آناتومی و عملکرد یک برج خنک کننده

آب گرم وارد بخش پایینی برج می شود، جایی که از طریق کانال هایی که آن را از طریق نازل ها به عنوان یک اسپری خوب تخلیه می کنند، توزیع می شود و سپس روی یک سیستم شبکه چند طبقه از اعضای چوبی نازک به سمت پایین حرکت می کند.

هندسه برج خنک‌کننده کاوش‌شده ساده، اما قانع‌کننده است – یک مخروط بریده‌شده و وجهی با هشت ضلع، که توسط یک حجم مکعبی در زیر پشتیبانی می‌شود. شکل خارجی یا شبح آن با تقارن در پلان و مقطع تعیین می شود، مدلی که در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد و در دهه های بعد اصلاح شد. قبل از اختراع چنین برج های خنک کننده، آب استخراج شده از رودخانه ها، دریاچه ها یا حوضچه های مصنوعی برای اهداف خنک کننده صنعتی استفاده می شد.

بخش بالایی مانند یک دودکش عمل می کند، هوا را از پایین می کشد، در نتیجه به تأخیر افتادن پاشش آب کمک می کند، که در نهایت در یک حوضچه بتنی زیر جمع می شود. سپس آب به سمت بالا به سیستم خنک کننده پمپ می شود و اکنون دوباره استفاده می شود.

این تصاویر سخت و دقیق آنها شبیه صفحات یک فهرست گیاه شناسی است که هر دو سرشماری اشکال بصری هستند. در هر دو مورد، تشخیص تفاوت در چیزهایی که مشابه یکدیگر هستند، پاداش دارد.

این مدل تحت حمایت یک پروژه دانشجویی با عنوان «ترجمه‌های چوبی مجسمه‌های گمنام» طراحی و ساخته شد که اشاره‌ای به نمایشگاه و کاتالوگ Bechers در سال 1969 به این نام است. سه نوع صنعتی دیگر که توسط بچرها عکس گرفته شده است – آسیاب شن، سیلو غلات و برج آب – نیز مورد بازجویی قرار گرفتند.

نحوه عملکرد یک برج خنک کننده نیز ساده است – به زیبایی – یک روش کم فناوری و کم انرژی برای استخراج گرما از آب به طوری که بتوان از آن در فرآیند صنعتی سنگینی که پشتیبانی می کند، به عنوان مثال معدن استفاده کرد. یک کوره بلند یا یک نیروگاه

هدف این پروژه تشویق دانش آموزان به کشف زبان های مشترک، حمایت و پل زدن در یک ماده واحد در مقیاس بزرگ بود. استفاده از الوارهای واقعی، مستقیماً از یک آسیاب، و اجزای مهندسی شده – گلولام و عناصر متقاطع که در کارخانه ها پیش ساخته می شوند – برای تجسم مجدد این اشکال صنعتی ظریف پیشنهاد شد. دانشجویان با مهندس سوئیسی توماس بروچی از پیمانکار CLT Eurban کار کردند تا اهداف پروژه با دقت محقق شود.

این عکس مدلی را به تصویر می‌کشد که از عناصر چوب نرم برش دقیق توسط دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد واحد 7 در London Met در سال 2017 ساخته شده است. تقریباً 1500 میلی‌متر ارتفاع دارد، این یک کپی مقیاس‌بندی شده است (از نظر شکل و پیکربندی، اگر نه مادی، دقیقاً شبیه‌سازی شده است) یک برج خنک کننده که روبنای آن در ابتدا از فولاد ساخته شده بود. در Recklinghausen در دره روهر آلمان واقع شده است و توسط Bernd و Hilla Becher در سال 1985 عکاسی شد.

تقارن برج خنک کننده به آسانی با قاب بندی اصرار بچرها از سوژه هایشان منسجم شد. عکس‌های آن‌ها از صنایع سنگین در ترتیبات شبکه‌ای گردآوری شده‌اند که امکان مقایسه بین آن‌ها را فراهم می‌کند، اما همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا با هم به عنوان یک نوع شناسی ادعا و درک شوند.

دیوید گراندورج عکاس و مدرس ارشد معماری در لندن Met است. هزینه او برای این ستون برای حمایت از انتشار صداهای جدید و متنوع در AJ اهدا شده است



منبع