آموزش جامع صرافی کوکوین Kucoin به صورت گام به گام

مضمون آن به طور مثال به این شرح است که قصد دارید ارز بیت کوین را در 6 ماه آینده با هر قیمتی که خواهد شد خرید کنید. به طور مثال اینکه دقیقا چه میزان بیت کوین، اتریوم و یا ریپل در اختیار دارید را به کسی نگویید. قرارداد Perpetual که در صرافی های دیگر مثل بایننس و بیتمکس بین تریدرها محبوبیت دارد نیز تاریخ انقضا ندارد و مشخص نمی کنیم که تا چه زمانی این قرارداد اعتبار دارد. این عبارت باید هنگام ورود به حساب کاربریتان از هر دستگاهی، چه از طریق وب و چه از طریق اپلیکیشن موبایلی، در صفحه ورود نمایش داده شود. حال با زدن چک مارک، عبارت موافقت با شرایط کوینکس را تایید نمایید. علاوه بر این، کاربرانی که توکن CET دارند می توانند برای کمپین های تبلیغاتی کوینکس، مانند ایردراپ ها یا دسترسی به شتاب دهنده پروژه پلتفرم، شرایط ویژه ای کسب کنند.

چرا که تا وقتی موجودی شما در این صرافی صفر باشد، نمیتوانید به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. شماره 1: روی «کپی» کلیک کنید تا یک پیوند منحصر به فرد در صفحه آماده شود. شماره ۱: کنار sign up یک تیک سبز زده که یعنی ثبتنام شما موفقیتآمیز بوده است و مشکلی در ثبتنام شما وجود ندارد. البته در کنار این صرافی، صرافی هات بیت نیز وجود دارد که همچون کوینکس خدمات ویژهای را در اختیار سرمایه گذاران خود قرار میدهد. در صرافی بایننس هر دو این امکان قرار داده شده است یعنی هم با ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم و XRP در بخش فیوچرز کار کنیم و هم این امکان وجود دارد که با استیبل کوین تتر را در بخش فیوچرز وارد کنیم که این مورد در بایننس محبوبیت بیشتری دارد. همان طور که گفتیم کار با این صرافی بسیار آسان است و به سختی و یا اطلاعات زیادی نیاز نیست.

وام دهی به کوکوین: همچنین شما می توانید بخشی از دارایی خود را در اختیار کوکوین قرار دهید و از این طریق سالانه سود دریافت کنید، البته میزان این سود به نسبت ترید بسیار ناچیز خواهد بود. جهت تغییر مشخصات احراز هویت کوینکس باید به پشتیبانی کوینکس اطلاع دهید. زیرا برای تبدیل ارز دیجیتالی به پول نقد باید از صرافی ها کمک دریافت کرد که صرافی کوینکس یک صرافی بین المللی در این زمینه است. پس از تکمیل کادرها و برروی Send code کلیک کنید که یک کد شش رقمی به ایمیل شما ارسال گردد. پس از آن کدی به آدرس ایمیل ارسال می شود و فقط 60 ثانیه فرصت دارید که آن را در محل مشخص وارد نمایید. برای دانلود Google authenticator باید دقت کرد که بهتر است با آدرس جی میل خود وارد گوشی شده باشیم، در اینصورت کدی که در صفحه وبسایت کوینکس می بینیم را از طریق اسکن QR code و یا تایپ عبارتی که کد را نشان می دهد در محل مشخص شده در اپلیکیشن Google authenticator در موبایل خود، وارد می نماییم.

در بخش فیوچرز کوینکس تعداد ارزهای خیلی کمتری نسبت به تعداد ارزهای صرافی بایننس مشاهده می شود. اگر بخواهیم خیلی ساده Maker و Taker بودن را توضیح دهیم، شما زمانی Maker هستید که در حال ثبت سفارش خرید یا فروش در حالت Limit یا Stop Limit هستید. کاربران در حالت عادی محدودیت برداشت از حساب دارند. جهت انتخاب هر جفت ارز، لازم است معامله گر یکی از این ارزها را در کیف پول صرافی داشته باشد تا قادر باشد که خرید و فروش را روی آن به انجام رساند. سپس بر روی کلید Submit کلیک نمایید تا پنجره کوچک بسته شده و کدی نمایش داده می شود. پس از وارد کردن کد بر روی اپلیکیشن Google authenticator کد دیگری نمایش داده می شود که یک دقیقه اعتبار دارد، سپس آن کد را در محل مشخص در صفحه صرافی کوینکس وارد می نماییم و روی کلید Bind کلیک می کنیم. مادامی که ما قرارداد را نبندیم همچنان دارای اعتبار خواهد بود.

به گفته سازندگان، سندباکس Sandbox در آینده به عنوان یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO دائو) عمل خواهد کرد که در آن کاربران با تصمیم گیری ها(رای های خود) مسئول نگهداری و توسعه ی پروژه خواهند بود. در این روش مشخصاتی که در بالا گفته شد که در اختیار کسی نگذارید، به هیچ عنوان از شما درخواست نمی شود. مشخصات زیر را به هیچ عنوان در اختیار شخص دیگری قرار ندهید. یعنی قرارداد آتی که در این قسمت اجرا می کنیم تا وقتی خودمان آن را نبندیم به هیچ عنوان بسته نمی شود و تاریخ انقضای مشخصی ندارد. البته تا وقتی مهارت کافی پیدا نکرده اید بهتر است وارد معاملات فیوچرز نشوید، زیرا احتمال دارد که تمام سرمایه خود را از دست بدهید. لیکوئید شدن عددی است که اگر پوزیشن های ما به آن عدد برسد کل سرمایه ای که در آن است را از دست خواهیم داد. اصطلاح دیگر در معاملات فیوچرز، لیکوئید شدن می باشد.

همانطور که در تصویر زیر میبینید، انواع مختلف باتها با قابلیت شخصیسازی وجود دارند، که میتوانید پارامترهای خود را انتخاب کنید تا ربات شما طبق آنها بهطور خودکار به انجام معاملات بپردازد. کافیه طبق عکسها پیش برید. اگر قصد خرید 100 لایت کوین را دارید و پیش بینی می کنید قیمت به 195 دلار تتر کاهش می یابد، می توانید سفارش خرید را تحت عنوان یک سفارش لیمیت به ثبت برسانید. که حداقل آن 2 و حداکثر آن 100 می باشد.

در صفحه قرارداد ارز XRP، موجودی ما مربوط به این ارز را نشان می دهد. قرارداد آتی به این صورت است که قراردادی را با شخص خاصی در یک شرایط خاص و در یک زمان مشخص می بندیم. اما با توجه به محدودیتهایی که در این باره برای کاربران ایرانی وجود دارد، لازم است تا شرایط کاملاً روشن و شفاف شود. همچنین برای نهایی کردن این بخش باید روی گزینه موافقت با شرایط و خدمات کلیک کنید. حالا میخوام شما رو با دو مفهوم مهم آشنا کنم که برای صحبت درباره کارمزد ها باید مفهومشون رو کامل یاد داشته باشید. محافظت کامل در این صرافی به صورت کامل و با عنوان «محافظت در کل ابعاد» انجام می پذیرد. یک صرافی معتبر با آینده ای درخشان در پیش رو. فقط در نظر بگیرید زمانی این هدیه رو به شما میده که همونجا داخل فیوچرز لایت Deposit کنید و معامله انجام بدید.

پیش از شروع آموزش خرید و فروش در کوینکس، شما باید نحوه برداشت و واریز ارز دیجیتال به این صرافی را یاد بگیرید. در این مطلب از سری مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید، به آموزش ترید فیوچرز در صرافی کوینکس و مسائل پیرامون آن، مانند نحوه گذاشتن حد سود و حد ضرر در فیوچرز کوینکس، آموزش معاملات لانگ و شورت در کوینکس فارسی میپردازیم. کوینکس یک صرافی ارز دیجیتال است که از اکثر مناطق جغرافیایی قابل دسترسی است و یک پلتفرم روان، یکپارچه و کاربر پسند را برای افراد فراهم میکند تا بزرگترین تبادل دارایی را انجام دهند. توصیه می شود کد را یادداشت نموده و عکس QR code را هم ذخیره کنیم تا در صورت احتمال از دست دادن Google authenticator از روی گوشی موبایل، دچار مشکل ورود به صرافی کوینکس نشویم. حال اگر قیمت به 15 هزار یا ده هزار دلار رسید به همان نسبت شخص دچار ضرر و زیان خواهد شد.

نحوه کار در بخش فیوچرز کوینکس چگونه است؟

به طور نمونه به کسی اطلاع ندهید که دقیقا در ساعت های گذشته چه زمانی وارد اکانت شده اید، چه زمانی معاملات اسپات انجام داده اید و اطلاعاتی از iranarzdigital این قبیل. جزییات فعالیت حساب خود را در اختیار کسی قرار ندهید. 🔵 با توجه به اینکه رتبه جهانی صرافی کوینکس 51 است و طبق بررسی ما رتبه الکسای کوینکس در زمان نگارش این مقاله، رتبه 1500 جهان است که در ایران سایت این صرافی رتبه 72 را در اختیار دارد که نشان می دهد بیشتر کاربران این صرافی یعنی حدود 65 درصد ایرانی هستند و تنها 7 درصد بازدید آن آمریکایی و 3 درصد مکزیکی و …

برای فعالسازی معاملات فیوچرز ابتدا وارد پلتفرم Futures صرافی شده و سپس در گوشه سمت راست تصویر بر روی گزینه “Enable Futures Trading” کلیک کنید. کاربران صرافی با هدف انجام معاملات اقدام به ایجاد حساب کاربری میکنند، برای انجام معاملات نیاز دارید تا سرمایه خود را پس از واریز به صرافی از بخش حساب کاربری اصلی خود (Main Account) با توجه به معاملهای که قصد انجام آن را دارید به بخش حساب معاملاتی خود (Trading Account) یا بخش آتی (Futures Account) انتقال دهید.

در بخش فیوچرز بایستی وارد قسمت ترانسفر شویم تا بتوانیم ارزهای مورد نظر خود را از قسمت Spot صرافی به قسمت Perpetual یا همان فیوچرز انتقال دهیم. برای برداشت مقدار های زیاد، کمی تأخیر خواهید داشت، که طی 15 تا 30 دقیقه ارسال میشود. به دو صورت می توانید با پشتیبانی کوکوین ارتباط برقرار کنید، یا با ارسال یک تیکت یا در چت آنلاین. در مرحله بعد تیمی که فرایند ورود به مراحل احراز هویت را انجام می دهد با شما ارتباط برقرار کرده و جزییات لازم و هزینه انجام کار را برای شما اعلام می نمایند. در این آموزش، فرایند انتقال ارز تتر از صرافی کوکوین و انتقال آن به یک کیف ارز دیجیتال بیان شده است. درباره برداشت یا انتقال ارزها از صرافی کوکوین، باید دقت داشته باشید که کارمزد تعیینشده برای هر ارز متفاوت است، اما در هر صورت ارقام تعیینشده توسط کوکوین، برای فرایند انتقال نیز بهمراتب از دیگر صرافیهای ارز دیجیتال کمتر است.

آدرس ایمیل به جای نام مستعار آورده می شود که با کلیک بر روی گزینه change Nik name می توانید آن را به راحتی تغییر دهید. توجه داشته باشید که آدرس داده شده را حتما در آدرس بار مرورگر تایپ نمایید و به هیچ عنوان این آدرس را سرچ نکنید. حتما توجه داشته باشید از یک رمز عبور قوی استفاده کنید، چرا که استفاده از رمز عبور های ضعیف می تواند امنیت اطلاعات و سرمایه شما را در خطر قرار دهد. در صفحه مورد نظر شما باید یک رمز عبور که حداقل 6 رقم باشد انتخاب کرده و در فیلد دوم آن را تکرار کنید. کادر سوم: یک رمز عبور دلخواه برای خود انتخاب کنید.

به این دستگاه ها زمانی که اکانت شما دچار محدودیت می شود نیاز پیدا می کنید. به طور مثال پشتیبانی صرافی به شما در این دستگاه ها پیام می دهد که مطمئن شود این خود شما هستید که درخواست رفع محدودیت را دارید. به طور مثال ارز بیت کوین را امروز به قیمت 19 هزار دلار خرید کرده اید و 6 ماه آینده قیمت بیت کوین به 25 هزار دلار رسید، شکاف بین این دو قیمت، سود شخص خریدار خواهد بود. اگر واقعا لازم شد که مشخصات اکانت را به شخص دیگری بدهید، بهتر است دیگر با آن اکانت کار نکنید. نحوه کار در بخش فیوچرز کوینکس چگونه است؟ اگر بخواهیم روی هر کدام از ارزها ترید انجام دهیم لازم است وارد آن قرارداد شده و از قسمت Spot، ارزی که در لیست مشاهده می کنیم را به بخش فیوچرز انتقال دهیم. اگر در صفحه مربوط به Spot روی قرارداد BTCUSD باشیم، برای آنکه بتوان با ارز XRP معاملات را انجام داد روی آیکون نمایش ارز XRP در ستون سمت چپ صفحه کلیک می کنیم تا وارد قرارداد مربوط به آن شویم.

در ادامه مطلب فرض بر آن است که اصطلاحات فوق را آموزش دیده و با طرز کار آنها آشنا شده اید. پس از اتمام کار می توانید وارد حساب کاربری خود شوید. از جمله این رمزارزها میتوان بیتکوین، اتریوم، لایتکوین، بیتکوین کش، ریپل، استلار و … در این فیلم آموزش ارز دیجیتال به نحوه ثبت نام و تایید دو مرحله ای حساب در صرافی کوینکس پرداخته شده و نکاتی در زمینه کاهش کارمزدهای ترید، توضیح داده می شود. با این وجود حداقل محدودیت هایی را برای سپرده گذاری یا برداشت ارزهای دیجیتال تعیین کرده است. 6. با استفاده از Advanced می توانید تنظیمات پیشرفته سفارش گذاری خود را فعال کنید. بخش فیوچرز کوینکس فقط از قراردادهای Perpetual یا قراردادهای بدون تاریخ انقضا استفاده می کند. صرافی کوینکس بخشی تحت عنوان Perpetual دارد که از طریق آن می توان وارد قراردادهای فیوچرز یا قراردادهای آتی شویم. صرافی کوکوین حدود ۲۳۵ میلیون دلار از ۲۸۰ میلیون دلار سرقت شده یك ماه پیش را پس گرفته است.

پس به بحث لیکوئید شدن باید توجه داشت. در حالت Spot آنقدر باید معامله کرد که ارزش آن ارز مورد معامله، به صفر برسد. ولی این حالت در بخش فیوچرز وجود دارد که در عرض چند ساعت یا چند ثانیه تمام سرمایه ای که در آن بخش گذاشته ایم را از دست بدهیم. یعنی اگر با صد ارز آدا وارد معامله شده ایم بخواهیم تعداد آن ارز را به 110 واحد برسانیم. در این مبحث کوینکس اعلام کرده که در آینده تعداد این جفت ارزها می تواند بیشتر شود.