فینالیست های مسابقه محله خالص صفر مشخص شدند

DROO برنده کلی مسابقه UPP Archiboo در سال گذشته معرفی شد. دیگر فینالیست‌ها شامل استودیو Okra مستقر در Southwark، Al-Jawad Pike در شرق لندن، AJ 40 under 40 IF_DO و Office Sian بودند که ساختمان باغ فونیکس برنده جایزه RIBA لندن شد. Gray و Cross و Projects Office فهرست نهایی را تکمیل کردند.

ایده‌هایی برای محله‌های جدید که زباله‌های ساختمانی را به حداقل می‌رسانند، امکان مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود و بهره‌برداری از اقتصاد دایره‌ای یا استفاده حساس از مصالح را فراهم می‌کنند نیز تشویق می‌شوند.

پیشنهادها باید «رویکردی جامع برای ایجاد مکان‌های تاب‌آور و مردم‌محور که ضایعات را به حداقل می‌رساند و بهترین استفاده را از منابع انرژی انجام می‌دهد» را نشان دهد.

این مسابقه که توسط ماکس فوردهام حمایت می شود، شیوه های معماری کوچک تا متوسط ​​را به چالش کشید تا آینده محله های شهری را در مواجهه با شرایط اضطراری آب و هوا و تنوع زیستی تصور کنند.

انتظار می رود که مفاهیم “به طور فعال با مسائلی که احتمالاً در سال های آینده پدیدار می شوند” از جمله دماهای شدید، کمبود انرژی و نوسانات غیرقابل پیش بینی بین خشکسالی و بارندگی درگیر شوند.

هفت فینالیست دعوت خواهند شد تا مفاهیم خود را در رویدادی در 8 مارس در مرکز ساختمان به عنوان بخشی از نمایشگاهی درباره زندگی و میراث مکس فوردهام که سال گذشته درگذشت، ارائه کنند.

این رویداد جدیدترین رویدادی است که توسط Archiboo سازماندهی شده است، که سال گذشته از معماران دعوت کرد تا ایده هایی را برای نسل جدیدی از سالن های دانشجویی ارائه دهند که سلامت جسمی و روانی را در رقابتی برای ارائه دهنده مسکن دانشجویی UPP ارتقا می دهد.

تیم‌های انتخاب شده برای این رویداد شامل برنده AJ 40 under 40 Jas Bhalla، Archio، Stolon Studio، Hudson Architects مستقر در نوریچ و استودیوی طراحی مشارکتی Transition by Design هستند. برنده کلی جایزه 2500 پوندی دریافت خواهد کرد.

فیل آرمیتاژ، مدیر Max Fordham، گفت: «تعداد و کیفیت ارسال‌ها ما را شگفت‌زده کرد، بنابراین از همه کسانی که شرکت کردند بسیار متشکرم. انتخاب تنها هفت مدخل واقعاً سخت بود و ما در نهایت بر روی افراد و شیوه‌هایی تمرکز کردیم که ایده‌های جدید واقعاً جالبی را در مورد ایجاد محله‌های صفر خالص بیان کرده بودند. ما مشتاقانه منتظر یک شب جذاب و روشنگر در 8 مارس هستیم.

مسابقه امسال به دنبال مفاهیمی در مقیاس همسایگی است که بر اساس تفکر پشت سر معماران و خانه مکس فوردهام طراحی شده توسط Price & Myers در کامدن، شمال لندن، که سال گذشته به عنوان اولین خانه صفر خالص بریتانیا معرفی شد، ساخته شده است.

هفت نفری که امسال حضور خواهند داشت عبارتند از:

  • برایان تسانگ از معماران بن آدامز
  • جیمز همپتون از دفتر سازندگان جدید
  • Jas Bhalla از معماران Jas Bhalla
  • جسیکا بارکر از استودیو استولون
  • لوئیس ویلیامز از معماران هادسون
  • ملیس هاوارد از آرکیو
  • Wongani Mwanza از انتقال توسط طراحی



منبع

داوران شامل Shaw، Sunand Prasad از Penoyre & Prasad، David Strong از Peabody، Amrita Mahindroo از DROO Architects و Fran Williams از مجله معماران. آثار ارسالی بر اساس خلاقیت، استعداد و استفاده از اصول طراحی واضح و پایدار مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

تحریریه اخبار معماری آریانا