آنچه که توسعه دهندگان تجاری واقعاً در مورد RetroFirst فکر می کنند


پیتر بیل

نوسازی برای افراد بی‌نظیر است. هدف توسعه دهندگان بی باک، تخریب و ساخت دو برابر اندازه است. این جایی است که پول واقعی است – یا بود. اما حتی شجاع‌ترین افراد نیز نیاز به اثبات این موضوع را می‌بینند که نقشه‌شان ردپای کربنی یک رقصنده باله دارد. به اندازه کافی منصفانه است، جهان نیاز به پس انداز دارد. رسیدن به کربن صفر ممکن است مستلزم خرید 1000 هکتار جنگل در ماداگاسکار باشد تا 30 درصد کربنی را جبران کند که معمار نمی تواند با مشخصات دقیق آن را از بین ببرد. اما، هی، تا زمانی که آن مشاوران گران قیمت پایداری جدید بتوانند جادوی ریاضی عرفانی خود را انجام دهند تا ثابت کنند ساخت جدید ما کربن خنثی است، ما به مسابقات می رویم.

مشکل بازسازی این است که توانایی اضافه کردن فضای کف را کم می کند. شاید 10 تا 20 درصد اضافی از روده کردن اندام های داخلی؟ گفته می‌شود، ارزیابی‌های توسعه تمایل دارند این روزها گزینه‌های نوسازی را به‌عنوان اشاره‌ای به سیاره دربر گیرند. خوب، اگر شما صاحب سایت نیستید. کاهش ارزش ناخالص توسعه (GDV) از قیمتی است که شما آماده پرداخت آن هستید. اگر برای زمینی که با پیش بینی افزایش قیمت GDV به ازای هر فوت مربع اضافی ۱۲۰۰ پوند قیمت داشته باشید، خوب نیست. «ارزش امید» در میان یک پف دود ناپدید می شود اگر برنامه ریزان دست خود را کف بزنند و بگویند «فقط بازسازی».

بسیاری از موارد فوق – و اندکی از موارد زیر – مربوط به توسعه مجدد شهرک های مسکونی عمومی است. یک مثال: ماه گذشته شورای نیوهام یک طرح جامع برای املاک 9 هکتاری کارپنترز در استراتفورد ارائه کرد و تعداد واحدها را از 710 به 2152 سه برابر کرد. آیا اعتراضی به ردپای کربن ایجاد شده توسط این 1442 خانه اضافی وجود دارد؟ جواب منفی. فشرده کردن تمام آن واحدهای اضافی برای فقرا به عنوان “استفاده کارآمد از زمین” ستایش می شود. وقتی صحبت از فشردن فضای تجاری اضافی به میان می‌آید…خب، این کار بدی است، اینطور نیست؟

ماه آینده یک تحقیق عمومی در مورد برنامه های Pilbrow & Partners برای تسطیح شعبه M&S در خیابان آکسفورد آغاز می شود. حافظان محیط زیست استدلال می کنند که برای صرفه جویی در کربن در حال حاضر ساختمان باید بازسازی شود. M&S استدلال می کند که حق دارد یک فروشگاه و دفاتر مدرن بسازد که در طول زمان کربن بیشتری را ذخیره کند. مساحت ناخالص داخلی موجود (GIA) 36000 متر است2. GIA جدید 61000 متر است2. فضای خرده فروشی به 15000 متر فشرده شده است2، فضایی برای 46000 متر فراهم می کند2 از دفاتر دومی شامل 31000 متر است2 فضای خالص قابل اجاره، به ارزش 400 میلیون پوند با اجاره توپ کم 645 پوند در هر متر2. به ازای هر 1000 میلیون 13 میلیون پوند خرج کنید2 که در بازسازی نمی گنجد.

این پرس و جو سوالات گسترده تری را در مورد توسعه در آینده ایجاد خواهد کرد. حافظان محیط زیست از چاقوهای لبه‌دار کربنی استفاده می‌کنند تا بخواهند «ساخت و اصلاح» را انتخاب کنند. بازسازان با درخواست از شما برای تصور اثر تسخیرکننده مهار ساخت جدید، از حق ساخت مجدد محافظت می کنند. در ژانویه، یک تحقیق مرتبط باز می شود. مایکل گوو همچنین کار بر روی طرح 700 میلیون پوندی Make را برای تخریب برج ITV و استودیوها در بانک جنوبی و ساخت دفاتر جدید متوقف کرد. در 1 سپتامبر، جانشین گوو، گرگ کلارک، دستور داد تا تحقیقات عمومی انجام شود.

بعید است که کلارک دستور تحقیقات عمومی را داده باشد زیرا احساس گرمی داشت که بازسازی به سبک M&S با این سیاره مهربان‌تر است. به احتمال زیاد او در طراحی های Upper Ground که بیش از دو برابر GIA از ارتفاع 40000 متری است، بینی خود را چروک کرده است.2 تا 90000 متر2 در یک سایت حساس به دید او تقریباً به طور قطع این تصمیم را گرفت تا جانشین لاغر خود سایمون کلارک را کلین شیت کند.

همه به دنبال یقین هستند. Gove کسانی را که می خواهند حق بی بند و باری را برای خراب کردن و بازسازی کنند، ترسانده است. حافظان محیط زیست خوشحال هستند. توسعه دهندگان هم بر مبنای ریاضی و هم از نظر مالی مبارزه خواهند کرد. یکی با تاریکی زمزمه کرد: «گوو چند پروژه پرمخاطب را انتخاب کرد تا توسعه‌دهندگان را به سمت تبدیل شدن به شمارنده‌های کربن سوق دهد. همه می دانند که حساب مشکوک است و شما می توانید آنچه را که برای اثبات آن مناسب است ثابت کنید.

کلارک با ‘e’ اکنون توسط مؤمنان از هر دو طرف برای نشانه های ارتداد تحت نظر خواهد بود.

پیتر بیل سردبیر سابق Building and Estates Gazette، نویسنده Planet Property و یکی از نویسندگان Broken Homes: Britain’s Housing Crisis است. خطاها، فاکتوئیدها و رفع

درباره کمپین RetroFirst AJ در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید



منبع