هزینه های استعلام برج گرنفل به 170 میلیون پوند می رسد

پیش بینی می شود پس از انتشار گزارش دوم تحقیق و تفحص در خصوص پیگردهای کیفری احتمالی در رابطه با آتش سوزی تصمیم گیری شود.

همچنین شامل هزینه های پرداختی شرکت های خصوصی مانند Kingspan، Celotex و Rydon Construction برای نمایندگی قانونی آنها نمی شود.

در ماه می اعلام شد که انتشار دومین و آخرین گزارش تحقیق تا اوایل سال آینده (2024) انجام نخواهد شد.

منبع: مشاور تحقیق برج گرنفل

این تحقیق که یک روز پس از آتش‌سوزی که منجر به کشته شدن 72 نفر در ژوئن 2017 شد، صادر شد، از محل وجوه مالیات‌دهندگان پرداخت می‌شود. صورت مالی به تنهایی مربوط به هزینه های استعلام است، بنابراین سایر پول های مالیات دهندگان را که برای مشارکت خرج می شود، برای مثال توسط آتش نشانی لندن و منطقه سلطنتی کنزینگتون و چلسی، شامل نمی شود.

در بیانیه تحقیق در آن زمان آمده است: «ما می‌دانیم که همه افراد درگیر در تحقیق می‌خواهند این گزارش در اسرع وقت منتشر شود و ما کاملاً اهمیتی را که برای آنها و برای عموم مردم دارد درک می‌کنیم.

در ماه آوریل، بیش از 900 نفر از افراد آسیب دیده از آتش سوزی – از جمله افراد داغدار و کسانی که مجبور به ترک خانه های خود شدند – با شرکت هایی از جمله پیمانکار رایدون و نهادهای بخش دولتی به ارزش 150 میلیون پوند توافق کردند.

“با این حال، همچنین مهم است که همانطور که امیدواریم به عنوان نسخه قطعی رویدادها در نظر گرفته شود، گزارش کامل و دقیق باشد.”

مارتین هویت، رئیس شورای روسای پلیس ملی (NPCC) گفت روزنامه گاردین در ماه مارس، ناراحت‌کننده و اشتباه بود که شش سال طول می‌کشد تا قربانیان آتش‌سوزی بفهمند آیا کسی با اتهامات جنایی روبرو خواهد شد یا خیر. سخنگوی NPCC بعداً توضیح داد اخبار ساخت و ساز که اشاره او به تحقیقات عمومی بود که تحقیقات جنایی را به تاخیر انداخت.

اینها شامل قربانیان و قربانیان و همچنین دیگرانی می شود که رئیس تحقیق، مارتین مور-بیک، معتقد است که «اگر حمایت قانونی ارائه نشود، در معرض آسیب خواهند بود». اینها عبارتند از اتحادیه آتش نشانی، نصب کننده روکش، آزبورن بری و پیمانکار فرعی طراحی خوداشتغال، کوین لمب.

نمودار نشان می دهد که شرکت کنندگان اصلی چه کسانی را در تراژدی برج گرنفل مقصر می دانند



منبع

با توجه به عنوان خواهر AJ اخبار ساخت و ساز، حدود 69.7 میلیون پوند (41 درصد) از هزینه های آن صرف هزینه های وکلایی شد که نماینده شرکت کنندگان اصلی تحقیق بودند.

در طول سال مالی، جلسات استماع فقط تا پایان ژوئیه 2022 برگزار شد و اظهارات پایانی مرحله 2 در نوامبر 2022 ارائه شد.

با این حال CN اخیراً تأکید کرد که مدت زمانی که قربانیان و داغدیدگان باید منتظر بمانند، در تحقیقات مربوط به سلامت و ایمنی منحصر به فرد نیست، زیرا چندین مورد دیگر که تحقیقات عمومی در آنها ضمیمه نشده است، به مدت طولانی یا بیشتر به طول انجامد.

حقوق و هزینه های حقوقی هیئت تحقیق تا به امروز 28.2 میلیون پوند هزینه داشته است که شامل 4.8 میلیون پوند در سال 2022/23 می شود.