اصطلاحات معماری سنتی، کلاسیک و مدرن به ترتیب حروف الفبا

با وجود اینکه سال ها است از شیشه در نمای ساختمان استفاده می شود، اما هنوز طرفداران خود را دارد. در نمای این بنا، تقسیمبندی سه بخشی مرکب از پایه ،بدنه و پیشانی را می توان مشاهده کرد. این ساختمان یک قسمت میانی ۱۵ طبقه دارد که فضای داخلی را به دنیای بیرون مرتبط میکند و تجلی گر یک محیط کاری امروزی است. خب شاید شما هم تصور کنید که نمای ساختمان اداری مشابه نمای ساختمان مسکونی است و تنها تفاوت آن کاربری داخل واحدهای مسکونی است که به اداری تغییر پیدا میکند. چینش درست، استفاده از متریال های مناسب و در نظر گرفتن تغییرات در آینده باعث می شود تخریب کمتری در هنگام ایجاد تغییر انجام شود و همچنین برای گرمایش و سرمایش ساختمان انرژی کمتری مصرف شود. اغلب مکانی مناسب برای انجام امور خدماتی چون تکثیر، چاپ، فتوکپی و … انتخاب رنگ های مناسب و همچنین ترکیب و تناسب آن ها با یکدیگر نکته ای است که باید در طراحی نما به کار گرفته شود. تناسب رنگ از اصول دیگر طراحی نما می باشد که می تواند یک نما را به مطلوبیت برساند.

نورپردازی عمومی برای کل محیط و تامین روشنایی در بازسازی ساختمان اداری انجام سایت معماری آرین میشود. انسان، طبیعت، معماری: ارتباط میان این سه بصورت کامل تدریس میشود. علاوه بر این، معمارها باید د نحوه برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان را بلد باشند تا مطمئن شوند که نیازها و خواسته های مشتریان درک و برآورده می شود. در طراحی سیستمهای هوشمند نورپردازی، باید نوعی از لامپها انتخاب شود که علاوه بر کیفیت نوری بالا، مصرف پایینی داشته باشد. این ساختمان چند طبقه به صورت پلکانی طراحی شده و در هر طبقه میتوانید باغهای سرسبز را مشاهده کنید. در طراحی نما، با استفاده از پنجره ها، می توانید حس زیبایی و شفافیت را در ساختمان ایجاد کنید. با استفاده از آن، می توانید ساختارها و سازه های تصویری سه بعدی ایجاد کنید. اگر کسب و کار شما در زمینه تکنولوژی و آی تی می باشد، بهتر است از سبک مدرن برای طراحی نمای ساختمانتان استفاده کنید. اگر به موقعیتی در ساختمان نور طبیعی نتابد، مجبوریم از نورهای مصنوعی استفاده کنیم. طراحی ساختمان اداری با تاکید بر عدم تداخل عملکرد ها به گونه ای که روشنایی طبیعی و دید و منظر مناسب، در بیشتر فصول سال برای بیشتر فضا ها تأمین شود و از انعطاف لازم برای ایجاد تغییرات در آرایش فضایی و مبلمان اداری برخوردار باشد، از اصول و اهداف حاکم بر طراحی معماری بوده است .

از دیگر نماد و اصول معماری در اقلیم گرم و خشک میتوان به ایجاد مرکزیت اشاره کرد.از معماری قدیمی تعریف مرکزیت را پرسیدیم و او اینگونه توصیح داد: ایجاد و رعایت وحدت از اصولی که در معماری ایرانی اسلامی بسیار به آن پایبند بودیم. نورپردازی ساختمان هایی که از طراحی کلاسیک برای نمای ساختمانشان استفاده کرده اند، بسیار مهم و کاربردی است و می تواند به سازمان شما ظاهری شیک و زیبا بدهد. نورپردازی قسمتهای مختلف ساختمان اداری باید به صورتی باشد که بدون خیرگی و سایه اندازیهای نامناسب با نورپردازی موضعی روشنایی لازم برای محیط کار و میز کنفرانس است را فراهم کند. املاک اداری که عموما به شکل واحدهای آپارتمانی هستند، برای انجام فعالیتهای کاری مورد استفاده قرار میگیرند و از شهرداری مجوزی اداری (تحت عنوان “پایان کار اداری”) اخذ کردهاند و در نتیجه میتوان از یک ملک اداری، بهصورت کاملا رسمی و قانونی بهعنوان دفتر کار در زمینههای مختلف استفاده کرد. در واقع میتوان اینگونه بیان کرد که یک معمار اول آنچه که میخواهد را بصورت ایده در ذهن پرورش میدهد (جنبه هنری) و سپس به آن قابلیت اجرایی بودن (جنبه فنی) میبخشد. رستوران، سرویسهای بهداشتی وپلکان ارتباطی در طبقه همکف و اتاق کنفرانس با امکان نمایش فیلم و اسلاید و خدمات اداری در طبقه اول استقرار یافته اند.دیگر طبقات،به فضاها و واحدهای اداری ، اختصاص دارند.

در طبقه همکف، استقرار سرویسهای بهداشتی، آسانسورها، پلکان فرار و آبدارخانه در بخش میانی، پلان را به دو بخش مجزای شمالی و جنوبی تفکیک کرده است. این ساختمان با مساحتی بالغ بر14032متر مربع در بیست و دو طبقه، طراحی شده است. امروزه معماران از سرتاسر دنیا برای طراحی موثرترین ساختمان ها از دیدگاه انرژی با هم رقابت میکنند. این حجم در ترکیب با پلکان هایی با پلان منحنی شکل و فضای سبز و راهرویی که ردیف ستون ها به فاصله محور به محور50/2 متر بدنه آن را می سازند، به عنوان یک پیش فضا فضای داخلی را از فضای خارجی تفکیک میکنند. این سیستم ها به این دلیل متداول است که توان مصرفی بادزن و سرمایه گذاری اولیه آن ها کم است و یاعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند. در هنگام استفاده از سیستم صرفه جو باید سیستم ها را منطقه بندی کرد و برای منطقه میانی و هر منطقه اصلی در پیرامون ساختمان یک سیستم توزیع مجزا در نظر گرفت تا از گرم کردن بی دلیل هوای تازه و اتلاف انرژی جلوگیری شود.

سایر توابع را میتوان با ترکیب این چهار تابع اصلی ایجاد کرد. علاوه بر کدهای تشخیص خطا، میتوان با انتقال دادههایی به پیام مخدوش شده، پیام اصلی را از داخل این پیام نویزدار واکشی کرد. ورودی اصلی بنا در حجم استوانه ای شکلی که در جنوب شرق ساختمان و در ترازس حدود یک و نیم متر بالاتر از تراز پیادهرو قرار دارد، جای گرفته است. شهرداری ها در پروژه های ساختمانی معمولی و کوچک متراژ، اگر پنج متر تخلف در ساخت و ساز شناسایی کنند، به هیچ عنوان کوتاه نمی آیند و فرآیند ساخت و ساز را تا زمان تعیین تکلیف پرونده آن ساختمان متوقف کرده یا از صدور پایان کار برای آن ساختمان تا زمان اجرایی شدن مصوبه کمیسیون ماده صد قانون شهرداری ها (رسیدگی به تخلفات ساختمانی) خودداری می کنند که موضوع میتوان به جریمه یا حتی تخریب بنا منجر شود. غالبا بازه زمانی بازسازی ساختمان ها از 1 روز تا چند ماه میباشد.