“استادیوم تجاری” لیتوانیایی معماران زاها حدید تایید شد

61000 متر2 استادیوم مرکزی ساختمان ویلنیوس، که با تمرین محلی Unitectus طراحی شده است، دارای 24000 متر است.2 ساختمان حیاطی شکل با برج های هشت و نه طبقه که فضای اداری انعطاف پذیری را در دو طرف یک آتریوم اصلی فراهم می کند.

این پروژه تنها آخرین پروژه برای تمرین در ویلنیوس است، با طرح هایی برای بازسازی ایستگاه راه آهن شهر که در سپتامبر سال گذشته در یک مسابقه بین المللی برنده شد.

آسانسورهای منتهی به طبقات بالا به عموم مردم امکان دسترسی به دو استخر عمومی، سونا، اتاق بخار و عرشه های آفتاب را می دهد.

انتظار می‌رود که ساخت این مرکز تجاری اواخر سال جاری آغاز شود.

طرح‌های معماران زاها حدید برای مرکز ورزشگاه تجاری ویلنیوس



منبع

هر دو برج در طبقات پنجم و همکف از طریق یک راهرو و یک آتریوم شامل دو طبقه کافه، رستوران و مغازه به هم متصل خواهند شد.

این ساختمان در سایتی در شمال شرقی ویلنیوس ساخته خواهد شد که طبقات بالای آن دارای منظره ای از شهر قدیمی ویلنیوس و برج قلعه گدیمیناس در مرکز تاریخی شهر است.

این آتریوم به میدان عمومی طراحی شده توسط معمار منظر آمریکایی مارتا شوارتز و همچنین محوطه سازی جدید باز می شود.

منبع: فرانتاپ

این عمل اضافه می‌کند که مواد مورد استفاده در سرتاسر ساختمان، از جمله چوب در داخل، تا حد امکان به صورت محلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تهیه می‌شوند. در عین حال، مصرف انرژی از طریق تهویه هیبریدی، سیستم های تبادل حرارت و لعاب کم E در فضاهای عمومی و کار کاهش می یابد.

ZHA می گوید این طرح 11750 متر ایجاد خواهد کرد2 باغ های جدید و تراس های پشت بام. نماهای منحنی و بالکن های کنسولی “مستقیم نور خورشید تابستان را کاهش می دهند و در عین حال افزایش گرمای خورشیدی را در دوره های سردتر بهینه می کنند”.

ZHA قبلاً یک موزه و مرکز فرهنگی برای این شهر طراحی کرده بود.