مطالعات معماری ایران | arianarchitects

بهترین الهام‌گیری از طبیعت، استفاده از قواعد و قوانین آن است و چون این قواعد، در طبیعت عمومیت دارند، نباید برای بهره‌گیری از آن‌ها، از یک نمونه خاص، الهام گرفت. سازه‌های معماری با بهره‌گیری از این قواعد طبیعی، به طبیعت نزدیک‌تر می‌شوند. حفظ ساختار موجود در مقابل بارها و نیروهای وارد بر آن در پدیده‌های طبیعت، مهم‌ترین فلسفه وجودی سازه آن‌ها است که در سازه‌های طبیعی از روش‌های مختلفی برای مقابله با نیروهای خارجی تهدیدگر استفاده می‌شود. این رده‌بندی برای قرن‌های زیادی بین معماران کاملاً پذیرفته شده بود. زمانی که مدرنیسم در معماری شکل گرفت، این کار یک حرکت آوانگارد با زیرلایه‌های زیبایی شناختی، اخلاقی، فلسفه ای محسوب می‌شد. بلافاصله پس از جنگ جهانی اول، معماران پیشگام مدرن به دنبال ایجاد سبکی کاملاً جدید و مناسب برای نظم اجتماعی و اقتصادی جدید پس از جنگ بودند که بر تأمین نیازهای طبقات متوسط و کارگر متمرکز بود.

  • اما محدوده فعالیت معماری به مراتب فراتر از طراحی نقشه‌ها بر اساس اصول اولیه طراحی ساختمان است.
  • تجارب قبل آنها و مهارت های ذهنیشان به پروژه جدید کمکی نخواهد کرد و همکاری را می باید از مرحله طراحی های بسیار ابتدایی آغاز و این نه به نفع کارفرما و نه به نفع معمار خواهد بود.
  • اگر تمایل دارید تا از روش‌های سنتی فاصله بگیرید تا سهولت و دقت را جایگزین روش‌های قدیمی کنید، میخ‌کوب بادی ابزاری است که می‌تواند شما …
  • یکی از انواع فرز که عموما در انجام کارهای هنری بر روی چوب، فلز و پلاستیک کاربرد …
  • با شروع فصل گرما، نصب و راه اندازی کولر امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد؛ اما نصب کولر نیز مانند دیگر کارهای فنی، نیازمند اطلاعات، …

با این حال، یک مهندس عمران بر اطمینان از ایمن بودن سازه و توانایی تحمل آن تمرکز می کند، در حالی که معمار بر زیبایی شناسیِ سازه و همچنین بر ظاهر، احساس و عملکرد تمرکز می‌کند. مهندس عمران یکپارچگی ساختاری طرحی را که معمار ایجاد کرده است تجزیه و تحلیل و ارزیابی می‌کند و راه‌هایی برای امکان‌پذیر ساختن طرح ساخت و ساز با پیشنهاد تغییرات/اصلاحات به منظور تبدیل دیدگاه معمار به واقعیت پیدا می‌کند. مهندسان عمران و معماران اغلب با یکدیگر کار می‌کنند، زیرا کار آنها گاهی اوقات همپوشانی دارد. رابطه کاری خوب بین این دو حرفه، کار ساخت و ساز را مؤثرتر و موفق تر خواهد کرد. طی ۱۰ هزار سال تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است.

اصول کلی و ضوابط طراحی معماری فرودگاه (بخش ۳)

با این حال چرا باید کسی تلاش کند تا طرح یک ساختمان را برای سمبل سازی که شاید نه چندان مهم هم باشد مورد استفاده قرار دهد؟ پاسخ این است که سمبل ها در تصاویری هستند که پاسخ هایی برایی انگیزه های بصری ایجاد می کنند. بنابراین همواره در ارتباط با انتظاراتی هستند که از بنا می رود. یک ساختمان می تواند همزمان مکانی برای انجام یک فعالیت و سمبلی برای آن باشد. یوناس سالک برای احداث ساختمانی تحقیقاتی به نام خود، نمونه های ساخته شده این بنا را در سراسر آمریکا مورد مطالعه قرار داد. او از ساختمان تحقیقات پزشکی دانشگاه پنسلیواینا در زمان فعالیت روزانه بازدید به عمل آورد و با کاربران آن به گفتگو پرداخت و از مشکلات آن آگاه شد. اگر چه کان توانست کانسپتی مبتکرانه را از طریق انجام مقایسه ای صحیح بدست آورد و برخی حتی این ساختمان را بنایی با اهمیت در دهه ۶۰ می دانند اما در عمل کاربران آن با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

محل کار معماری چگونه است؟

تحقق مجله خبری معماری آریانا داخلی یک بنا با یکپارچه سازی جنبه معماری با طراحی فضای ساخته شده و مفهوم سازی را معماری داخلی می‌گویند. در واقع معماری داخلی با توجه به ویژگی های هنری، شامل جنبه‌های فنی و جنبه های معماری فضای داخلی است که جنبه‌های فنی شامل تهویه، متریال، لوله‌کشی و غیره می‌شود. در معماری سنتی ایرانی، معمولا دو عنصر رنگ و نور نقش بسیار اساسی در معماری و طراحی دکوراسیون ایفا می کند. رشته ی مهندسی که معماری یکی از رشته هایی می باشد که افراد بسیار زیادی که در حال تحصیل در رشته ی ریاضی فیزیک هستند، علاقه ی بسیار زیادی برای تحصیل در رشته مهندسی معماری دارند. معماری یکی از رشته های هنری محسوب می شود و تلفیقی از هنر و فن می باشد.

معماری ایرانی

جنبه‌های نقش یک معمار به اندازه کارشان متنوع و جذاب است. معمارن افرادی حرفه‌ای هستند که فرآیند ایجاد فضاهای کاربردی، از مفهوم و طراحی تا تحقق کامل آن طرح ها را هدایت می کنند. در مقابل آن، طراحی داخلی بیشتر مربوط به ایجاد فضایی با اوج جذابیت برای کاربر، مدیریت فضا و زیبایی فضای، ارتقا عملکرد فضای داخلی است که از دکوراسیون همراه با روش استفاده هوشمندانه از عناصر ساختاری به دست می‌آید. معماری چیست؟ در واقع اولین سوالی است که ممکن است برای ما مطرح شود این است که « معماری چیست و سبک های معماری کدامند؟ »و اینکه چرا باید برای ساخت خانه بهمهندس معمار مراجعه کنیم.برای پاسخ به این سوالات با تعاریفی از معماری شروع می‌کنیم .

http://barbarinemoone.ir

تحریریه اخبار معماری آریانا