انتی اسکالانت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کاربرد اصلی این محصول در جلوگیری از تشکیل رسوب در آب‌شیرین‌کن‌های اسمز‌معکوس است. هر سیستم غشایی نظیر سیستم RO بطور طبیعی بر اثر وجود مواد معلق ، املاح محلول و پارامترهای میکروبی موجود در آب ورودی دچار گرفتگی می شود که این امر لزوم مدنظر داشتن پیش تصفیه فیزیکی و شیمیایی صحیح سیستم را ضروری می سازد. گروه تولیدی و مهندسی مهاب بعنوان شرکتی پیشرو در زمینه طراحی و تولید سیستمهای تصفیه آب همچون آب شیرین کن صنعتی و تصفیه فاضلاب همانند پکیج تصفیه فاضلاب صنایع مختلف و پسابهای انسانی پا به عرصه صنعت گذاشته است. بدون روش هاي جلوگيري از رسوب گذاری ممبران هاي اسمز معکوس و ميزان دبي عبوري از بين المان هاي ممبران و در نتيجه رسوب بخشي از نمک هاي محلول دچار گرفتگي و کاهش راندمان آنتی اسکالانت دستگاه خواهند شد.

اما باید دقت داشت، که تزریق آنتی اسکالانت باید به صورت دقیق انجام شود، زیرا دوز نامناسب این ماده حتی به میزان اندکی بالاتر از حد مجاز می تواند منجر به فولینگ ممبران شود. خرید آنتی اسکالانت برای اسمز معکوس، یکی از مهم ترین کارهایی است که جهت جلوگیری از صدمه دیدن ممبران ro باید انجام داد. قیمت آنتی اسکالانت در بازار متغییر است و این بخاطر تفاوت کیفیت های انواع آنتی اسکالانت ها با یکدیگر می باشد. بازرگانی اسپوتا که مدت هاست در زمینه فروش آنتی اسکالانت فعالیت داشته، می تواند برای تصمیم گیری بهتر در این زمینه به شما راهنمایی های لازم را داشته باشد. بیشترین درصد کاتیون را در بیشتر آب ها یون کلسیم تشکیل می دهد و یون کلسیم را با روش اسیدی کربن آب خام ورودی به RO می توان از رسوب گذاری منع نمود.

موارد استفاده از آنتی اسکالانت

فرد را تحت هیچ شرایطی وادار به استفراغ نکنید و ضمن گرم نگاه داشتن وی، او را به مرکز درمانی برسانید. این محصولات در گالن های 20 کیلوگرمی و بشکه های 220 کیلوگرمی به فروش می رسند. هنگام کار با این محصولات از دستکش، عینک و لباس کار ایمنی مناسب استفاده کنید. می توانید غشاء های RO را در سر جای خود تمیز کنید یا آنها را از سیستم RO جدا کرده و تمیز کنید. به همین ترتیب ، هنگامی که دمای آب افزایش یابد ، دبی آب تولیدی نیز افزایش می یابد.

در عملیات خالص سازی غشایی با نسبت های بهبودی بالا، محدوده حلالیت گچ و کلسیت از سطوح اشباع بیشتر می شود که منجر به تشکیل رسوب به صورت کریستال شدن روی سطوح غشایی می شود. انسداد سطح رسوب، موجب کاهش شتاب نفوذ پذیری، کاهش کارایی فرآیند و افزایش هزینه های عملیاتی می شود. از لحاظ اقتصادی بهتر است از پوسته پوسته شدن غشاء جلوگیری شود، حتی اگر پاک کننده های موثر برای حذف رسوب وجود داشته باشند. در واقع پوسته پوسته شدن غشاء هنگامی که ذرات در غشاء انباشته شوند و منافذ غشا را به هم وصل کنند، رخ می دهد که این امر موجب افزایش هزینه تولید می شود. مبتکران شیمی پیشرو در خرید و فروش مواد شیمیایی، اقدام به فروش انواع آنتی اسکالانت های فلوکن 260 و جنسیس با کیفیت بالا و قیمت مناسب کرده است.

نحوه عملکرد آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت ها در دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، به آلاینده های موجود در آب می پیوندند و از اتصال و چسبندگی رسوبات به سطح ممبران جلوگیری می کند. شما عزیزان می توانید برای خرید آنتی اسکالانت فلوکن و سایر آنتی اسکالانت ها با کارشناسان فروش مواد شیمیایی مجموعه اَوِسینا شیمی تماس بگیرید. آنتی اسکالانت یک افزودنی برای آب قبل از تصفیه برای سیستم اسمز معکوس است که، در جلوگیری از پوسته پوسته شدن غشاها بسیار تاثیرگذار است.

  • برای تزریق آنتی اسکالانت به درون سیستم اسمز معکوس از دوزینگ پمپ ها استفاده می کنند تا میزان تزریق دقیقا بررسی و اندازه گیری شود.
  • بدون برخی از ابزارهای مهار رسوب، غشاهای اسمز معکوس و مجاری عبور جریان در عناصر غشا به دلیل رسوب مواد محلول کم، مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم و سولفات استرانسیم، دچار گرفتگی می شوند.
  • در سیستم های تصفیه آب غشایی نظیر RO که درصد ریکاوری یا بازیافت بالایی دارند، اگر حلالیت این ترکیبات در آب از مقدار اشباع فراتر رود، به شکل متبلور شده و کریستالی بر سطح غشا ظاهر می شوند.
  • با استفاده از مدل پایه پلیمری دیگر نیازی نیست که خیلی زود به زود ممبران شسته شود و می توان در فاصله های طولانی آن را شستشو داد.
  • این مواد شیمیایی باعث ایجاد تاخیر زمانی بین بی کربنات و منیزیم کلسیم می شوند.
انتی اسکالانت ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد شرکت ابنیه پایدار سبز با بهره گیری از تجربه و دانش پژوهشگران در زمینه تصفیه آب، توانسته است جهت آب شور دریا و آب لب شور، آنتی اسکالانت های مناسب را تولید نماید. در واقع ضد رسوب فسفاته، بهترین نوع آنتی اسکالانت است، اما، خاصیت دیسپرس کنندگی کمی دارد. به بیان ساده تر ضدرسوب به آلاینده ها یا رسوبات موجود در آب خام می پیوندد و مانع از چسبیدن آن ها به غشا یا سطح تجهیزات می شود. و در سیستم ها مدار باز آن ها را از طریق جریان سیستم توسط سیال مورد نظر، همراه با پساب خروجی از سیستم خارج می کند. به دلیل زیاد بودن مقادیر کلسیم و منیزیم در آب ها سختی را معمولاً بر اساس این دو کاتیون معرفی می نمایند.