اصول کلی طراحی ساختمان اداری

4- معمار طراحی (Design architect) این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند. اصطلاح “ساختمان مسکونی” به یک ساختمان چند طبقه اشاره می کند که عمدتا مسکونی است و دارای واحدهای مسکونی مجزا (آپارتمان) ، در همه یا بیشتر طبقات است. پلان طبقات به همراه پلان پارکینگ و رمپ از جمله بخش هایی است که در این پلان رایگان مسکونی می توانید مشاهده کنید. ” را مشاهده کنید. شکل اتصال اعضاء تیر و ستون در سازه فلزی امکان توسعه طبقات را فراهم نموده، به همین دلیل می توان ساختمان های بلند تری با آن ساخت. سازه بتنی: متریال اصلی در ساخت این نوع سازه بتن است. سازه های بتنی در همه ی شرایط های آب و هوایی مقاوم بوده و اگر پوشش بتن به خوبی اجرا شود، نم و رطوبت هیچ آسیبی به آن ها وارد نخواهد کرد. اگر در معماری سنتی خانه های یزد دقت کنید متوجه می شوید هیچ کدام از اجزا بیهوده طراحی و اجرا نشده اند، برای هر کدام دلیلی وجود دارد، همه چیز حساب شده است. این سازه ها در همه ی شرایط آب و هوایی مقاوم می باشد و اگر پوشش بتن به خوبی اجرا شود، نم و رطوبت هیچ آسیبی به آن ها وارد نخواهد کرد.

در صورتی که بخواهیم از اسکلت فلزی استفاده کنیم نیازی به انجام مرحلهی بالا نیست. گسیختگی پوسته ممکن است در کشش (از هم پاشیدن) در اثر فشار بیش از اندازه یا بارگذاری مفرط روی دیوارها و ستونهایی که به اندازهای کوتاه میباشند که در ابتدا شکست در آنها اتفاق نمیافتد، رخ دهد. در حال حاضر به دلیل نوسانات بالای قیمت پروفیل های فولادی، بیشتر سازندگان ترجیح می دهند از این سازه استفاده کنند. دانشجویان پیش از انتخاب این گرایش بایستی به این مساله توجه کنند و پیشنهاد میشود در صورتیکه تمایل به انجام عملیات میدانی ندارند به سراغ این رشته نروند. این دستگاه با توجه به متریال مناسبی که دارد یکی از مناسب ترین و پر مصرف ترین دستگاههای تامین گرمایش می باشد که اغلب در سالنهای و سازه های گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد . در انتخاب نوع سیستم سازه ای، باید به عوامل های متعددی توجه کرده و با توجه به عیب ها و مزیت های هر یک از سیستم ها و با توجه به نظر مهندس های این حرفه نسبت به احداث سازه اقدام شود.

در عین این که استفادهاز پوستههای قابل ارتجاع برای مدلهای مطالعاتی مفید است، در واقعیت تمامی سازههای بزرگ پوستهای از مصالح با حداقل کشش در زیر بار ساخته میشوند. این بار (بار وزن) در پوستههای قابل انعطاف (پارچه)، قابل چشم پوشی است. برای شرایط بارگذاری بدون بار برف، فشار واقعی مورد نیاز برای نگهداری چنین سازهٔ سبک وزنی تقریباً ۱۰٫۵ نیوتن بر متر مربع است. تحلیل سازه به معنی محاسبه و تعیین چگونگی تاثیر بارها و نیروها بر یک سازه است. عوامل اقلیمی همچون جهت تابش نور خورشید ، آلودگی صوتی ، جهت وزش باد موافق و مخالف به دقت بر روی این سایت تحلیل شده اند . درک چگونگی عملکرد فشار نیروهای درونی روی یک پوستهٔ محصور اصل مهمی برای طراحی و تحلیل سازههای هوای فشرده میباشد. از سال ۱۹۷۴، سازههای هوای فشرده بزرگ از پوستهٔ فایبر گلاس با پوشش تفلون ساخته شدهاند. سازههای هوای فشرده بر دو نوع تقسیم میشوند: ۱. تجمع برف به علاوهٔ بار یکنواخت و قابل پیشبینی نسبی ناشی از انباشته شدن برف، مسئلهٔ مهمی برای سازههای متکی بر هواست. بنابراین برای واضح دیدن، قبل از هرچیز لازم است که نور به طور دقیق روی پرده شبکیه متمرکز شود.

از آنجایی که این آزمون در رشته و صلاحیتهای مختلف برگزار میشود، بنابراین برای هر کدام از رشتهها آزمون جداگانهای برگزار میشود. بنابراین باعث تضعیف عضو پر شده از هوا میگردند. تعداد طبقات در این سازه ها در هر شرایطی حداقل دو طبقه با ارتفاع ۸ متر از سطح زمین تعیین شده و در طراحی و اجرای پلان معماری تمام محدودیت ها و ضوابط باید مورد توجه قرار بگیرند. قیمت اجرای سیستم سازه های گوناگون به متریال مورد نیاز در ساخت آن متراژ و تعداد طبقات بنا و دستمزد پیمانکار بستگی دارد. این گونه ساختمان ها در کشور ایران به دلیل کمبود منابع چوبی به تعداد کم تری ساخته می شود. دقت کنید که اگر در داخل دیوار درب یا پنجرهای وجود داشت، هنگام محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز، سطح درها، از جمله چارچوب و قرنیز را نیز کم کنید پس در محاسبه متر مربع برای نقاشی باید مساحت کل را حساب کنید و مساحت درب یا پنجره را از آن کم کنید. معماری، مهمترین و اصلیترین نوع هنر در دوران گوتیک به حساب میآمد. معمولاً بیشتر اشکال از طریق دوران یک فرم خطی حول یک محور به دست میآیند با پوستهای متکی بر هوا که شکل نهایی آن را میسازد.

سیمانی که در ساخت بتن از آن استفاده می شود، سیمان پرتلند می باشد. به علاوه، اگر یکی از اجزای پرشده از هوا خالی شود، بخشهای مجاور مقاومت کافی برای جلوگیری از ریزش ساختمان را دارند. این نوع سازهها، اجزای سازهای پر شده از هوا را (قوس، تیر، دیوار، ستون) یکی میکند. اگر ساختمان برای استفاده مناسب است اما هنوز به مقداری کار نیاز دارد، گواهی پایان کار مشخص میکند که چه کسی مسئول هر کار ناتمام است. سازههای هوای فشرده یا سازه بادی هوای فشرده نیروها را از طریق پوستههایی با تنظیم داخلی به وسیلهٔ هوا منتقل میکند. وقتی که پوستهها یک حجم یا تعدادی از احجام جداگانه را کاملاً احاطه میکنند، میتوانند به تنهایی به وسیلهٔ فشار داخلی خود پیش تنیده شوند. فشار هوای داخل به وسیلهٔ پمپهای مکانیکی هوا تأمین میشود. شیوهٔ دیگر تنظیم فشار هوای داخل به کار گیری تفاوت دمای درون و بیرون است. هم چنین لزوم اجرای بدون مکث و هم زمان اسکلت باعث می شود سرعت اجرای کار زیاد شود. فناوری این فرصت را برای افراد به وجود می آورد که در زمان ها و محیط های مناسب تری کار کنند. به علت این که پوستههای متکی بر هوا فقط نیروی کششی را منتقل مینماید، نیروی رانشی داخلی قابل ملاحظهای ایجاد میشود و باید در برابر آن نیروی مقاومی وجود داشته باشد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سایت معماری آرین لطفا از سایت ما دیدن کنید.