نخست وزیر لایحه جدیدی را ارائه می کند تا به برگزاری یادبود هولوکاست Adjaye اجازه دهد

کمپین‌هایی که با برپایی این بنای یادبود در باغ‌های برج ویکتوریا مخالف بودند، قبلاً گفته بودند که این مرکز «ایده درست در مکان اشتباه» است.



منبع

دولت پیشنهادهای شورای وست مینستر را فراخوانده بود که نشان می‌داد این طرح‌ها برای افسران برنامه‌ریزی محلی برای تصمیم‌گیری مهم هستند. اگرچه این تصمیم الزام آور نبود، اما شورا در یک رای نمادین این طرح ها را رد کرد.

اما کمپین‌ها، از جمله پارک‌ها و باغ‌های لندن، با این استدلال که بازرس قانون 1900 شورای شهرستان لندن (بهبودها) را که ساخت و ساز در باغ‌ها را ممنوع می‌کند، در نظر نگرفته است، به چالش قانونی دست زدند. دادگاه عالی در آوریل 2022 به نفع مبارزان رای داد.

بنای یادبود هولوکاست بریتانیا که در قلب دموکراسی ما قرار دارد، برای سال‌های آینده سیگنال روشنی از جایگاهی که هولوکاست باید همیشه در آگاهی ملی ما داشته باشد و اهمیت آموختن درس‌های آن برای نسل‌های آینده ارسال خواهد کرد.

لایحه یادبود هولوکاست قوانین تاریخی را که ساخت هرگونه ساختمان جدید در باغ برج ویکتوریا در سواحل تیمز – از جمله مرکز پیشنهادی یادبود و آموزش هولوکاست – را ممنوع می‌کند، دور می‌زند و حکم قانونی قبلی را لغو می‌کند.

لایحه جدید اولین بار توسط نخست وزیر ریشی سوناک در اوایل سال جاری متعهد شد که پس از سال ها اختلاف بر سر طرح پیشنهادی که توسط Adjaye Associates و ران آراد طراحی شده بود، ارائه شد.

“لایحه امروز به موقع است زیرا بازماندگان باقیمانده پیرتر و کمتر می شوند، به این معنی که این امر حیاتی است که ما این یادبود را ادامه دهیم – ما آن را مدیون 6 میلیون یهودی کشته شده هستیم.”

کارن پولاک، مدیر اجرایی تراست آموزشی هولوکاست، گفت: «از آنجایی که هولوکاست بیشتر در تاریخ محو می‌شود، و با کمتر شدن و ضعیف‌تر شدن بازماندگان، زمان بسیار مهم است.

Adjaye و Arad در مسابقه طراحی این طرح در سال 2017 برنده شدند، پس از آن که نخست وزیر وقت اعلام کرد که بریتانیا در سال 2014 یادبود هولوکاست خود را خواهد داشت.

این یادبود به درستی در قلب وست مینستر، در کنار دیگر نمادهای بزرگ دموکراسی ما قرار خواهد گرفت و به عنوان الهام‌بخشی برای کل ملت برای نسل‌های آینده عمل خواهد کرد.

مایکل گوو، وزیر جوامع، گفت: «به عنوان یک ملت، بسیار مهم است که از گذشته درس بگیریم تا آینده‌ای عاری از تعصب و نفرت بسازیم.

این مرکز برای اولین بار توسط وزیر مسکن کریس پینچر در سال 2021 به توصیه یک بازرس برنامه ریزی مجوز برنامه ریزی را دریافت کرد.