اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ تهیه ،ثبت و ارسال اظهارنامه عملکرد در سال ۱۴۰۲ | تکس مپ

اگر اطلاعات صحیح نبود، موضوع با پیامک به شماره تلفن وارد شده اطلاع داده خواهد شد. اگر اطلاعات بانکی به درستی وارد نشود، سامانه دارایی با ارتباط سامانه بانکی مربوطه اطلاعات موثق را دریافت کرده و آن ملاک بررسی خواهد بود. در واقع اشخاص حقوقی شرکت ها نهاد ها و یا موسساتی هستند که مستقلا طرف حق و تکلیف قرار می گیرند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است.

دوره 0 تا 100 اظهارنامه اشخاص حقوقی

از جمله اشخاص حقوقی که مشمول مالیات بر درآمد 99 هستند ، می توان به شرکت های بورس ، فرابورس ، تعاونی متعارف ، سهامی عام و مواردی از این دست اشاره کرد . نرخ مالیات بر درآمد هر کدام از این شرکت ها ، براساس مواد 105 تا 118 قانون مالیات های مستقیم متفاوت است . قبل از تایید نهایی، نسخه پیش نویس تکمیل شده را از سیستم اخذ و به دقت بررسی فرمایید سپس اقدام به تایید نهایی نمایید. ارسال الکترونیکی اظهارنامه به منزله تسلیم قانونی اظهارنامه تلقی خواهد گردید و نیازی به ارائه اظهارنامه چاپ شده به اداره امور مالیاتی ذیربط نخواهد بود. درحال حاضر سرعت اینترنت برای ارسال با مشکل مواجه شده ، شناسه ملی و کد رهگیری مرحله پیش ثبت نام کد اقتصادی گزینه های مورد تایید سازمان امور مالیاتی است ، توصیه میکنم به کافی نت مراجعه نمایید . شرکت ما در مرحله پیش ثبت نام کد اقتصادی می باشد و فقط کد رهگیری دریافت کردیم نه نام کاربری .

اظهارنامه مالیاتی چیست؟ نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی 1402

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا پایان چهار ماه شمسی پس از سال مالی است (۳۱ تیر ماه)؛ ولی در رابطه با اشخاص حقوقی که سال مالی آنها به موجب اساسنامه‌شان با سال مالیاتی تطبیق نمی‌کند، ملاک تعیین میزان مالیات، سالِ مالی آن شرکت است. ملاحظه کردید که ثبت نام در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی چهار گام اصلی دارد. با جست‌وجوی عبارت «سامانه اظهارنامه مالیاتی» در مرورگر دستگاه‌تان هم می‌توانید سایت سازمان امور مالیاتی کشور را پیدا کنید. اما اگر مسئولیتی در سیستم مالی یک شرکت بین المللی دارید لازم به ذکر است که در مراودات مالی بین المللی اظهارنامه مالیاتی به انگلیسی TAX RETURN گفته می شود. سیستم های مالی هر کشوری قوانین خاصی در رابطه با این موضوع دارند.

  • بر اساس سنوات گذشته، مهلت ثبت اظهارنامه مالیاتی 1402 برای اشخاص حقیقی تا 31 خرداد سال بعد و برای اشخاص حقوقی حداکثر تا 4 ماه پس از سال مالیاتی (31 تیر) خواهد بود.
  • در گذشته،اظهارنامه ها در فرم های چاپی، تهیه می شدند؛ اما از سال 91، با طراحی سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی، این اظهارنامه ها به صورت الکترونیکی، ثبت می شوند.
  • صورت سود و زیان وضعیت مالی و نتیجه عملکرد مالی یک شرکت یا موسسه و یا شخص را نشان می دهد و سود ده یا زیان ده بودن مرودات مالی را بیان می کند .
  • این افراد باید اظهارنامه مالیاتی را به صورت سفید و به همراه مدارک لازم ارسال نمایند؛ در غیر اینصورت، جریمه شده و مجبور به پرداخت مبلغ جریمه می‌باشند.

اگر هر یک از این بخش ها پر نشود، سیستم به شما اجازه ورود به گام و صفحه بعد را نخواهد داد. اشخاصی که خارج از ایران اقامت دارند و درآمد و فعالیت آنها از طریق ایران می باشد. شخص حقوقی دارای اقسامی است که ممکن است مربوط به حقوق عمومی یا حقوق خصوصی باشد. به عنوان خلاصه دفتر روزنامه، مودیان باید آخر هرهفته خلاصه اطلاعات موجود در دفتر روزنامه را به این دفتر منتقل کنند.

بعد از اینکه گزینه پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک را کلیک کردید ، در صفحه جدید، مقررات مربوط به ثبت نام در سامانه مالیاتی کشور را ملاحظه می‌کنید. این مقررات را مطالعه کرده و در پایین صفحه، دکمه ورود به ثبت نام را کلیک نمایید. در صفحه جدید، اطلاعات پایه درباره فعالیت اقتصادی شما در سیستم ثبت می‌شود. لازم به ذکر است که ضمانت اجرای عدم ثبت نام به موقع و خودداری از پرداخت مالیات، علاوه بر اخذ مالیات و جریمه های مربوطه، اعمال مجازات‌ های مقرر در ماده 274 قانون مالیات‌ های مستقیم از جمله مجازات‌ های درجه 6 می باشد.

چه مورادی باعث رد دفاتر قانونی میشود ؟

اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ تهیه ،ثبت و ارسال اظهارنامه عملکرد در سال ۱۴۰۲ | تکس مپ