همه چیز درباره ی آسانسور، تاریخچه و انواع آسانسور بلولایت ایران

همه چیز درباره ی آسانسور، تاریخچه و انواع آسانسور بلولایت ایران

موسیقی آسانسور برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ ظاهر شد تا مسافران ترسو را که برای اولین بار از آسانسور استفاده میکردند، آرام کند. تعدادی سکشن بر روی پایه های تثبیت به کمک پیچ و مهره نصب می گردد. در اقدام سوم دکمه تماس با تکنسین را فشار دهید اگر چنین دکمه ای وجود نداشت یا پاسخی دریافت نکردید با آتش نشانی تماس بگیرید. وظیفه ی این قطعه هدایت کابین و وزنه ی تعادل است همچنین کاهش حرکات جانبی و جلوگیری از تکانهای بیش از حد کابین از دیگر وظایف این عضو به شمار میرود.

فضای چاهک آسانسور کارگاهی باید کاملا پوشیده و دارای کف، دیوار و سقف مستحکم باشد. هایپر صنعت فامکو به همراه ارائه مشاوره تخصصی در زمینه راهنمایی و انتخاب آسانسور کارگاهی، خدمت شما مشتریان گرامی می باشد. این نوع نیز جزو آسانسورهای صنعتی به حساب می آیند.آسانسورهای حمل محصولات برداشت شده، تخلیه بار گریز از مرکز و آسانسورهای حمل سطل افقی از جمله موارد پرکاربرد این طبقه بندی محسوب میشوند. در ۲۳۶ سال قبل از میلاد مسیح، اولین آسانسور توسط ارشمیدوس “ریاضی دان یونانی” اختراع شد که شامل یک بشکه بود و به وسیله ناب و انسان بررسی حرکت میکرد.

تراول کابل آسانسور

فضای بیشتری را نسبت به نوع دیگر موتور اشغال می کند و چون ترمز های به کار رفته در این سیستم اکثرا دیسکی هستند، با استهلاک بالای لنت ترمز مواجه خواهیم بود. به نوعی نیاز است در هر سرویس آسانسوری که موتور گیربکس دار دارد، لنت ترمز مداوم چک شده و تعمیر شود. اگر فردی هستید که روزانه از انواع آسانسور در رفت و آمد های خود استفاده می کنید یا اگر مدیر ساختمان هستید و قصد آشنایی جزئی تر با این وسیله و کارکرد آن دارید، خواندن این مطالب برای شما مفید خواهد بود.

به دلیل اینکه در اکثر موارد انسان ها به صورت مستقیم با آسانسور سر و کار دارند، برای حفظ امنیت جانی افراد، تجهیزات مختلفی در مجموعه آسانسور طراحی شده است. در زمانی که آسانسور دچار مشکل گردید، اگر تمامی تجهیزات تعبیه شده، نتوانند مانع سقوط کابین آسانسور شوند، آخرین قطعه ایمنی در واقع ضربه گیر آسانسور است که در چاهک آسانسور نصب می گردد و از ضربه شدید، سقوط برخورد آسانسور با چاه آسانسور جلوگیری می کند. می توان اینگونه گفت که آسانسورهای کششی که از موتور گیربکس دار استفاده می کنند، از نسل های قدیمی تر هستند، امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بهره گیری از موتورهای گیرلسی بسیار مرسوم شده است. موتورهای گیرلس آسانسور از مزیت های بسیار بالاتری نسبت به انواع گیربکس دار آن برخوردار است. موتور گیرلس آسانسور وزن کمتری نسبت به موتور گیربکسی دارند، صدای کمتری دارند، راندمان بالاتری دارند، طول عمر مفید این موتورها بیشتر است، ابعاد و اندازه کوچکتری دارند، سرعت بیشتری دارند و غیره. هموراه در ابداعات و اختراعات بشر حفظ ایمنی و امنیت جانی انسان ها مهمترین بخش بوده است.

  • پیچ و لاستیک زیر موتور آسانسور عاملی مؤثر در کاهش لرزش موتور و افزایش عمر مفید آن محسوب می‌شوند.
  • اطلاعات مفید برای معرفی و خرید آسانسورهای هیدرولیک آسانسور های هیدرولیکی نوع دیگری از آسانسور ها هستند که نسبت به آسانسور های کششی معایب و محاسنی دارند و در موقعیت های خاص کارامد تر هستند در این بخش سعی داریم که چند مورد از این موارد را بیان کنیم.
  • حرف B مخفف کلمه ی Basement یا همان طبقه ی همکف است که در زیر پارکینگ قرار دارد.
  • برای انتخاب نوع آسانسور خودروبر حتما با متخصص امر مطمئن مشورت کنید.
  • آسانسورهای پیچی شامل یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه بوده که به وسیله یک موتور باعث ایجاد حرکت کابین می شوند.

آسانسورهای پنوماتیکآسانسورهای پنوماتیک فاقد موتورخانه بوده و بیشتر برای خانه های ۲ تا ۴ طبقه (دوبلکس و …) نصب می شوند و جهت جابجایی بار و انسان به صورت محدود قابل استفاده هستند. آسانسورهای پنوماتیک به طور متوسط توانایی جا به جایی حدود ۲۴۰ کیلوگرم بار را دارند و از سیستم وکیوم برای ایجاد حرکت کابین استفاده می کنند. از معایبی که این سیستم دارد پر سر و صدا بودن آن است و از مزایای آن، می توان به صرفه جویی در فضا اشاره کرد.

برگزاری دوره آموزش نرم افزار لیفت دیزاینر

همچنین به‌طور هم‌زمان اولین کارخانه سازنده قطعات آسانسور در ایران با نام تسلا ــ ایران تولید خود را شروع می‌کند. جعبه ریویزیون در واقع واسطه ای جهت برقراری ارتباط بین کابین آسانسور و تابلو فرمان است. از جمله این ارتباطات می‌توان به ارتباط بین شستی طبقات، شستی داخل کابین آسانسور، ارتباط با موتور آسانسور و مدار‌های برقی کابین اشاره کرد. یکی دیگر از کاربرد‌های مهم جعبه ریویژن این است که جهت تعمیر آسانسور میتواند استفاده شود. زمانی که تعمیر کار جعبه ریویژن را فعال کند، تمام ارتباط‌های کابین آسانسور با تابلو فرمان قطع خواهد شد.

از این رو از جمله عوامل اصلی و مهمی که در انتخاب نوع قطعات و تجهیزات و همچنین پارامترهای فنی آن ها تاثیرگزار است می توان به مواردی از قبیل سرعت آسانسور، ظرفیت، طول مسیر حرکت، ابعاد سیستم، نوع محیط کاربری، نوع استاندارد EN81 و …. در آسانسورهای کششی، از سیم بکسل یا طناب فلزی برای بالا و پایین بردن کابین استفاده می شود. مابین این سیم یا طناب فلزی، چرخی قرار دارد که با انرژی موتور الکتریکی به گردش در می آید و باعث به بالا و پایین کشیدن کابین می شود. از این آسانسورها در ساختمان ها و آپارتمان هایی که ارتفاع زیاد دارند استفاده می شود. آسانسورهای پیچی شامل یک پیچ بلند، یک مهره و یک تسمه بوده که به وسیله یک موتور باعث ایجاد حرکت کابین می شوند.

آسانسور کارگاهی باید هر 12 ماه توسط یک تکنسین مجرب مورد بازدید قرار گرفته و قطعات آن سرویس شود. از نزدیک شدن به نرده امگا در هنگام حرکت آسانسور کارگاهی در بین طبقات اجتناب نمایید. نصب پاراشوت و نحوه صحیح عملکرد گاورنر قبل از راه اندازی آسانسور کارگاهی مورد بازدید قرار گیرد.

کلید سه گوش درب آسانسور چیست ؟ [طریقه استفاده و کاربرد]