فعالان دولت را به دلیل «آبیاری» طرح‌های صفر خالص دهکده باغ به دادگاه می‌کشند

سالت کراس قرار است به صورت جزئی توسط دولت تامین شود، که در سال 2017 اعلام کرد که به این پروژه و همچنین 13 باغ روستای دیگر و سه شهرک باغ کمک مالی خواهد کرد.

در این طرح، شورا همچنین مشخصات بافت ساختمان، بهره وری انرژی و اقداماتی را برای مقابله با خطرات گرمای بیش از حد در روستا ذکر کرده بود که با معماران TateHindle و معماران ترسیم شده است. توسعه دهندگان گروسونور تیم توسعه یک برنامه برنامه ریزی کلی برای روستا در ژوئیه 2020 ارائه کرد.

حقوق جامعه اکشن به دلیل گزارش بازرسی برنامه‌ریزی دپارتمان ارتقاء سطح، مسکن و جوامع (DLUHC) که جاه‌طلبی‌های صفر خالص شورا برای طرح معروف به Salt Cross را بیش از حد تعیین کرده بود، یک چالش حقوقی برای دادگاه عالی صادر کرده است. تجویزی» و نه «عملی».

سخنگوی Grosvenor گفت: از ابتدای پروژه، جاه طلبی های ما برای Salt Cross ایجاد یک جامعه جدید بسیار پایدار و اولویت بندی اقدامات برای مقابله با بحران آب و هوا، از جمله ارتقای تنوع زیستی و کاهش کربن بوده است.

این گروه به یک پاراگراف از بیانیه اشاره می کند که می گوید: “مقامات برنامه ریزی محلی همچنان می توانند سیاست هایی را در برنامه های محلی خود تنظیم و اعمال کنند[کهفراترازالزاماتانرژیمقرراتساختماناست”[thatexceedtheenergyrequirementsofBuildingRegulations’

ریکاردو گاما، متخصص قانون برنامه ریزی در لی دی، شرکت حقوقی که نماینده حقوق جامعه اکشن در این پرونده است، گفت که بازرسان دولت فعالان را “گیج کرده اند” و “سابقه گیج کننده” را با گزارش Salt Cross ایجاد کرده اند که او از آن انتقاد کرد که هم با سیاست دولت در مورد بهره وری انرژی و هم با گزارش های انجام شده برای سایر مقامات محلی مطابقت ندارد.

شورای منطقه غرب آکسفوردشایر اهداف و استانداردهای فشار مرزی خود را برای 2200 دهکده خانگی و پارک تجاری علمی در برنامه اقدام منطقه ای خود که در سال 2018 شروع به ظهور کرد، تعیین کرده بود. مقامات محلی سایت توسعه را اختصاص داده بودند که 215 هکتار در نیمه راه بین ویتنی است. و آکسفورد در شمال A40، کربن خالص صفر باشد و 100 درصد انرژی خود را از انرژی های تجدیدپذیر در محل تامین کند.

شورای منطقه غرب آکسفوردشایر اکنون می تواند اصلاحات بازرسی برنامه ریزی را برای برنامه اقدام منطقه اتخاذ کند. با این حال، شورا انتظار می رود منتظر نتیجه بررسی قضایی باشد که به گفته گاما، می تواند بهترین قسمت یک سال را بگیرد.



منبع

گروسونور گفت که احساس می‌کند سیاست صفر خالص برنامه اقدام منطقه برای خانه‌ها در سالت کراس «بیش از حد تجویزی» است تا بتواند با اطمینان پروژه را تحویل دهد و اگر طرح شورا کنار گذاشته شود، می‌تواند «طرح بهتری» را در طول زمان ارائه دهد.

این سازمان گفت که رویکرد آن در نهایت توسط «شکل نهایی طرح اقدام منطقه» مورد توافق شورا تعیین می‌شود.

همانطور که در بررسی بیان شد، در حالی که ما از جاه‌طلبی‌های زیست‌محیطی طرح اقدام منطقه حمایت می‌کنیم، نگرانی‌هایی داشتیم که ماهیت بیش از حد تجویزی سیاست‌های خاص، ارائه و قابلیت اجرای این طرح را بسیار چالش‌برانگیز می‌کند.

گاما به AJ گفت: «سایر بازرسان برنامه‌ریزی که توسط وزیر امور خارجه برای بررسی درستی طرح‌های محلی برای سایر مناطق منصوب شده‌اند، رویکردی کاملاً متفاوت از بازرسان Salt Cross اتخاذ کرده‌اند.

بنابراین ما امیدواریم که وزیر امور خارجه ناهماهنگی در رویکردهای مختلف بین بازرسان برنامه‌ریزی خود را تشخیص دهد و ادعای حقوق جامعه اکشن را بپذیرد.

سایت باغ دهکده، که عمدتاً برای کشاورزی استفاده می‌شود، به‌عنوان «مکان استراتژیک برای رشد» در طرح محلی غرب آکسفوردشایر در سال 2031 شناسایی شده است. پس از تصویب، طرح اقدام منطقه همان وضعیت قانونی طرح محلی را خواهد داشت.

اما در گزارشی که در ماه مارس سال جاری منتشر شد، بازرسان برنامه‌ریزی دولتی، بلندپروازی‌های شورا برای سالت کراس را زیر پا گذاشتند. آنها گفتند که طرح اقدام منطقه تنها در صورتی می‌تواند تصویب شود که «برای حذف جزئیات تجویزی» در رابطه با کربن خالص صفر، و «رویکرد عمل‌گرایانه‌تر برای انتقال ضروری به آینده کم کربن» تجدیدنظر شود.

نائومی لوده تامپسون، مدیر اقدام جامعه حقوقی، بازرسان دولتی را به دلیل «به تعویق انداختن مداوم» حرکت به سوی توسعه خالص صفر با «تکیه بر بیانیه وزیران منسوخ» مورد انتقاد قرار داد.

در صحبت با AJ، Grosvenor توسعه‌دهنده اعتراف کرد که وکیل دادگستری آن در طول بررسی برنامه اقدام منطقه در سال 2021، علی‌رغم اینکه چگونه می‌خواهد در برنامه جولای 2020 خود “یک طرح فعال صفر خالص” را در سالت کراس ارائه کند، فعالانه با سیاست صفر خالص مخالفت کرده است. .

در آنچه فعالان به عنوان تلاشی «گیج‌کننده» برای «آب انداختن» اعتبار صفر خالص برنامه اقدام شورا توصیف می‌کنند، بازرسان گفتند که استانداردهای خواسته شده «ارتقای قابل توجهی» در مورد استانداردهای مورد نیاز در مقررات ساختمانی سال 2013 و در تضاد با استانداردهای ملی است. سیاست بهره وری انرژی که در بیانیه کتبی وزیران در سال 2015 مشخص شده است.

Ludhe-Thompson به AJ گفت: “این درست نیست که پیشنهادی که هدف آن تولید کربن صفر است حذف شود… این جایی نیست که ما در سال 2023 باید باشیم.”

اما مبارزان ادعا می‌کنند که بازرس برنامه‌ریزی بیانیه وزیران در سال 2015 را «سوءتفاهم» کرده است و بر این باورند که طرح‌های Salt Cross با سیاست ملی انرژی در تضاد نیست.

طرحی از روستای باغ صلیب نمک

توسعه‌دهنده توصیه‌های هاب کربن صفر را در استراتژی انرژی برای همه خانه‌های Salt Cross خود گنجانده بود، از جمله سیاست «بدون گاز»، فناوری تجدیدپذیر و کربن کم، و پارچه کارآمد در انرژی. این سازمان اعلام کرد که “به مقابله با بحران آب و هوا متعهد است”.

او از دولت انتقاد کرد که «مفاد قانون تغییر آب و هوا را در قانون به تصمیم‌گیری‌های برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در همه سطوح، از جمله سیاست‌های صادر شده توسط وزیر امور خارجه مرتبط نمی‌کند».

منبع:TateHindle/Grosvenor/شورای ناحیه غرب آکسفوردشایر