مرکز درآمد داخلی هاپکینز که به عنوان طرح‌های استفاده مجدد از دانشگاه ناتینگهام فهرست شده است ظاهر می‌شود

مایک تیلور، مدیر معماران هاپکینز

منبع: هاپکینز

ما به شدت نگران ساختمانی بودیم که در ابتدا برای این سایت پیشنهاد شده بود [in the early 1990s] و تأثیری که بر نماهای قلعه ناتینگهام خواهد گذاشت، از این رو ما با تمام وجود به فراخوان مسابقه طراحی پیوستیم. علاوه بر جذاب‌ترین ساختمان، که باید آینده خوبی با مالکان جدیدش، دانشگاه ناتینگهام، داشته باشد. [Hopkins] ساختمان به دلیل پایداری آن مورد ستایش قرار گرفته است، مفهومی که در قلب شورای شهر ناتینگهام دوست دارد و معماران اصلی سی سال پیش آن را پذیرفته اند.

این سایت متعاقباً توسط دانشگاه ناتینگهام خریداری شد، که از آن زمان با Historic England و Hopkins بر روی پیشنهادات نوظهور کار می کند “با آگاهی از اینکه ساختمان ها ممکن است در زمان مناسب فهرست شوند”.

Historic England در استناد فهرست خود، کیفیت طراحی طرح را ستود، به ویژه «ترکیب جالب اصطلاحات قدیمی و جدید آن، که یک مدرنیسم جدید را در اوایل دهه 1990 نشان می‌دهد».

وقتی دانشگاه ناتینگهام کل سایت را خریداری کرد و بدین ترتیب آینده آن را برای منافع عمومی گسترده تر در چنین مکان مهمی در مرکز شهر تضمین کرد، خوشحال شدیم. با گذشت زمان، بلوک‌های منفرد را می‌توان برای استفاده آکادمیک تغییر داد، که نسبتاً ساده است و نمونه خوبی از فلسفه تناسب طولانی مدت است که همه ما باید به آن بسازیم.

یک سازه بزرگ چادری – که یادآور تپه استند مشهور هاپکینز در زمین کریکت لردز است – به عنوان یک ساختمان رفاهی مورد استفاده برای پذیرایی، ورزش و سایر امکانات استفاده می‌شود.

هاپکینز پیش از 133 متقاضی دیگر برای طراحی این طرح در سال 1992 برگزیده شد و پس از یک مسابقه باز پرطرفدار، اولین مسابقه ای که دولت در بیش از 30 سال برگزار کرده بود.

اکنون امیدواریم که این فهرست هر گونه مداخله پیشنهادی را برای تطبیق سایت برای استفاده توسط دانشگاه اطلاع دهد. ما مشتاقانه منتظریم تا بار دیگر شاهد استفاده از این ساختمان ها، در مرکز زندگی دانشجویی در ناتینگهام باشیم.

پس از عزیمت کارکنان دولت به ساختمان مرکزی جدید توسط 5Plus Architects در میدان یونیتی در شهر، مجموعه موجود Castle Meadows توسط Michael Hopkins & Partners (اکنون معماران هاپکینز) و Arup با قیمت 36 میلیون پوند به بازار عرضه شد.

این مجموعه ای استثنایی از ساختمان ها و فضاها است که در طراحی و جاه طلبی های سبز خود پیشگام است. مرکز درآمد داخلی ششمین ساختمان هاپکینز است که در فهرست میراث ملی انگلستان گنجانده شده است و پس از فهرست 22 شاد تیمز در لندن در تابستان 2021 – فوق العاده است که کار و سهم این تمرین در معماری قرن بیستم در انگلستان در حال ثبت شدن است. به این ترتیب شناخته شده است. این یک کمیسیون عمومی بزرگ دهه 1990 بود و جوانترین ساختمان این مرکز است که در فهرست قرار گرفته است.

سخنگوی دانشگاه گفت: “طرح های تفصیلی پردیس با مقامات محلی برای اطمینان از آگاهی کامل آنها مورد بحث قرار گرفته است و پیش بینی نمی شود که فهرست بندی ساختمان ها به طور اساسی برنامه های دانشگاه را تغییر دهد.”

ساختمانهای اصلی با جزئیات بسیار خوب و محکم از اجزای پیش ساخته بادوام ساخته شده بودند و در نتیجه امروزه در وضعیت عالی قرار دارند.

منبع: دانشگاه ناتینگهام

درجه دوم فهرست شده: مرکز درآمد داخلی معماران هاپکینز، ناتینگهام

نظرات

پروژه تحت رهبری باند برایان، املاک 32500 متر مربعی موجود را – که هفته گذشته در فهرست قرار گرفت – به یک مرکز پویا برای نوآوری و کارآفرینی تبدیل خواهد کرد. این طرح که در چندین مرحله ارائه می‌شود، «امکانات پیشرفته» را ایجاد می‌کند و «جامعه‌ای پویا از دانشگاهیان، دانشجویان و شرکای صنعتی» را در خود جای می‌دهد.پلان سایت را در زیر ببینید).

درجه دوم فهرست شده: مرکز درآمد داخلی معماران هاپکینز، ناتینگهام



منبع

پروژه Castle Meadow ما برای درآمد داخلی، هم در استفاده از سیستم‌های محیطی کم انرژی و هم در روشی که آنها به عنوان بخشی یکپارچه از زبان کلی معماری بیان می‌شوند، فکری رو به جلو داشت.

هیلاری سیلوستر، جامعه مدنی ناتینگهام

مبارزان نگران در سال 2021 پیشنهادی را برای محافظت از محوطه اداری پیشگام 30 ساله – اولین ساختمان تجاری بریتانیا که رتبه پایداری عالی BREEAM را دریافت کرد – پس از فروش با مجوز تبدیل بلوک ها به آپارتمان، راه اندازی کردند.

ما به کار با شرکای خود برای پیشبرد برنامه های توسعه مورد نیاز برای دستیابی به چشم انداز خود برای آینده پردیس خود و حفظ جایگاه نمادین Castle Meadow در داخل شهر تحت نظارت دانشگاه ادامه خواهیم داد.

مرکز درآمد داخلی به صورت شش ساختمان اداری چیده شده است – یک جفت بلوک چهار طبقه در شمال سایت و چهار بلوک سه طبقه در جنوب، یعنی خانه بارکلی، خانه یورک، خانه فررز، خانه فیتزروی، هاوارد هاوس، خانه موبری این خیابان‌ها به‌وسیله خیابان‌های درخت‌کاری‌شده به یکدیگر متصل می‌شوند و پارکینگ و همچنین دسترسی عابران پیاده و دوچرخه را فراهم می‌کنند.

انجمن مدنی ناتینگهام با حمایت انجمن قرن بیستم، از ترس اینکه ساختمان‌ها در معرض خطر جدی آسیب جدی قرار گیرند، در اثر تغییر مکان مسکونی، درخواستی را برای فهرست کردن ارائه کردند.

از نظر علایق تاریخی، ناظر میراث فرهنگی، پردیس را به عنوان “کار اصلی دهه 1990 توسط یکی از برجسته ترین معماران معاصر بریتانیا” و “نمونه ای از توسعه در مقیاس بزرگ پس از یک مسابقه طراحی عمومی نادر” توصیف کرد.

منبع: هاپکینز

این دانشگاه می‌خواهد هفت ساختمان سابق درآمد و گمرک HM را در کسل میدو، در پای قلعه ناتینگهام، به پردیس جدید مرکز شهر خود تبدیل کند.

اکنون که 30 سال از شروع ساخت و ساز می گذرد، انتظار می رفت که این سایت در فهرست درجه دوم قرار گیرد، که می تواند میراث آن را به عنوان نقطه عطف مهمی در تاریخ معماری بریتانیا حفظ کند.

این جوانترین ساختمان مطب است که در فهرست قرار گرفته است

کوکو ویتاکر، کارمند ارشد پرونده در انجمن قرن بیستم

غول املاک Mapeley که در آن زمان مالک این مجموعه ساختمان‌ها بود، قبلاً در سال 2018 برای طرح طراحی شده توسط Rolfe Judd Architecture برای تبدیل آنها به 332 خانه تأیید شده بود.

تحریریه اخبار معماری آریانا