هات داگ در شهر در میدان تایمز به نمایش درآمد

در اینجا 65 فوتی توسط جن کاترون و پل اوت لاو از بروکلین وجود دارد. این زوج هنرمند متاهل اخیراً شروع به کار کردند هات داگ در شهر در میدان تایمز، آخرین تاسیسات معماری که توسط اتحاد هنرهای میدان تایمز پشتیبانی می‌شود.

هنرمندان دمدمی مزاج ادعا می کنند پای سیب برای آمریکا چه چیزی است، هات داگ در شهر نیویورک است. مواد غذایی که در دهه 1800 توسط مهاجران اروپای مرکزی به ایالات متحده آورده شد، امروزه به همان اندازه با نیویورک مترادف است که تاکسی های زرد رنگ و کلاه های یانکی که در خیابان های آن پراکنده شده اند.

این چیدمان جدید 65 فوتی دارای یک نان عظیم الجثه با رنگ قرمز فرانکفورتی است که با خردل چاشنی شده است. تا 13 ژوئن هر روز در اوج ظهر، هات داگ به سمت بالا تا زاویه 45 درجه بالا می رود. با مکانیسم های هیدرولیکی داخل فرانکفورتر امکان پذیر شده است. کنفتی از نوک هات داگ مانند یک توپ شلیک می کند و به سمت تماشاچیان پایین می رود. هنرمندان خاطرنشان می کنند که این شوونیسم به زیبایی شناسی بیش از حد مردانه که در ایالات متحده رایج است، از رژه های شهر زادگاه گرفته تا مهمانی های آشکار جنسیت بازی می کند.

مجسمه هات داگ ایستاده
در ظهر، این تاسیسات به صورت عمودی می ایستد و بر روی تماشاچیان کوفته می پاشید. (مایکل هال)

بنابراین، مجسمه جدید Catron و Outlaw ادای احترام به فروشندگان هات داگ شهر نیویورک است. هات داگ در شهر یک همکاری با پروژه فروشنده خیابانی، یک سازمان مبتنی بر عضویت است که حقوق و دستمزد فروشندگان خیابانی در نیویورک را ارتقا می دهد. این هم جشنی است برای کالای غذایی و هم نقد مارکسیستی از شرایط کار که بسیاری از فروشندگان با آن روبرو هستند و صنعت بسته بندی گوشت به طور گسترده تر – جایی که کلاس اولدنبورگ با آپتون سینکلر ملاقات می کند.

ذینفعان گذشته برنامه معماری که توسط اتحاد هنرهای میدان تایمز پشتیبانی می‌شوند عبارتند از Soft-Firm که رونمایی کرد. نامه عاشقانه در سال 2021؛ شورای پاملا آ فواره برای بازماندگان; و تقریباً استودیو عشق h|لبه، در سال 2023 تکمیل شد. مجسمه جدید هات داگ توسط Catron و Outlaw در همان ماه افتتاح شد که بطری کچاپ غول پیکر هاینز در پیتسبورگ رونمایی شد، نامه ای عاشقانه برای اندی وارهول.

خردل از هات داگ در شهر می چکد
یک عکس با جزئیات نشان می دهد که خردل چکه می کند (مایکل هال)

هنرمندان ادامه دادند که هدف از هات داگ تشویق بینندگان به بررسی طبقه، مصرف، سرمایه داری و اسطوره های رویای آمریکایی است. «هات داگ هم مانند ما، توده‌ای پوچ از تکه‌های له‌شده است که به عنوان یک محصول قابل توجه، اسب تروا از روایت‌های فردی و تاریخ‌های کثیف خودنمایی می‌کنند. وقتی آن را بجوشانید، هیچ نمادی وجود ندارد که بیشتر از هات داگ جسور و رکوردشکن ما برای مجموعه آمریکایی لذت ببرد… مگر اینکه آن هات داگ نیز در میدان تایمز باشد.» هنرمندان در بیانیه ای به اشتراک گذاشتند.

(مایکل هال)

میدان تایمز مکانی است که نیویورکی ها دوست دارند از آن متنفر باشند، نگرش نخبه گرایانه ای که کاترون و یاغی به آن تمایل دارند. در اخیر نتفلیکس مارتین اسکورسیزی، کارگردان فیلم، فرن لیبوویتز، منتقد فرهنگ، به اشتراک گذاشت که او هرگز به جنوب خیابان 59 سفر نمی‌کند تا از میدان تایمز اجتناب کند.

هات داگ در شهر با این حال، اولین بار نیست که هنرمندان اقلام غذایی بزرگتر از زندگی را برای اتاق نشیمن نیویورک پیشنهاد می کنند. در سال 1984، رابرت ونچوری، دنیس اسکات براون و فرد شوارتز ایده ای برای ساخت یک سیب غول پیکر در بالای سکوی یونانی داشتند، پروژه ای آشکارا ساخته نشده با عنوان سیب بزرگ.

شوارتز در ابتدا تصور می کرد سیب بزرگ یک شب در Ear Inn، یک بار در مرکز شهر. این پاسخی بود به آسمان‌خراش‌های جدید در میدان تایمز توسط فیلیپ جانسون و جان بورگی که توسط مطبوعات مورد استقبال قرار گرفت.

برخلاف برج های جانسون و بورگی، سیب بزرگ نقدهای مثبتی داشت که در مجله نیویورک تایمزپل گلدبرگر گفت: «نبوغ (سیب بزرگ) در توانایی آن در دستکاری تناسب و عنصر غافلگیری است به گونه ای که ما را وادار کند که سیب را به عنوان یک شی یادبود بدانیم، نه به عنوان یک تکه میوه معمولی. ”

جن کاترون و پل یاغی (کاترین رایالز)

هات داگ در شهر، در حال حاضر در میدان تایمز تا 13 ژوئن، بر اساس مجموعه هنرمندان ساخته شده است. آثار گذشته کاترون و یاغی شامل بستنی‌های غول‌پیکر و ژامبون است که در موزه بروکلین و موزه هنر کرنبروک مشاهده می‌شوند.

قطعه جدید با سخنرانی ها و میزهای گرد از ابروی بالا تا پایین فعال می شود. برخی از بحث ها به بررسی آپتون سینکلر می پردازد جنگل و وضعیت فعلی صنعت بسته بندی گوشت را مورد بحث قرار دهید، در حالی که دیگران مناظره کنندگان را تشکیل خواهند داد تا در مورد اینکه کدام چاشنی بهتر است بحث کنند: سس کچاپ یا خردل.

کسانی که به دنبال خوردن هات داگ هستند باید در تاریخ 21 تا 23 می به فروشگاه هرمان میلر نیویورک مراجعه کنند، ویترین فروشگاه برای NYCxDesign به یک پیک نیک در پارک تبدیل خواهد شد. نگاه خود را به سبد بازشوی سفارشی که کباب مورد علاقه را سرو می کند، نگه دارید.

منبع

تحریریه اخبار معماری آریانا