استودیو استولون و منچستر یونی برنده 6 میلیون پوند برای تحقیقات تنوع زیستی شدند

پروژه BIRUBS توسط استاد دانشگاه منچستر Grada Wossink رهبری می شود و محققانی از دانشگاه شرق لندن و دانشگاه غرب انگلستان در آن مشارکت دارند.

استودیو Stolon و محققان دانشگاه مجموعه‌ای از ابزارها و راهنمایی‌ها را برای کمک به سهامداران و دولت ملی و محلی ایجاد خواهند کرد تا تأثیر تصمیم‌گیری بر تنوع زیستی را ارزیابی کنند.

پیش از معرفی پیش‌بینی‌شده سیاست سود خالص تنوع زیستی (BNG) دولت در نوامبر 2023، که در نظر گرفتن عوامل محیطی برای همه پیشرفت‌های جدید برای ایجاد 10 درصد سود خالص تنوع زیستی را الزامی می‌کند.

استودیو Stolon که تحت عنوان BIURBS (تنوع زیستی در شهر) کار می کند، به ارزیابی ارزش تنوع زیستی شهری و ایجاد راه هایی کمک می کند که در آنها تأثیرات مثبت تنوع زیستی را بتوان بهتر در برنامه ریزی در نظر گرفت.

در مجموع 6.4 میلیون پوند توسط UKRI به شش پروژه مختلف واگذار شد.



منبع

معماری مستقر در لندن بخشی از تیم دانشگاه منچستر است که از تحقیقات و نوآوری بریتانیا (UKRI) برای کاوش و تشویق تنوع زیستی در فضای شهری کمک مالی به دست آورده است.

این پروژه اکنون به دنبال مکان‌های شهری و سهامدارانی است که در این مطالعه شرکت کنند، استودیو Stolon در کنار محققان از سه دانشگاه برای ارزیابی مزایای گسترده‌تر تنوع زیستی در یک دوره دو و نیم ساله کار می‌کند.

رابرت بارکر، یکی از بنیانگذاران استودیو استولون، گفت: «از آنجایی که انتظار می‌رود سیاست سود خالص تنوع زیستی (BNG) دولت از نوامبر 2023 اجباری شود و تقریباً برای همه برنامه‌های کاربردی اعمال شود، Biurbs به تغییرات دگرگون‌کننده واقعی در نحوه ما کمک خواهد کرد. ارزش گذاری و مدیریت مناظر ما، بستن شکاف قابل توجه بین جاه طلبی و اجرا.

به گفته این تیم، ارزش اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی تنوع زیستی در شهر و فضای شهری اغلب در برنامه‌ریزی و توسعه بریتانیا نادیده گرفته می‌شود، علی‌رغم اینکه به سایر خدمات اکوسیستمی مانند زهکشی پایدار، فضاهای بیرونی و کاهش صدا و گرما کمک می‌کند.

استودیو Stolon گفت که برای همه نوع و اندازه سایت ها برای مطالعه باز است. تا کنون، سازمان منچستر بزرگ و توسعه دهندگان Lendlease ثبت نام کرده اند.