بوکانان نزدیک اشاره می‌کند، توییت کرد: دوران خرده فروشی مرکز شهر گلاسکو فقط بیش از 30 سال به طول انجامید.

آنها گفتند: “مزایای بالقوه ناشی از توسعه پیشنهادی … باید با هزینه کربن تخریب سنجیده شود.”

او گفت: «این می‌تواند یک بازسازی مثبت در یک مکان مهم باشد و به طور بالقوه بسیار بیشتر از مرکز سقف شیشه‌ای سنت انوک به قلمرو شهری گلاسکو پاسخ می‌دهد.

آنها افزودند که، به عنوان شرط تایید، موافقت خواهد شد که تا حد امکان از مواد مورد استفاده مجدد، استفاده مجدد یا بازیافت استفاده شود و “مزایای تجمعی” این پیشنهاد “تقویت شود”.[s] پرونده تخریب.

افسران برنامه‌ریزی گلاسکو با پیشنهاد این طرح برای تصویب، ادعا کردند که با توسعه مجدد مسیر جدیدی به نام «خیابان سنت انوک» و گسترش خیابان ماکسول ایجاد می‌شود.

با پیشرفت در پروپوزال های دقیق تر، نیازمندی های تیم پروژه را ارزیابی خواهیم کرد و به عنوان بخشی از این، تیم طراحی خود را به طور کامل در نظر خواهیم گرفت.

معمار آلن دانلوپ در عین حال استدلال کرد که طرح کلی لسلی جونز – همانطور که در اسناد برنامه ریزی بیان شده است – الگوی شبکه شهر را در حالی که “توسعه مجدد مثبت” را ارائه می دهد، بازسازی نمی کند.





منبع

برنامه ریزان ادامه دادند: “با این حال، پیشنهادها باید به همان اندازه نشان دهند که آنها تراکم محل اقامتی را فراهم می کنند که برای یک شهر پایدار آینده مناسب است.”

کمیته برنامه‌ریزی آن روز سه‌شنبه (30 مه) با طرح طرح‌های کلی سایت 5.6 هکتاری موافقت کرد – تصمیمی که راه را برای توسعه مرحله‌ای 20 ساله شامل 900 خانه جدید در بالای فضای تجاری و اداری جدید و یک میخانه هموار می‌کند.

Sovereign Centros به AJ گفت که تیم طراحی با تنظیم نقشه های دقیق تر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و گفت: «در حال حاضر، ما هیچ برنامه ای برای انتصاب معمار دیگری نداریم.

طرح پیشنهادی برای توسعه دهنده Sovereign Centros، شامل 9 ساختمان جدید پنج تا 20 طبقه است که در بالای مجموعه St Enoch ساخته شده اند.

تحریریه اخبار معماری آریانا