محله شهری ترناوا، اسلواکی

برنده کلی – که سال آینده اعلام خواهد شد – یک جایزه 60000 یورویی اول و جایزه دوم 48000 یورو و جایزه سوم 36000 یورو نیز اهدا خواهد شد. تمام فینالیست هایی که برای جوایز انتخاب نشده اند، 28000 یورو افتخاری دریافت خواهند کرد.

جزئیات مسابقه

انتظار می رود پیشنهادات برای منطقه جدید – که دو برابر اندازه مرکز دیواری تاریخی ترناوا خواهد بود – بر اساس اصول شهری پانزده دقیقه ای پایدار باشد که سفر فعال و فراگیر را تشویق می کند. مفهوم برنده برای به روز رسانی طرح کاربری اراضی ترناوا استفاده خواهد شد.

این رقابت دو مرحله‌ای به دنبال دیدگاه‌های منسجمی برای یک «محله شهری کامل» است که در حاشیه غربی شهرک در فاصله کوتاهی از کارخانه خودروسازی Stellantis قرار دارد که سالانه حدود 300000 خودرو پژو و سیتروئن تولید می‌کند.

عنوان پروژه QUARTER مسابقه طراحی شهری در ترناوا، اسلواکی
مشتری شهر ترناوا
ارزش قرارداد تی بی سی
مهلت دور اول 22 سپتامبر 2023
محدودیت های زبان های مسابقه انگلیسی، اسلواکی و چکی است
اطلاعات بیشتر https://stvrt.trnava.sk/en/quarter/



منبع

این مسابقه – که توسط آتلیه 2021 محلی سازماندهی شده است – بر روی یک سایت توسعه بزرگ 135 هکتاری در حاشیه غربی سکونتگاه در مرز املاک مسکونی پس از جنگ دروزبا تمرکز دارد. پنج تیم منتخب برای طراحی مفاهیم و ارسال به داوران تا فوریه 2024 دعوت خواهند شد.

ترناوا در 47 کیلومتری شمال شرقی براتیسلاوا، یک شهر بازاری سابق است که دارای یک منطقه مرکزی با دیوارهای تاریخی و مناطق صنعتی بزرگ در اطراف آن است. دولت شهری ترناوا جایزه «حامی معماری 2021» توسط اتاق معماران اسلواکی را به دلیل رویکردش به سرمایه گذاری عمومی دریافت کرد.

این مسابقه تنها چند ماه پس از آن برگزار می‌شود که استودیوی لندنی اگرت وست و اسلو اسلو طرح‌های برنده رقابت خود را برای توسعه‌ای با کاربری ترکیبی بزرگ در براتیسلاوا نشان دادند.

بر اساس این خلاصه: از نقطه نظر تاریخ توسعه شهر، این یک تغییر دهنده بازی است تا استاندارد جدیدی را با توجه به تهیه طرح کاربری اراضی تعیین کند. طرح برنده به عنوان مبنایی برای به روز رسانی طرح کاربری اراضی منطقه واقع در بخش شرقی ترناوا با وسعت 135 هکتار عمل خواهد کرد.

قلمروی که در دو برابر مساحت مرکز تاریخی ترناوا گسترش می‌یابد، برای دهه‌ها به عنوان ذخیره‌ای برای گسترش شهر تعریف شده است. هدف شهرداری دستیابی به یک چشم‌انداز منسجم برای ایجاد یک محله شهر کاملاً پیشرفته است که بر اساس اصل شهری پانزده دقیقه‌ای پایدار و آماده برای تغییرات اقلیمی ساخته شده است.