استودیو اگرت وست برای طرح 45 طبقه در محل اداره مالیات منچستر تاییدیه دریافت کرد


برنامه‌های این مرکز برای تخریب خانه پل آلبرت در دهه 1950، یک اداره مالیاتی 18 طبقه برای درآمد و گمرک HM، یکی از چندین طرح اصلی بود که دیروز (1 ژوئن) توسط کمیته برنامه‌ریزی شورای شهر منچستر تصویب شد.

پیشنهادات استودیو اگرت وست، برای توسعه دهنده املاک بیضی، دارای یک برج 367 خانه ای «آبشاری» برای ساخت و اجاره است که از 34 طبقه به 45 طبقه افزایش می یابد.

این طرح که در زمینی به مساحت 0.9 هکتار در کنار پل ترینیتی سانتیاگو کالاتراوا قرار می گیرد، شامل یک بلوک فضای کاری 19 طبقه است که حدود 32500 متر مربع از زمین را شامل می شود.

توسعه در خیابان بریج در نزدیکی Deansgate و Salford Central همچنین دارای فضای عمومی و مسیرهای عابر پیاده جدید است که به عنوان یک «راهروی زیست محیطی احیا شده در امتداد رودخانه Irwell که کاشت و درختان را حفظ می کند» نامگذاری شده است. این پیشنهادها شامل مغازه ها و رستوران های طبقه همکف است.

اسناد مشاوره قبلی می‌گفتند که ساختمان‌های جدید «برای جشن گرفتن و ارتقای این مکان معتبر» طراحی شده‌اند، و افزودند که ارتفاع و انبوه آن‌ها «به بافت افق نوظهور در این بخش از مرکز شهر که به سرعت در حال تغییر است» پاسخ می‌دهد.

زمانی که پیشنهادات اولیه رونمایی شد، توسعه‌دهنده Oval گفت که در حالی که «متعهد به نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی است»، آلبرت بریج هاوس «پتانسیل بازسازی موفق را ارائه نمی‌دهد».

وی گفت که ویژگی های اصلی آلبرت بریج هاوس در اثر بازسازی از بین رفته است و افزود که “حفظ آن فرصت باز کردن سایت را محدود می کند”. اگرچه این ساختمان یکی از اولین ساختمان‌های منچستر پس از جنگ بود، اما برای ثبت آن توسط انگلستان تاریخی رد شد.

با این حال، جامعه قرن بیستم اعتراض کرد پیشنهادی که مدعی «از دست دادن کامل» مدرنیست است ساختمان‌ها «الف قابل توجهی» را تشکیل می‌دهندآسیب غیر قابل توجیه در هر دو معماری اصطلاحات میراث و محیط زیست

گروه کمپین استدلال کرد که برنامه نداشت ارائه شده است کافی توجیه تخریب “بدون بررسی احتمالات برای نگهداری و مقاوم سازی آن”.

و انجمن مدرنیست منچستر تخریب «یک ساختمان مهم در میراث ساخته شده منچستر» را محکوم کرد.نظر کامل را در زیر ببینید).

بلوک 1958 توسط EH Banks وزارت کار دولت طراحی شد. نیکولاس پیوسنر، مورخ معماری، در مورد ظاهر آن می گوید: «از خیابان و با زاویه ای به آن عقب بروید، که به جاذبه آن می افزاید… [the] بلوک مرتفع دارای اسکلت بتنی و روکش سنگ پرتلند است که کانالی برای ایجاد بافت دارد.

جایگزینی مسکونی پیشنهادی استودیو اگرت وست به صورت سه شش ضلعی برنامه ریزی شده است که توسط هسته مرکزی پله ها، آسانسورها و بسیاری از خدمات به هم متصل شده اند.

بر اساس گزارش افسران برنامه ریزی، نمای این بلوک مسکونی دارای ‘rلحن تند که به سمت روشن می شود بالای ساختمان» و ویژگی «صبتن روغنی و آجدار و آلومینیوم آندایز شده.

علاوه بر آپارتمان‌های جدید، این بلوک همچنین شامل یک سالن ورزشی، دیوار بولدرینگ، باغ‌های روی پشت‌بام، اتاق سینما و امکانات ناهارخوری خصوصی خواهد بود.

کریستوف اگرت، مدیر موسس این دفتر گفت: تراس‌های سبز آبشاری ساختمان اداری و برج مسکونی باریک در مسیر خیابان پل، منظره شهری متمایز و به یاد ماندنی ایجاد می‌کند، در حالی که در سطح زمین، امکانات جدید و منظره با کیفیت، منظره‌ای جذاب و جدید را ایجاد می‌کند. مقصد منچستر.

اظهار نظر

ادی رهد از انجمن مدرنیست منچستر

ما امیدوار بودیم که دوران تخریب بی‌دیده ساختمان‌های آبرومند پس از جنگ به پایان برسد، اما به نظر می‌رسد ساختمان‌های کاملاً قابل دوام که بر روی املاک و مستغلات اصلی قرار دارند هنوز هم بازی منصفانه هستند. خانه پل آلبرت یک ساختمان مهم در میراث ساخته شده منچستر است. اما ملاحظات معماری و تاریخی را کنار بگذاریم، تخریب چنین ساختمان بزرگ و ساختن دو ساختمان جدید بزرگتر – با مقاوم سازی که ظاهراً حتی گزینه ای نیست – در یک بحران آب و هوایی بسیار ناراحت کننده است.

به همین ترتیب، فقدان مسکن مقرون به صرفه در طرح جدید، تنها این احساس را تشدید می‌کند که ما چیزی خوب را از دست می‌دهیم تا با چیزی کمتر خوب جایگزین شویم.

منبع:nbv studio

طرح برج اداری و مسکونی پیشنهادی توسط استودیو اگرت وست برای جایگزینی خانه پل آلبرت دهه 1950 (ارائه شده ژانویه 2023)



منبع