اقدامات پیشرو در بریتانیا در میان مدعیان بازسازی موزه فرهنگ برن

صاحبان موزه کونست می گویند که هم ساختمان و هم الحاقات جدیدتر به نوسازی نیاز فوری دارند و بدون این ارتقا، موزه نمی تواند با رقبای خود در شهرهای دیگر سوئیس رقابت کند.

تونی فرتون، از معماران Tony Fretton، به AJ گفت: “کار کردن در مسابقات سوئیس، که بسیار دقیق نوشته شده اند، مایه لذت است و همیشه لذت بخش است. خلاصه نیز بسیار دقیق است و قضاوت همیشه دقیق است.

پاتریک ریچارد، مدیر اصلی استانتون ویلیامز، گفت: «با همکاری شرکت معماران جنرال موتورز در سوئیس، ما طرح‌های پیشنهادی طراحی را توسعه خواهیم داد که بر اساس تجربه گسترده ما در ارائه مکان‌های فرهنگی برجسته در محیط‌های حساس تاریخی و شهری، مانند موزه هنرها است. نانت و خانه اپرای سلطنتی در لندن، و به دنبال تعریف مجدد نقش نهاد فرهنگی در شهر هستند.

این تحول همچنین شامل ورودی و سرسرا جدید، قلمرو عمومی جدیدی است که سایت را به همسایه Hodlerstrasse و دامنه تپه در Aare باز می‌کند، و فناوری دیجیتال و عملکرد انرژی بهتری را در بر می‌گیرد.

Stanton Williams، Tony Fretton Architects و Caruso St John Architects همگی در فهرستی قرار دارند که شامل نام‌های برجسته از سراسر جهان است.

هیئت داوران قرار است تا سال 2024 برنده ای را انتخاب کنند و ساخت آن در سال 2027 آغاز شده و در سال 2030 تکمیل می شود. در این مدت مجموعه موزه به تور خواهد رفت.



منبع

آنها در میان 39 روشی هستند که برای طراحی تعمیرات اساسی موزه Kunst برن، از جمله ArGe Architekten آلمان، Diller Scofidio + Renfro آمریکا، و Bjarke Ingels Group (BIG) دانمارک در رقابت هستند.

تیم ها اکنون بر روی پیشبرد برنامه های خود برای موزه کار خواهند کرد، موزه ای که برای اولین بار در سال 1897 در داخل ساختمان Stettler افتتاح شد. لیست تمرین ها را می توانید در اینجا پیدا کنید.

پیشنهادات اولیه ارائه شده توسط موزه شامل بازسازی ساختمان 1897 و جایگزینی ضمیمه سال 1983 – الحاقیه آتلیه 5 – با ساختاری جدید است. این تغییرات قصد دارند موزه فرهنگی 143 ساله را با دسترسی بهتر بازدیدکنندگان، بهبود بهره وری انرژی و فضای نمایشگاهی جدید به آینده وارد کنند.