انواع روش های حمل و نقل بار باربری و اتوبار جهان پیمان بار حمل و نقل | transemartlogistics

یکی از نقاط قوت آن عدم نیاز به زیرساخت های حمل و نقلی همچون جاده یا خطوط ریلی است. در تجارت بین الملل عمده جابه جایی کالاهای حجیم و بزرگ توسط این روش انجام می شود و می توان گفت یکی از ابزار کلید در تجارت جهانی است. در این روش از انواع وسایل نقلیه مانند اتومبیل، کامیون، اتوبوس، دوچرخه و کامیونت استفاده می شود. برای مثال بسیاری از مناطقی که صعب العبور هستند و یا امکان ارسال کالا از طریق شرایط دیگر به راحتی امکان پذیر نیست، از طریق حمل و نقل جاده ای قابل انجام است.

  • هزینه بالا شاید بزرگ‌ترین دلیل کم‌تر استفاده شدن این روش در کشور‌های کمتر توسعه یافته باشد.
  • همانطور که اشاره شد، یکی از انواع روش حمل و نقل، حمل و نقل دریایی می‌باشد.
  • این روش برای ارسال کالا بسیار ایمن می باشد و کمترین آسیب به آن وارد https://www. transemartlogistics.com می شود.
  • در این مقاله به بررسی درباره اینکه حمل و نقل دریایی چیست؟ یا تجارت دریایی چیست؟ و به انواع حمل و نقل دریایی و اصطلاحات آن پرداخته می شود.
  • از این رو می‌توان محموله مورد نظر را با ترکیبی از روش‌های اشاره شده به مقصد رساند.
  • کهن ترین روش برای حمل بار و محمولات تجاری به خارج از مرزهای یک کشور ، روش زمینی میباشد.

با توجه به اینکه هر کدام از این روش‌ها با یکدیگر متفاوت هستند، بهتر است که در انتخاب خود دقت زیادی داشته باشید. به طور کلی عناصر امنیت، قیمت و سرعت، بیشترین تفاوت را در بین این روش‌ها رقم می‌زند. اگر می‌خواهید کالای خود را به یک استاد داخلی ارسال کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از روش زمینی که از روش‌ها ریلی و جاده‌ای تشکیل شده است استفاده کنید، زیرا به صرفه‌تر و امن‌تر هستند.

به طور کلی قراردادهای مربوطه شامل نام، مشخصات کالا، نشانی فرستنده و گیرنده، بیمه و غیره می‌شود. در این قراردادها تمامی مبالغ و شرایط ارسال قید می‌شوند و در صورتی که شرکت ترابری به یکی از آن‌ها عمل نکند موظف به جبران خسارت خواهد شد. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از شرکت‌های ترانزیت به فکر توسعه صنعت ریلی کشور بیفتند.

انواع حمل و نقل بین المللی کالا

انواع روش های حمل و نقل بار باربری و اتوبار جهان پیمان بار حمل و نقل | transemartlogistics

برای جا به جایی نفت از نفت کش و برای گاز از گازکش که خود گونه ای از نفتکش ها هستند استفاده می شود. عمده محصولات فله مانند گندم، برنج و… نیز توسط کشتی های فله بر جا به جا می شود. سایر محموله هایی که به این روش انتقال می یابند معمولا داخل کانتیرهای ۲۰ و ۴۰ فوتی قرار می گیرند مگر کالاهای بسیار حجیم که شرایط خاص خود را دارند. لازم به ذکر است که از تمامی روش های زیر برای حمل و نقل مسافر و کالا استفاده می شود که هدف ما در این مقاله جنبه تجاری و جابه جایی کالا می باشد. این نوشته در اتوبار و باربری ارسال شده و با انواع روش های حمل و نقل بار، حمل بار، حمل و نقل بار برچسب گذاری شده است.

معایب حمل و نقل ریلی عبارتند از:

معمولا در هر کشوری پایانه ‌های هوایی باربری وجود دارد که از آنها به عنوان فرودگاه‌های باربری نیز یاد می‌کنند. شرکت‌های کریر و فورواردر دو نوع از شرکت‌های حمل ‌و نقل بین‌المللی کالا و بازیگران این حوزه محسوب شده که تجار و بازرگانان کالاهای خود را معمولا از طریق آنها صادر می‌کنند. کریر به یک شرکت حمل ‌و نقل کالا گفته می‌شود که از طریق انعقاد قرارداد با فرستنده یا صادرکننده کالا، متعهد می‌شود که بار مورد نظر را به مقصد برساند.

شرکت حمل و نقل از نظر کانال جابجایی

تحریریه اخبار معماری آریانا