استودیو اگرت وست قصد دارد برجی 45 طبقه را جایگزین بلوک منچستر دهه 1950 کند

با این حال، ادی رهد از انجمن مدرنیست منچستر گفت این پیشنهادها “بسیار ناامید کننده” بودند، زیرا آلبرت بریج هاوس یکی از اولین ساختمان های پس از جنگ در منچستر بود و دارای “ظرافت واقعی و ترکیب قوی است، به ویژه زمانی که از نمای ساختمان دیده شود.” [nearby] رودخانه ایروین.

منبع: Tupungato/Shutterstock



منبع

رهد افزود: جدای از بحث‌های معماری و تاریخی، در طول بحران آب و هوا، تخریب چنین ساختمان بزرگ و بالقوه قابل انطباق بسیار ناامیدکننده است. این استدلال که این ساختمان “هیچ پتانسیلی برای بازسازی موفقیت آمیز ندارد” یک استدلال ساختگی است.

برای نظر دادن با استودیو اگرت وست تماس گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است که آلبرت بریج هاوس – که برای ثبت آن توسط انگلستان تاریخی رد شد – ویژگی های اصلی را در اثر بازسازی از دست داده است و افزود که «حفظ آن فرصت باز کردن سایت را محدود می کند».

بلوک 1958 توسط EH Banks وزارت کار دولت وقت طراحی شد. نیکولاس پیوسنر، مورخ معماری، در مورد ظاهر آن می گوید: «از خیابان و با زاویه ای به آن عقب بروید، که به جاذبه آن می افزاید… [the] بلوک مرتفع دارای اسکلت بتنی و روکش سنگ پرتلند است که کانالی برای ایجاد بافت دارد.

این مرکز در حال رایزنی در مورد طرح هایی برای تخریب خانه پل آلبرت در دهه 1950 است، یک بلوک 18 طبقه که در حال حاضر توسط HM Revenue & Customs اشغال شده است. این سایت 0.9 هکتاری در نزدیکی Deansgate و Salford Central، در غرب مرکز شهر منچستر قرار دارد و شامل یک پارکینگ و باغ عمومی آلبرت بریج است.

اووال گفت که “متعهد به نوسازی و مقاوم سازی ساختمان های قدیمی است” اما “خانه پل آلبرت پتانسیل بازسازی موفقیت آمیز را ارائه نمی دهد”.

نمایی از خانه پل آلبرت با طراحی مرکز عدالت مدنی منچستر توسط دنتون کورکر مارشال (وسط، بالا)

وی گفت: ساختمان های بی شماری در سراسر شهر مربوط به همان دوره خانه پل آلبرت وجود دارد که با موفقیت بازسازی شده و به بازار عرضه شده است. به نظر می رسد که این پیشنهادها با حداکثر کردن سود بدون توجه به کیفیت ساختمان فعلی و توجه کم یا بدون توجه به مقاوم سازی و مسائل پایداری گسترده تر انجام می شود.

استودیو Egret West و توسعه دهنده Oval Real Estate طرح هایی را برای یک برج مسکونی 367 ​​خانه ای “شیک” در این سایت و همچنین یک بلوک اداری 19 طبقه جدید با حدود 32500 متر مربع زمین طراحی کرده اند. این طرح همچنین دارای فضای عمومی جدید و مسیرهای عابر پیاده و همچنین مغازه ها و رستوران های طبقه همکف است.

اسناد مشاوره می‌گویند که ساختمان‌های جدید «برای جشن گرفتن و ارتقای این مکان معتبر طراحی شده‌اند» و می‌افزایند که ارتفاع و انبوه آن‌ها «پاسخ می‌دهند».[s] به بافت خط افق در حال ظهور در این بخش که به سرعت در حال تغییر از مرکز شهر است.