یورش پلیس به سایت Hackney Antepavilion توسط دادگاه عالی غیرقانونی اعلام شد

Project Bunny Rabbit که این سازه را طراحی و ساخته است، گفت:همه در امتداد برج مراقبت سازه ای است که ساخت و نصب آن شش هفته به طول انجامید. این ایده که ممکن است در عرض یک روز حذف شود و مجدداً برای اقدام مستقیم نصب شود، خنده دار است.

Antepavilion گفت که بیش از 100 افسر پلیس در این حمله شرکت داشتند. فیلم از صحنه نشان می دهد که افسران متخصص قبل از ورود ده ها نفر دیگر به درهای ساختمان ضربه می زنند.

پلیس همچنین قصد داشت خود این سازه را که از بامبو و سیم ساخته شده بود و روی پشت بام سایت در Hoxton Docks قرار داشت، حذف کند، اما تصمیم گرفت این کار را نکند.

پلیس در ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ به Antepavilion در Hoxton Docks به دلیل ترس از استفاده از مواد بامبو در محل توسط گروه معترض زیست‌محیطی Extinction Rebellion (XR) برای اخلال در کار رسانه‌ها یورش برد.

سازمان دهندگان Antepavilion هرگونه ارتباط بین ساختار آن و Extinction Rebellion را رد کردند.

گری قبل از اینکه به اتهام رانندگی خطرناک دستگیر شود از موتورش بیرون کشیده شد و در جریان آن مچ دستش آسیب دید. او و دو نفر دیگر نزدیک به 24 ساعت در بازداشت بودند و بدون هیچ اتهامی آزاد شدند.

دادگاه اداری در 24 ژوئن 2022 مجوز طرح دعوا را صادر کرد. این ادعا قبل از رسیدگی ماهوی بین طرفین حل و فصل شد. موضوع اکنون به نتیجه رسیده است.





منبع

Antepavilion هرگونه ارتباط با Extinction Rebellion و گروهی که طراحی کرده است را رد کرده است همه در امتداد برج مراقبت هرگونه ادعایی مبنی بر استفاده از این سازه در اعتراضات را خنده دار خواند.

گری گفت که او اکنون می‌خواهد بفهمد چه کسی دستور و مجوز این حملات را صادر کرده است و ادعا می‌کند که وزارت کشور می‌تواند پشت این اقدام پلیس بوده باشد.

Antepavilion از مگ هیلیر نماینده محلی درخواست کرده است که از افشای اطلاعات حمایت کند و قصد دارد خودشان درخواست‌های آزادی اطلاعات را ارسال کنند.

گری گفت: «نمی دانم چگونه این اتفاق افتاد. “چطور می‌توانید یک محموله عظیم از بامبو را چنین گم کنید؟” گری افزود که Met باید ارزش اقلام از دست رفته و همچنین غرامت دستگیری غیرقانونی و حبس کاذب را بپردازد.

پریتی پاتل، وزیر کشور وقت، یکی از منتقدان سرسخت XR، اندکی پس از آن در ویدیویی ظاهر شد که به نظر می‌رسد ساختارهای «تنسگریتی» در پس‌زمینه باشد. گری گفت: “ما فکر می کنیم که احتمالاً از بالا در وزارت کشور آمده است.” پریتی پاتل دوست داشت خود را بازوی قوی قانون بداند.

این یورش یکی از سه موردی بود که توسط پلیس انجام شد و سایت هایی را که ظاهراً به XR مرتبط بودند، هدف قرار داد. در مجموع 12 نفر دستگیر شدند.

گری همچنین در روزهای پس از حمله گفت که این طرح «به طور مطلق، صریح، نه تأیید شورش انقراض یا حمایت مالی» است، و افزود که کمیسیون Antepavilion بر اساس «تصویب و علاقه به پیشنهاد ساختار تنسگریتی» است.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرویس پلیس متروپولیتن درخواستی برای اجازه طرح یک ادعای بازنگری قضایی از Shiva Ltd و Antepavilion Ltd در 30 سپتامبر 2021 دریافت کرد که ادعا می‌کرد بازرسی از محل در خیابان Laburnum 53-55 E2 و توقیف اقلام غیر قانونی بود

افسران پلیس متروپولیتن سه نفر را دستگیر کردند و بامبو، بلوک‌های سیمانی و سایر تجهیزات را برای استفاده در آن خارج کردند همه در امتداد برج مراقبتساختار “تنسگریتی” مشابه آنچه که توسط XR در تظاهرات قبلی استفاده شده بود.

مالک Antepavilion و ساختمان Shiva Ltd، که گری مدیر آن است، در سپتامبر همان سال درخواست مجوز برای بررسی قضایی کرد و در ژوئن 2022 به آنها مجوز داده شد.

طبق ایمیلی که به راسل گری، که مؤسسه خیریه را اداره می‌کند و یکی از این افراد بود، اکنون به آن‌ها دستور داده شده است که تمام موادی را که برداشته‌اند، که تمام سهام یدکی مؤسسه خیریه بود، پس بدهند. سه نفر دستگیر شدند

تحریریه اخبار معماری آریانا