اتاق فرار ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | allescape

حل معما، پازل، و شکست دادن موانع داخل بازی، یه حس پیروزی و قدرت به آدم ها می ده. ضمن این که تجربه حس ترس ، هیجان و یا روبرو شدن با اکتورها برای تخلیه ذهنی و هیجانی افراد سودمنده. پس اگر اطرافیان شما کماکان نسبت به اتاق فرار گارد دارند، یک بار دیگر و با متد ما سعی کنید آنها را متقاعد کنید با شما یک بار این سرگرمی را تجربه کنند. همچنین سعی کنید متوجه شوید که کدام بخش اتاق فرار آنها را بیشتر سر ذوق می آورد تا بتوانید در بازی اول برای آنها تجربه بهتری بسازید. اگر هم در پیدا کردن اتاق مناسب کمک لازم داشتید، میتوانید با پشتیبانی تایم فور فان تماس بگیرید.

-مجموعه اتاق فرار جوکر اسکیپ

اتاق فرار ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | allescape

علاوه بر همه هورمون‌هایی که در اثر ترس ترشح می‌شوند، هورمون دیگری به نام اکسی توسین نیز در بدن ترشح می‌شود. هورمونی که بر رفتارهای اجتماعی و حضور در اجتماع تأثیر می‌گذارد. هر سرنخی را که پیدا کردید با صدای بلند اعلام کنید تا هم‌گروهی‌هایتان بشنوند. استفاده از مطالب فقط با ذکر نام اسکیپ مگ و لینک به صفحه منبع امکان پذیر است. تسلا یک آرزو داشت و آن هم بخشیدن روشنایی به کل اسکیپ روم فانتزی کره زمین بود. این فیزیکدان، دکل های عظیمی برای این کار می‌سازد و حتی موفق می‌شود لامپی رو از فاصله سه کیلومتری روشن کند، فکرش را بکنید در سال ۱۹۳۵ موفق به این کار شد، ولی دولت‌های کشور های مختلف با این پروژه مخالفت کردند.

اتاق فرار بازماندگان

درون یک اتاقی قرار می‌گیرید و تا جواب معما را نیابید؛ نمی‌توانید بیرون بیایید. زمانی که برای حل معما درنظر گرفته شده است هم حساسیت بازی را بالا می‌برد. خواه ناخواه باید حواس خود را بیشترجمع کنید و دقت خود را به بالاترین حد برسانید تا بتوانید به جواب برسید.

دیگر وقت آن رسیده که کمی از گوشی ها و فضای مجازی فاصله بگیریم و کمی به بازی های هیجان انگیز و گروهی روی بیاوریم ،امیدواریم مطالب گفته شده در مورد اتاق و مزایای انجام آن شما را ترغیب به انجام این بازی کرده باشد . هر اتاق با یافتن هر سرنخ هیجانی غیرقابل وصف برای بازیکنان پدید می‌آید، باز شدن هر قفل شبیه به باز شدن دریچه‌ای به دنیای ناشناخته هاست، در پشت هر قفل اتفاقی است که پیش از آن بازیکنان هیچ اطلاعی از آن نداشته‌اند. همان‌طور که می‌دانید این بازی‌ها بسیار خلاقانه هستند و طراحان طبق فاکتورهای متعدد و سلیقه‌ی شخصی خود و جامعه مخاطب، بازی را طراحی می‌کنند ولی به‌صورت کلی در ایران، از یکسری از ژانرهای کلی پیروی می‌کنند.

  • حتی ما آنها را تهدید کردیم که در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده از سوی انجمن بازِ‌های فکری ایران، موضوع به پلیس اماکن اطلاع داده می‌شود تا اتاق متخلف پلمب شود، اما تا زمانی که چیزی به رسمیت شناخته نشود، حرف از نظارت غلط است.
  • در سال‌های اخیر با پدیده نوظهوری به این نام از طریق سایت‌ها، صفحات اینستاگرام و یا صحبت با دوستان خود آشنا شده‌ایم که می توانیم جز تفریحات هیجان انگیز در تورهای ایرانگردی بدانیم و توانسته در مدت کوتاهی، مخاطبان خود را جذب کند.
  • این تیم می تواند از دوستان، خانواده، همکاران و یا همکلاسان دانشگاه شما باشد.
  • در سال ۲۰۱۲ به صورت قابل توجهی تعداد اتاق‌های فرار زیاد شد و مجموعه‌های بسیاری در آسیای شرقی و سپس در اروپا با مرکزیت مجارستان آغاز به کار کردند و بعد از آن تا پایان سال ۲۰۱۳ این روند رو به رشد در آمریکا، استرالیا و کانادا ادامه پیدا کرد.
  • احتمالا کار خسته کننده‌ای باشد، اما مفیدتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید!
  • اتاق فرار یک بازی تیمی ۴ تا ۶ نفره اس که توانایی ارتباط شما با هم تیمی هایتان را افزایش می‌دهد و یک بازی مناسب برای همبستگی و تعامل بین تیم‌ها می‌باشد.

در مقالات قبلی که در مجله پازل روم منتشر کردیم در خصوص قفل‌ها و انواع قفل‌هایی که در اسکیپ روم وجود دارد اطلاعاتی را منتشر کردیم که اگر تابه‌حال تجربه آشنایی با قفل‌ها را ندارید، بهتر است مقاله ی معرفی انواع قفل های اتاق فراررا مطالعه کنید. این بازی پس از سال 1990 به سرعت در سرتاسر جهان توسعه پیدا کرده و در بین مردم محبوب شده. چرا که تقریبا سن نمی شناسه و فقط کافیه که به چالش و حل معما علاقه داشته باشید.

ونساهاجنز برای تولدش به اتاق فرار The Edinburgh Dungeon وارد می‌شود!