آیا باید از کارفرمای سابقی که طرح من را پاره کرده شکایت کنم؟

پس شاید بگذار بگذرد اما در حین انجام این کار، به دو چیز فکر کنید:

پیامدهای مالی مسیر قانونی را تا حدودی غیرواقعی می کند

متیو ترنر مربی AJ یک معمار و مشاور شغلی است که مشاور ساختمان در معماری را اداره می کند. با اطمینان به او ایمیل بزنید [email protected]



منبع ما ایده‌های خود را معامله می‌کنیم، اما برای انجام آن، اغلب باید مهارت‌های خود را که به سختی به دست آورده‌ایم، به نمایش بگذاریم. این چیزی نیست که بتوانید به راحتی آن را پنهان کنید. این یکی از دلایلی است که ثبت قانونی طراحی معماری غیر معمول است.

من کاملاً درک می کنم که چرا با دیدن آنچه که فکر می کنید توسط دیگران مورد استفاده شما قرار می گیرد، احساس ناراحتی می کنید. به هر حال، حس نویسندگی در بسیاری از معماران وجود دارد.

از سؤال شما مشخص نیست که آیا در زمانی که ایده ای که می گویید اکنون تکرار شده است در این شرکت استخدام شده اید یا خیر. اگر چنین است، بسته به قرارداد کاری شما، نویسندگی احتمالاً باز است، اگر نه همه آنها – در آن زمان توسط آنها حقوق می گرفتید.

تمرینی که برای آن کار می کردم ایده طراحی من را کپی کرد. اکنون در یک پروژه در حال اجرای آن هستند. آیا باید اقدامات قانونی را در نظر بگیرم؟

در مقیاس بزرگ‌تر، در هر صورت چیز زیادی جدید نیست، و بسیاری می‌گویند که ما اغلب چیزهایی را که قبلاً آمده است ترکیب می‌کنیم و این چیز خوبی است. شاید این بیشتر موردی برای ارائه همزمان یک ایده خوب باشد.

مالکیت معنوی یک حوزه پیچیده است و تخصص من نیست. اما فرض دفاع از این نوع مالکیت معنوی این است که قبل از عمومی شدن به هر نحوی به درستی ثبت شده باشد و شما می توانید بی چون و چرا بی نظیر بودن آن را ثابت کنید.

دلیلی وجود دارد که دعواهای حقوقی در مورد چنین پرونده هایی معمولاً فقط بین شرکت هایی مانند سامسونگ و اپل دنبال می شود، جایی که ریسک آن بالاست. از بین بردن این موضوع که آیا یک شرکت «مالک» گوشه‌های منحنی دستگاه‌های خود است، منطقی است، زیرا تصمیم به نفع آن‌ها می‌تواند منجر به فروش میلیون‌ها شیء مشابه شود که به راحتی می‌توانند هزینه‌های وکلا را چندین برابر بازپرداخت کنند. در مقیاس شما، پیامدهای مالی مسیر قانونی را که معمولاً پرهزینه است، تا حدودی غیر واقعی می کند.

می‌توانید این را به‌عنوان تأییدی بر مهارت‌های خود به‌عنوان یک طراح به‌طور مثبت ببینید و از این تأییدیه برای حرکت به پروژه بزرگ بعدی خود به روشی به اشتراک‌گذاری و گسترده استفاده کنید.

همچنین، از آن برای یادگیری در مورد آنچه شما را هدایت می کند استفاده کنید. به طور خاص از چه چیزی احساس ناراحتی کردید و چه می خواهید؟ به رسمیت شناختن؟ پول؟ عذرخواهی؟ این نشانه مفیدی از انگیزه های شماست که آگاهی از آنها ممکن است در آینده نتیجه دهد.