مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان | arianarchitects

تحقق فضای داخلی یک بنا با یکپارچه سازی جنبه معماری با طراحی فضای ساخته شده و مفهوم سازی را معماری داخلی می‌گویند. در واقع معماری داخلی با توجه به ویژگی های هنری، شامل جنبه‌های فنی و جنبه های معماری فضای داخلی است که جنبه‌های فنی شامل تهویه، متریال، لوله‌کشی و غیره می‌شود. در معماری سنتی ایرانی، معمولا دو عنصر رنگ و نور نقش بسیار اساسی در معماری و طراحی دکوراسیون ایفا می کند. رشته ی مهندسی که معماری یکی از رشته هایی می باشد که افراد بسیار زیادی که در حال تحصیل در رشته ی ریاضی فیزیک هستند، علاقه ی بسیار زیادی برای تحصیل در رشته مهندسی معماری دارند. معماری یکی از رشته های هنری محسوب می شود و تلفیقی از هنر و فن می باشد.

  • با اینکه معمارها عمدتا در طراحی ساختمان نقش دارند، ولی باید با ریاضیات و مهندسی مرتبط با معماری نیز آشنایی داشته باشند، چون در کارشان لازم است که از مقیاس ها و معیارهای مختلف و همچنین اصول مهندسی مربوط به یک پروژه استفاده کنند.
  • برای اندازه‌گیری فواصل در فضاهای مختلف از ابزار آلات گوناگونی استفاده می‌شود که ساده‌‎ترین آن‌ها خط کش و مترهای معمولی هستند؛ اما این وسایل برای …
  • ادامه تحصیل در رشته معماری تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است و گرایش‌های مربوط به این مقاطع را نیز کمی قبل‌تر به صورت مفصل شرح دادیم.
  • در ایران، تا پیش از حملهٔ اسکندر و در شیوهٔ معماری پارسی با الهام از معماری تمدن اورارتو شیوهٔ دوم رواج بیش‌تری داشته‌است، که این را می‌توان در تخت جمشید ناظر بود.
  • منگنه کوب دستگاهی است با کاربردی مشابه ماشین منگنه معمولی، با این تفاوت که برای اتصال اجسام سخت‌تر به یکدیگر همانند دو قطعه چوبی مورد …

با این حال، یک مجله خبری معماری آریانا عمران بر اطمینان از ایمن بودن سازه و توانایی تحمل آن تمرکز می کند، در حالی که معمار بر زیبایی شناسیِ سازه و همچنین بر ظاهر، احساس و عملکرد تمرکز می‌کند. مهندس عمران یکپارچگی ساختاری طرحی را که معمار ایجاد کرده است تجزیه و تحلیل و ارزیابی می‌کند و راه‌هایی برای امکان‌پذیر ساختن طرح ساخت و ساز با پیشنهاد تغییرات/اصلاحات به منظور تبدیل دیدگاه معمار به واقعیت پیدا می‌کند. مهندسان عمران و معماران اغلب با یکدیگر کار می‌کنند، زیرا کار آنها گاهی اوقات همپوشانی دارد. رابطه کاری خوب بین این دو حرفه، کار ساخت و ساز را مؤثرتر و موفق تر خواهد کرد. طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است.

http://barbarinemoone.ir

جنبه‌های نقش یک معمار به اندازه کارشان متنوع و جذاب است. معمارن افرادی حرفه‌ای هستند که فرآیند ایجاد فضاهای کاربردی، از مفهوم و طراحی تا تحقق کامل آن طرح ها را هدایت می کنند. در مقابل آن، طراحی داخلی بیشتر مربوط به ایجاد فضایی با اوج جذابیت برای کاربر، مدیریت فضا و زیبایی فضای، ارتقا عملکرد فضای داخلی است که از دکوراسیون همراه با روش استفاده هوشمندانه از عناصر ساختاری به دست می‌آید. معماری چیست؟ در واقع اولین سوالی است که ممکن است برای ما مطرح شود این است که « معماری چیست و سبک های معماری کدامند؟ »و اینکه چرا باید برای ساخت خانه بهمهندس معمار مراجعه کنیم.برای پاسخ به این سوالات با تعاریفی از معماری شروع می‌کنیم .

دروس دانشگاهی عمران و معماری

بهترین الهام‌گیری از طبیعت، استفاده از قواعد و قوانین آن است و چون این قواعد، در طبیعت عمومیت دارند، نباید برای بهره‌گیری از آن‌ها، از یک نمونه خاص، الهام گرفت. سازه‌های معماری با بهره‌گیری از این قواعد طبیعی، به طبیعت نزدیک‌تر می‌شوند. حفظ ساختار موجود در مقابل بارها و نیروهای وارد بر آن در پدیده‌های طبیعت، مهم‌ترین فلسفه وجودی سازه آن‌ها است که در سازه‌های طبیعی از روش‌های مختلفی برای مقابله با نیروهای خارجی تهدیدگر استفاده می‌شود. این رده‌بندی برای قرن‌های زیادی بین معماران کاملاً پذیرفته شده بود. زمانی که مدرنیسم در معماری شکل گرفت، این کار یک حرکت آوانگارد با زیرلایه‌های زیبایی شناختی، اخلاقی، فلسفه ای محسوب می‌شد. بلافاصله پس از جنگ جهانی اول، معماران پیشگام مدرن به دنبال ایجاد سبکی کاملاً جدید و مناسب برای نظم اجتماعی و اقتصادی جدید پس از جنگ بودند که بر تأمین نیازهای طبقات متوسط و کارگر متمرکز بود.

طراحی معماری ( فاز صفر معماری ، فاز یک معماری ، فاز دو معماری )

معماران موظف به حفظ سلامت، رفاه و ایمنی ساکنان ساختمان هستند، بنابراین داشتن دانش ساخت و ساز توسط معمار کاملاً ضروری است. هر کسی که بدون دانش ساخت و ساز، ساختمانی را طراحی می کند، هنرمند یا طراح است. یک معمار، مسئول ایده پردازی، اجرا و تکمیل موفقیت آمیز یک ساختمان است. با این حال، لازم به ذکر است که مسائل ساختمانی فراتر از یک ساختار ابتدایی است که یک معمار بتواند آن را به عهده بگیرد یا به تنهایی همه چیز را درک کند. گاهی اوقات شکاف هایی در دانش وجود دارد و نیاز به همکاری با معماران و مهندسان دیگر برای اجرای ایمن و موفقیت آمیز یک طرح تا تکمیل آن است.

اصول کلی و روند طراحی معماری

تحریریه اخبار معماری آریانا