گلچین (10) زیباترین {گیاهان آپارتمانی} جهان + (عکس) (1401) – ترینگو

گیاه گل اختر ساقه ای طویل و بی انشعاب دارد، که روی آن تعدادی گل دایمی روییده است. این گیاه به نور شدید احتیاج دارد، ولی اشعه مستقیم آفتاب در ظهر های گرم به آن آسیب وارد می کند. یوفوریا گونه های متنوعی دارد که بعضا با هم تفاوت هایی نیز دارند. هرس پنسمان یکی از انواع محبوب هرسهای گیاهان آپارتمانی است که با جدا کردن جوانههای جدید، اقدام به تحریک گیاه برای زدن جوانههای بیشتر میکنید. همیشه سبز است و به سرعت رشد می کند و در بهار و تابستان گل های آبی یا بنفش زیبایی می دهد. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ نوشتن درباره پرورش گل و گیاه زینتی در گیلان، در این گرمای طاقت فرسا، گرانیهای سرسام آور، وضعیت نابسامان بازار و دیگر موضوعات ناخوشایند تابستان داغ ۹۷، شاید کمی غیر منتظره باشد اما هیچ کدام از اینها دلیل نمیشود که چشم بر دلبریهای گلها و گیاهان این سرزمین شمالی ببندیم و سودآور بودن تولید و روح بخش بودن همنشینی با این مخلوق دلفریب را نادیده بگیریم. علف جارو درختچههایی با رشد کم و همیشه سبز هستند که گیاهان پوششی بسیار خوبی را ایجاد می کنند. موجب سرگیجه، حالت تهوع، کم شدن بینایی و شنوایی، سردرد و..

بیوفیلیا نیاز ناخودآگاه انسان به ارتباط با طبیعت را توصیف میکند. برای رسیدن به این منظور یک سیستم اصلاحی تخصصیتر شامل جمعآوری منابع ژرم پلاسم، روش اصلاحی تلفیقی و سیستمهای تکاملی صحیح نیاز است. غلاف هایی که به دنبال گل ها می آیند یک ویژگی اضافه شده است. این گیاه علاوه بر زیبایی بی نظیر برگ ها و فرم زیبای درختچه مانندش، از گیاهان تصفیه کننده هوا نیز محسوب می شود. گیاه زیبای دیفن باخیا جزو گیاهان آپارتمانی محبوب می باشد، که دارای برگ های بزرگ و جذاب این گیاه قابلیت رشد تا 30 سانتی متر رشد کند، و جلوه ای گرمسیری به فضای خانه ی شما بدهد. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، که ما در مجله ی بهشت گل در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

برای آن که بتوانید زمان آبیاری گیاهان زینتی و گل آپارتمانی را تعیین کنید باید به خاک آن مراجعه نمایید. آبلیا درختچه ای خزان کننده هستش که دارای گلهای زیبا و کرم رنگی هستش که واقعا استفاده ازون توی فضای سبز نشون دهنده ی آشنایی طراح با گیاهان زینتی داره و ازهمه مهتر سلیقه ی اون رو داره. یا Gaultheria procumbens، درختچه ای کم رشد و همیشه سبز با برگ های نعناع را امتحان کنید که خشک شده و به صورت چای درست می شود. برگ گیلاسی به دلیل شاخ و برگ های جذاب، همیشه سبز و صدفی در طیف رنگی، از سبز تا نارنجی کم رنگ تا قرمز، بنفش و تقریبا سیاه رشد می کند. کروکوسمیا در بهار از بنه های زیرزمینی بیرون می آید و توده های متراکمی را تشکیل می دهد و در اواخر تابستان فرشی به رنگ زرد، نارنجی یا قرمز ایجاد می کند. برجنیا گیاهان سختی هستند که به سرعت توده های متراکمی را تشکیل می دهند.

در اواخر بهار دارای بوی سفید زنگی شکل است. همچنین ثابت شده است که ریشه گیاهان آپارتمانی میتواند VOC ها را حذف کند. همچنین توضیح میدهد که چرا باغبانی و گذراندن وقت در فضای باز میتواند اثرات شفابخشی داشته باشد. پدیده بیوفیلیا توضیح میدهد که چرا گیاهان آپارتمانی اثرات روانی مثبتی دارند. وجود گیاهان در محیطهای سرپوشیده میتواند اثرات مثبتی بر سلامت فیزیولوژیکی، روانی و شناختی داشته باشد. این گیاه میتواند تا ۵ هفته در سایه دوام بیاورد. در ماه های آوریل و مه گل های آبی زیبایی می دهد، برای زنبورها جذاب هستند و در خاک مرطوب و با زهکشی خوب در سایه رشد می کنند.

گلهای اریگرون با افزایش سن صورتی میشوند و سایههای مختلفی از گل روی یک گیاه یافت میشود. گل کالانکوئه و بگونیا هندی جزء گلهای روز کوتاه محسوب میشوند. رزها نصیب عاشقان میشوند، مریمها و داوودیها روی میزهای دو نفره کافهها جا خوش میکنند و گلایلها تسکیندهنده غمها میشوند. آنها در خاک با زهکشی خوب (به ویژه خاک قلیایی را دوست دارند) در آفتاب کامل رشد می کنند و برای رشد در امتداد بالای دیوارها، جایی که می توانند روی لبه ها بریزند یا در یک شیب سنگی ایده آل هستند. بر اساس این طرح مقرر گشت تغییرات اساسی در میزان و نحوه مالکیت اراضی به ویژه اراضی کشاورزی و مراتع به منظور افزایش بهرهوری عمومی جامعه پدید آید و زمینهای کشاورزی بین اهالی ۱۸۰۰۰ روستایی تقسیم شوند. مراتع نگهداری نسبتاً کمی دارند، فقط نیاز به یک یا دو برش در سال دارند. آنها بومی گرمسیر و مراتع هستند، بهترین عملکرد را در خاک اسیدی در یک نقطه آفتابی دارند.

دمای مناسب این گیاه بین ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است؛ اما نباید اجازه دهید دمای محیط آن پایینتر از ۱۵ درجه بیاید. این به دلیل منابع داخلی اضافی است. بیش از 350 VOC در داخل ساختمان شناسایی شده است. ناسا در سال 1989 یک مطالعه دو ساله برای آزمایش توانایی گیاهان آپارتمانی یا خاک گلدان برای حذف چندین VOC از هوا انجام داد. این مطالعه در اتاقهای آزمایشی بدون هوا انجام شد. اما این کود را از کجا خرید کنیم که دارای مرغوبیت باشد و نیاز گیاه ما را تامین نماید؟ اگر کمتر از میزان مورد نیاز گل خاک در گلدان بریزید پس از مدتی ریشه نمی تواند به اندازه کافی مواد مغذی و آب به گل برساند و پس از مدتی گل پژمرده می شود. یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از خرید گیاه نخل آپارتمانی زینتی در نظر گرفت، میزان پتانسیلی هست که آنها برای رشد دارند.

از سویی دیگر متورم و لوله شدن برگ ها، نشان از آبیاری بیش از حد گیاه دارد بنابراین بهتر است تنها در صورت خشک بودن سطح خاک گیاه خود را آبیاری کرده و به محض خروج آب اضافی از انتهای گلدان، فورا روند آبیاری فیکوس بنجامین را متوقف کنید. حسن این کار جلوگیری از بزرگ شدن قطرات است. در میان گونههای مختلف زنبق گونهای به نام زنبق ایرانی یا گل نوروزی وجود دارد که از گلهای بومی ایران است و در دسته زنبقهای ریش دار ریزومی قرار گرفته است. با وجود و عدم وجود گل ها می توان قلمرو گیاهی را به دو دسته تقسیم کرد. را با دقت بالایی انجام دهید تا گلهای شادابتری داشته باشید و با فروش یا صادرات آنها، به درآمد بالایی برسید. زامیفولیا یا زاموفیلیا رشد کندی دارد؛ اما گیاهی بسیار مقاوم است و با قیمت بالایی عرضه میشود. در خاک مرطوب و با زهکشی خوب رشد کنید. در خاکی با زهکشی خوب و در مکانی آفتابی رشد می کنند. کالاتیا جزو گیاهان گرمسیری چند ساله همیشه سبز است و با کمترین دقت در داخل خانه رشد می کنند.

همچنین ریشه های عمیقی دارد و بنابراین می تواند به فرسایش خاک در یک سایت شیبدار کمک کند. برای بهترین نتایج، اپیمدیوم ها را در سایه های نازک و خاک اسیدی پرورش دهید. آنها گیاهان پوششی خوبی را در زیر بوته ها یا درختان در یک نقطه سایه ایجاد می کنند. با این حال، آنها همچنین ناهمگونی قابل توجهی را در روشها و نتایج نشان دادند. آنها به یک نقطه سرپوشیده، آفتابگیر و خاک با زهکشی خوب نیاز دارند. آنها همیشه سبز نیستند بنابراین شاخ و برگشان در زمستان خشک می شود.این گیاه در خاک با زهکشی خوب رشد می کند. کوریها بیشتر کف خور هستند، بنابراین باید گلولههای غذای غرق شونده و همچنین مکملهای غذاهای زنده و منجمد به آنها ارائه شود. آنها عوامل ایجاد کننده “بیماری مربوط به ساختمان” یا “سندرم ساختمان بیمار” هستند. گل رز «فرش گل» گروهی از گل رز هستند که به عنوان پوشش زمین رشد می کنند و همانطور که از نامشان پیداست فرشی از گل ایجاد می کنند. آفتاب مستقیم برگها را می سوزاند پس از قراردادن آن در مقابل پنجره خودداری کنید.

گلخانههای کوچکتر به نسبت از لحاظ ساخت و عملکرد بسیار گران هستند. تولید ۱۱ میلیون گل شاخه بریده در استان برزگر بیان داشت: ۱۰ هکتار از ۴۰ هکتار زیر کشت گلخانههای استان به تولید گلهای شاخه بریده اختصاص پیدا کرده است و سالانه ۱۱ میلیون گل شاخه بریده رز و آلسترومدیا در این سطح تولید میشود. برونرا یک گیاه پوششی همیشه سبز جذاب است که دارای شاخ و برگ های نقره ای شکل قلب با رگه های سبز تیره است. رشد خوبی با سرخس ها و دیگر دوستداران سایه به نظر می رسد. آنها در جلوی یک مرز آفتابی یا در یک باغ سنگی یا شن بسیار عالی به نظر می رسند. آنها همچنین برای باغ های شن و سنگی عالی هستند. گل سانسوریا را می­توانید در گلدان های کوچک و محکم سفالی نگهداری کنید، چون ریشه های سانسوریا در گلدان های محکم در حین رشد نمی­شکند و رشد گیاه مختل نمی شود. بهتر است کار را از گیاهان زود رشد شروع کنید و به تدریج به نگهداری گیاهان زود رنج بپردازید. نقش گیاهان ایجاد و نگهداری جوامع میکروبی خاص گونه در ناحیه ریشه است. از نکات دیگر مهم درمورد نگهداری گل بامبو این است که نباید در مقابل نور شدید خورشید قرار بگیرد ، چون باعث سوختگی و پوسیدگی ریشه گیاه آن می شود.

تولید گل وگیاهان زینتی به یکی از مهمترین شاخه های تجاری باغبانی دردنیا ازلحاظ ایجاداشتغال وکسب درآمدتبدیل شده است. آنها دارای برگ های بزرگ، براق و همیشه سبز هستند که برخی از آنها در زمستان به رنگ قرمز جذاب و گل های صورتی یا بنفش جذاب در آوریل و مه دیده می شوند. رنگ گلها قرمز، ارغوانی، آبی و معروف ترین گیاهان زینتی بنفش میباشد. این گلها به رنگهای سفید، قرمز، صورتی درخشان و زرد در طبیعت قابل مشاهدهاند. زنبورها این گلها را بسیار دوست دارند. این صفحه آخرینبار در ۱۷ مهٔ ۲۰۲۲ ساعت ۰۴:۳۹ ویرایش شدهاست. باغ رز: باغ رز، مجموعهٔ باغچههایی است که برای کاشت انواع گلهای رزی که در ایران کاشته میشود، ساخته شدهاست. موزهٔ سازهای سنتی کرمان در سال ۱۳۸۱ افتتاح شدهاست و در آن سازهایی از قبیل قیچک، سنتور، قانون، رباب و عود که از جمله کارهای هنرمندانه اساتیدی چون یحیی، نریمان و سعود میباشد به نمایش گذاشته شدهاست. هنر هم جذابیت دارد و هم درآمدزایی آن بد نیست! هرس کردن گیاهان مهارت خاصی می­خواهد که خب کار هر کسی هم نیست و شاید ترجیح بر این باشد که یک باغبان با سابقه این کار را انجام دهد، بنابراین گیاهانی که هرس نیاز ندارند انتخاب­های بهتری هستند و در آخر اینکه آفت هم نگیرند.

زنبق دره، Convallaria majalis، یک گیاه پوششی عالی برای یک مرز سایه دار یا باغ جنگلی است. در یک مکان سایه دار، چوب شیرین (Galium odoratum) را امتحان کنید که برای رشد در مناطق نامناسب زیر درختان مفید است و در بهار گل های ستاره ای و سفید را به ارمغان می آورد. به عنوان گیاه یونجه نیز شناخته می شود، زیرا گل ها و برگ های آن بوی یونجه می دهند و می توان آن را برای استفاده در گلدان یا به عنوان دافع حشرات خشک کرد. به سرعت پخش می شود و در اواخر بهار دارای گل های زیبای سفید و زنگوله ای است که عطر و بوی خوشی دارند.

مسئول امور گلخانهای و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بخش عمدهای از گلهای رز شاخه بریده همدان به تهران و کشورهای خارجی صادر میشود. هم محصولات گلخانهای و هم گل و گیاه زینتی استقبال خوبی در بازار دارند و بنابراین طرح های بسیار سودآوری خواهند بود. بنابراین ما در مورد ادعاهای کلی مبنی بر اینکه گیاهان سرپوشیده باعث تغییرات روانشناختی مفیدی میشوند، ملاحظات قوی داریم. مطالعهای در سال 2015 نشان داد که تعامل فعال با گیاهان آپارتمانی “میتواند استرس فیزیولوژیکی و روانشناختی را در مقایسه با کار ذهنی کاهش دهد.” یک بررسی انتقادی از ادبیات تجربی به این نتیجه رسید: “مطالعات بررسیشده نشان میدهند که گیاهان داخل خانه میتوانند مزایای روانشناختی مانند کاهش استرس ارائه دهند و تحمل درد را افزایش داد.

تحریریه اخبار معماری آریانا