هرج و مرج ناشی از امتحان، فارغ التحصیلان معماری را بدون مدرک می گذارد

در حالی که برخی از دانشگاه ها ادعا می کنند تحت تاثیر تحریم قرار نگرفته اند، برخی دیگر می گویند که مجبور خواهند شد مراسم فارغ التحصیلی را که به طور سنتی در این ماه و ماه آینده برگزار می شود، به تاخیر بیاندازند یا بدون اعطای عنوان مدرک یا طبقه بندی، آن را اداره کنند.

شرکت‌های بزرگ در سایر بخش‌ها، از جمله بانکداری، حسابداری، و آموزش معلمان، در حال برنامه‌ریزی هستند تا الزامات معمول خود را برای پذیرش جدید فارغ‌التحصیلان برای نشان دادن نتایج مدرک خود قبل از شروع کار، در نتیجه اختلاف، لغو کنند.

اتحادیه خواهان افزایش حقوق 12 درصدی یا نرخ تورم به اضافه 2 درصد (هر کدام که بیشتر باشد) است. همچنین خواستار پایان دادن به قراردادهای موقت، اقدام ملی برای از بین بردن شکاف های حقوقی جنسیتی، قومیتی و ناتوانی و پایان دادن به «مبارزه کاری بیش از حد» است.

جو گریدی، دبیر کل UCU گفت: «این بخش می‌تواند به خوبی با حقوق پایینی که آموزش عالی را آسیب می‌زند، مقابله کند. [the Universities and Colleges Employers Association] باید نشان دهد که به کارکنان و دانش‌آموزان اهمیت می‌دهد، پیشنهاد حقوق خود را بهبود بخشد و به اختلافات پایان دهد.

با این حال، ما به ویژه برای آن دسته از دانشجویانی که به دنبال کار در خارج از ایرلند شمالی یا بریتانیا هستند، نگران هستیم، جایی که درک کمی از مناقشه ای که منجر به اعطای این “مدرک روح” شده است، وجود خواهد داشت.

اعضای UCU از نمره دادن به امتحانات در 144 موسسه در سراسر بریتانیا به دلیل اختلاف بر سر حقوق و شرایط خودداری می کنند.

«درست زمانی که جشن‌ها شروع می‌شود، پس از آن که دریافت مدرک کامل آن‌ها به عقب برمی‌گردد، ضربه دردناکی است.»

بر اساس قانون معماران 1997، بخشی از نقش ARB این است که اطمینان حاصل کند که فقط افرادی که دارای صلاحیت مناسب هستند اجازه فعالیت به عنوان معمار را دارند و ما این کار را با تأیید صلاحیت های لازم برای پیوستن به ثبت نام معماران بریتانیا انجام می دهیم. روشی که دانش‌آموزان برای این مدارک ارزیابی می‌شوند برای نشان دادن به ARB که شایستگی و ایمن بودن برای تمرین دارند بسیار مهم است، و ما از فرآیند اعتباربخشی خود برای اطمینان از این موضوع استفاده می‌کنیم. بدون این اطمینان، هیئت ARB نمی تواند صلاحیت را تأیید کند.

لارا مگی، دانشجوی کارشناسی ارشد معماری QUB، این وضعیت را “نگران کننده” و “ناراحت کننده” نامید. او به بی بی سی: «این یک مدرک در لحظه است. این چیزی نیست که ما برای آن پول پرداخت کرده ایم یا برای آن ثبت نام کرده ایم. این فوق العاده احساسی است.

سیاران فاکس، مدیر RSUA، گفت: «بسیاری از این دانش‌آموزان پس از تحمل مشکلات یادگیری در طول سال‌های کووید-19، تمام تجربه‌شان از QUB به دلیل اختلافات صنعتی مختل شده است.

راج جثوا، رئیس انجمن کارفرمایان دانشگاه‌ها و کالج‌ها (UCEA) گفت: «برای آن دسته از دانشجویانی که به دلیل تحریم UCU با تأخیر احتمالی در دریافت مدارک تحصیلی خود مواجه می‌شوند، وحشتناک است.

فاکس هشدار داد که فقدان طبقه‌بندی مدرک «می‌تواند فرصت‌های شغلی دانشجویان QUB را کاهش دهد» و گفت که این شیوه‌ها باید با جریمه نکردن دانش‌آموزان دارای مدرک طبقه‌بندی نشده در تابستان امسال، «مجموعه داوطلبان را گسترده‌تر کند». پیشنهاد کرد که آنها اجازه ارائه نمونه کارها را به عنوان بخشی از فرآیند فهرست کوتاه بدهند.

در مواردی که این کار انجام نمی شود، از جمله به دلیل اینکه این حوزه کاری انجام نشده است، هر گونه تخلف می تواند بر اعتماد هیئت مدیره مبنی بر اینکه همه فارغ التحصیلان استانداردهای مورد نیاز را برآورده کرده اند، تأثیر بگذارد. در صورت وجود شواهدی مبنی بر برآورده نشدن الزامات آن، هیئت می‌تواند هر اقدامی را که مناسب بداند، تا و از جمله حذف اعتبار، برای تحقق الزامات قانونی ایمنی عمومی خود انجام دهد.



منبع

ما در مکاتبه با مؤسساتی که ترتیبات ارزیابی و نشانه‌گذاری جایگزین در آن‌ها انجام شده است، ادامه می‌دهیم.

معاون رئیس دانشگاه کمبریج هفته گذشته از دانشگاهیان التماس کرد که به این مناقشه پایان دهند و مدعی شد که نیمی از دانشجویان این دانشگاه قرار است امسال بدون نمره فارغ التحصیل شوند، در حالی که دانشجویان دانشگاه ادینبورگ وضعیت را “آشوب کامل” نامیده اند. تایمز گزارش می دهد.

نقض می تواند بر اطمینان ARB که همه فارغ التحصیلان استانداردهای مورد نیاز را برآورده کرده اند تأثیر بگذارد

در همین حال، انجمن سلطنتی معماران اولستر (RSUA) در ایرلند شمالی از دانشگاه‌ها می‌خواهد تا این اختلاف را حل کنند و از کارفرمایان می‌خواهد که فهرست نامزدهای خود را به گونه‌ای که دارای مدارک طبقه‌بندی نشده هستند، افزایش دهند.

وی گفت: برای آن دسته از فارغ التحصیلان QUB که در حال حاضر مشغول به کار هستند، RSUA از کارفرمایان می خواهد که مدارک طبقه بندی نشده از QUB را کاملا معتبر بدانند، به ویژه اگر نمرات پرداختی به سطح صلاحیت کارکنان مرتبط باشد.

گروهی از دانشجویان معماری امسال در دانشگاه کوئینز بلفاست (QUB) از جمله کسانی هستند که هفته آینده برای برگزاری مراسم «مدرک بدون طبقه‌بندی» برگزار می‌شوند.

AJ برای نظر دادن به QUB مراجعه کرده است. در ماه مه، معاون صدراعظم، یان گریر به این خبر گفت بلفاست تلگراف: ما از یک رابطه سازنده با شعبه UCU محلی خود لذت می بریم و می دانیم که موضوعات ریشه این اختلاف در سطح ملی مورد مذاکره قرار گرفته است. هیچ دانشگاهی نمی تواند به طور یکجانبه به مسائل کل بخش بپردازد.

اعتبار ARB بر این اساس اعطا می شود که سیستم های مورد استفاده توسط مؤسسه برای اطمینان از اینکه همه دانش آموزان تمام معیارها را برآورده کرده اند کافی هستند و به همین ترتیب ادامه می دهند. بنابراین موسسات باید قبل از اصلاح فرآیندهای معمولی علامت‌گذاری و ارزیابی، هرگونه تغییری را به ARB ارسال کنند. همچنین یک شرط استاندارد اعتباربخشی است که مؤسسات هر سال گزارش بازرسان خارجی خود را ارائه دهند.

بسیاری از مؤسسات با ما تماس گرفته‌اند و توانسته‌اند برنامه‌های اضطراری مناسبی را که شامل فرآیندهای معمول نمره‌گذاری و ارزیابی آنها می‌شود، اجرا کنند و به دانشجویان فارغ‌التحصیل خود اجازه می‌دهد مدرک معتبر دریافت کنند.

دانشگاهیان هشدار داده‌اند که ممکن است برخی از دانشجویان در نتیجه تحریم‌های اتحادیه‌ها تا پاییز برای اعطای مدرک خود منتظر بمانند. در طول فارغ التحصیلی به بسیاری از آنها “طومار خالی” داده می شود.

ما می دانیم که تعدادی از موسسات در طول دوره اعتصاب UCU با مشکلاتی روبرو شده اند و همچنین از نگرانی دانشجویان در مورد اینکه این ممکن است برای مدارک معماری آنها معنی داشته باشد آگاه هستیم.

“UCEA بر خلاف نظرات گمراه‌کننده UCU در غیر این صورت، سر میز مذاکره منتظر بوده است، و متعهد به بحث در مورد مسائل مربوط به عدم پرداخت به محض لغو تحریم‌ها و ارزیابی است.”

بیانیه هیئت ثبت معماران

تحریریه اخبار معماری آریانا