موزه لندن پس از دستورالعمل برگزاری آسانسور گوو تخریب می شود

وزیر امور خارجه در افزایش سطح، مسکن و جوامع امروز (17 مه) به شهر لندن اطلاع داد که او خواستار توسعه مجدد بزرگی که ماه گذشته توسط مشاوران این شرکت در کمیته حمایت شد، نخواهد شد.

این بدان معناست که شهر لندن اکنون می‌تواند مجوز برنامه‌ریزی برای توسعه مجدد را صادر کند، که در ماه آوریل توسط 16 عضو شورا در مقابل 8 مخالف و یک رای ممتنع تصویب شد.

تنها ساعاتی قبل از آن جلسه، گوو دستورالعمل برگزاری ماده 31 را علیه این طرح ها صادر کرده بود، که منجر به تخریب موزه سابق لندن و خانه باستیون – دو ساختمان برجسته دهه 1970، هر دو توسط پاول و مویا – در لبه شهر می شود. املاک باربیکن ثبت شده در درجه دوم.

پیشنهادات Sheppard Robson و Diller Scofidio + Renfro شامل ساختمان‌های 13 و 16 طبقه به همراه یک ساختمان کوچکتر سوم و محوطه‌سازی جدید، به جای سازه‌های فهرست نشده بود.

در حالی که بخشنامه هلدینگ وجود داشت، کمیته برنامه‌ریزی شهر می‌توانست در مورد پیشنهادها بحث کند، رای دهد و در صورت تمایل، آنها را رد کند، اما نتوانست مجوز برنامه‌ریزی را صادر کند. AJ متوجه است که تأییدیه اکنون به طور رسمی صادر خواهد شد.

یکی از سخنگویان شرکت شهر لندن گفت: «به ما اطلاع داده شده است که وزیر امور خارجه برای ارتقاء سطح، مسکن و جوامع بخش 31 دستورالعمل برگزاری در مورد برنامه برنامه ریزی دیوار غربی لندن را لغو کرده است و تصمیم گرفته است که درخواست را فراخوانی نکند.

«(به عنوان) سازمان برنامه ریزی محلی، ما اکنون با صدور مجوز برنامه ریزی پیشرفت خواهیم کرد تا اجازه دهیم کارها در محل شروع شوند.

تصویب پیشنهادات دیوار وست لندن ما را به هدفمان برای برآوردن تقاضا برای 1.2 میلیون متر مربع فضای اداری جدید تا سال 2040 نزدیک‌تر می‌کند، رقمی که توسط کارشناسان صنعت با در نظر گرفتن رشد مشاغل پیش‌بینی‌شده و الگوهای جدید کار از خانه حمایت می‌شود. .

این سخنگو افزود: شهر لندن یک نیروگاه اقتصادی جهانی است و بسیار حیاتی است که ما همچنان به سرمایه گذاران پیام دهیم که در حال حفظ آن هستیم، با ارائه مرکز همکاری و نوآوری برای صدها هزار نفر که کار می کنند. اینجا.'

مکث لحظه آخری گوو در برنامه های تخریب شهر لندن برای خانه باستیون و موزه سابق لندن پس از آن صورت گرفت که مبارزان علیه این طرح به دلایل محیطی و میراثی استدلال کردند.

نیکی آیکن، نماینده حزب محافظه کار برای شهرهای لندن و وست مینستر، و نامزد حزب کارگر برای این کرسی، ریچل بلیک، از وزیر جوامع درخواست کرده بودند تا قبل از رأی گیری مداخله کند.

گروه کمپین Barbican Quarter Action (BQA) استدلال کرد که بازسازی هرگز به درستی توسط شهر لندن مورد توجه قرار نگرفت، و ادعا کرد که «سیاست طرح محلی CS15 یک فرض را در برابر تخریب اعمال می‌کند، اما در نمایندگی آن در کمیته نادیده گرفته شده است».

BQA به دنبال آخرین اقدام Gove به AJ گفت که تصمیم برای عدم فراخوان این طرح “پیامدهایی فراتر از مایل مربع دارد” در حالی که اجازه می دهد “دو دارایی مهم میراث پس از جنگ پس از جنگ و آسیب به بسیاری از دارایی های فهرست شده که توسط آنها کاهش می یابد” ساختمان های پف کرده و پیازدار پیشنهاد شده است.

این گروه که می‌گوید در حال بررسی گام‌های بعدی است، افزود: همین چند هفته پیش دادگاه عالی حکم داد که استراتژی صفر خالص کشور مغایر قانون است و این یک ضربه قانونی جدید به تلاش‌های دولت در رسیدگی به اقلیم است. بحران (و) طرح دیوار غربی لندن، سیاست های محلی، لندن و ملی را نقض می کند.

توسعه دهندگان می خواستند ساختمان های موجود توسط پاول و مویا را حفظ و بازسازی کنند، اما پیشنهادات معتبر آنها نادیده گرفته شد. این فرصتی برای شرکت شهر لندن و دولت بریتانیا بود و باقی می ماند تا راه را پیش ببرند و تعهد خود را برای مقابله با وضعیت اضطراری آب و هوا نشان دهند.

همانطور که AJ ماه گذشته پرده برداری کرد، Haworth Tompkins و Pilbrow & Partners از جمله چندین تیم علاقه مند بودند که به یک تمرین بازاریابی مقاوم سازی که توسط شهر لندن در اوایل سال 2023 انجام شد، پاسخ دادند. با این حال، این علاقه بیشتر مورد بررسی قرار نگرفت و طرح های تخریب در سال جاری ارائه شد. نوامبر.

افسران برنامه ریزی توصیه کرده بودند که این طرح قبل از جلسه کمیته ماه گذشته تصویب شود. بیش از 870 نظر مخالف این طرح ها قبل از مهلت 6 آوریل ارسال شد، در حالی که تنها 14 نظر در حمایت ارسال شد.

در میان کسانی که به این برنامه اعتراض داشتند، کنت فرامپتون، مورخ مشهور معماری مدرنیستی و معاصر بود که ساکن باربیکن است.

فرامپتون، که از مخالفان خواسته بود برای درخواست فراخوان به گوو نامه بنویسند، در اعتراض رسمی خود اظهار داشت که این طرح “غیرقابل تحمل و نامناسب” است و آن را به عنوان “رسوایی در نحوه مواجهه با آثار برجسته و عمدتاً افقی” توصیف کرد. باربیکن با تهاجمی مجسمه‌سازی بی‌دلیل شکلش.

این پیرمرد 93 ساله افزود: طرح دیلر اسکوفیدیو + رنفرو به جز بهره‌برداری فرصت‌طلبانه از سیستم زیرسطحی باربیکن استیت از کارکنان پارکینگ و دربان، به‌طور کامل از ویژگی‌های با ارزش معماری و شهرسازی درجه دوم ناتوان است. لیست باربیکن استیت که درست در کنار آن قرار دارد.

“علاوه بر شلوغی بیش از حد سایت با دو برج پیازدار، که ردپای وسیع آنها بیشتر سایت را اشغال می کند، (این پیشنهاد) تبادل ترافیک پر استفاده را که در حال حاضر به طور موثر Aldersgate را به Moorgate و St. Paul متصل می کند، به خطر می اندازد.

ساختمان موزه لندن در سال 1977 ساخته شد و در سال گذشته در فهرست در معرض خطر انجمن قرن بیستم قرار گرفت و آن را در بین 10 ساختمان برتر میراثی قرار داد که بیشتر در معرض خطر تخریب، توسعه مجدد یا بی توجهی قرار دارند.

منبع:رابرت ایوانز

موزه لندن/خانه سنگر، ​​شهر لندن، اثر پاول و مویا (1977) خطر: تخریب کامل

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا