انواع plc و مزایا و معایب آن را بشناسید معرفی بهترین برند plc

این مدل PLC قابلیت اضافه شدن ماژول‌های DVP-S در سمت چپ و کارت‌های توسعه در سمت راست را دارا می‌باشد. شما باید به خوبی بدانید که plc زیمنس s7 300 یک کنترلر ماژولار است و دارای ماژول های متنوع می باشد. قیمت plc زیمنس s7 300 به تعداد ماژول هایی بستگی دارد که درون سیستم قرار داده اند. برند زیمنس یکی از بهترین برندهای می باشد که انواع قطعات الکترونیکی را تولید و طراحی می‌ کند. Plc به عنوان یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی شناخته می شود که به صورت کامپکت و به صورت معمولی تولید می گردد. در این نمونه plc کامپکت های ورودی و خروجی به صورت دیجیتال هستند که همین مسئله استفاده کردن از آنها را بسیار آسان تر کرده است.

برنامه نویسی توسط برنامه SIMATIC MANAGER:

دو ورودی آنالوگ 12 بیتی و دو خروجی آنالوگ 12 بیتی ، بنابراین هزینه های جانبی همچون خرید ماژول های افزایشی کاهش می یابد. در صورتی که به تعداد ورودی های آنالوگ بیشتری نیاز دارید می توانید از تجهیز پی ال سی دلتا مدل DVP-20SX استفاده کنید. از ویژگی های قابل ذکر در مورد آن می توان به کامپکت بودن، به معنی یکپارچه بودن ماژول های ورودی و خروجی و سی پی یو و منبع تغذیه که همه در یک بدنه قرار دارند، آن اشاره کرد. S7-200 کمترین قیمت را در بین plc های دیگر زیمنس s7 به خود اختصاص داده بود.

انواع plc و مزایا و معایب آن را بشناسید معرفی بهترین برند plc برای این کار نمودارهای مدار باید طراحی می شدند، اجزای الکتریکی مشخص شده و نصب می شدند و لیست سیم کشی باید ایجاد می شد. سپس برق کار ها اجزای لازم برای انجام یک فرآیند خاص را با سیم متصل می کردند. اگر خطایی صورت می گرفت، سیم ها باید دوباره به درستی متصل می شدند.

۱ مینی پی ال سی ها(mini PLC)

تمام اجزای اتوماسیون در یک کامپیوتر شخصی صنعتی ادغام می شوند که منجر به یک راه کار کامل و مقرون به صرفه می شود. CPU هنگامی که یک برنامه ذخیره شده را اجرا می کند وضعیت ورودی ها، خروجی ها و متغیرهای دیگر را بررسی می کند. سپس CPU سیگنال هایی برای به روز رسانی وضعیت خروجی ها ارسال می کند.

6 شمارنده سریع (حداکثر 1 مگاهرتز)، با ورودی های فعال و بازنشانی پارامتریک، می توانند به طور همزمان به عنوان شمارنده های بالا و پایین با 2 ورودی جداگانه یا برای اتصال رمزگذاران افزایشی استفاده plc 1200 زیمنس شوند. برای اتصال مستقیم سنسورها و رمزگذار ها با جریان خروجی 400 میلی آمپر، می توان آن را نیز به عنوان منبع تغذیه بار استفاده کرد. در حرفه و تخصص خود همیشه آرزو داشتیم وب‌سایت مرجعی در بین فارسی‌زبانان باشد که تمامی اطلاعات حوزه اتوماسیون صنعتی را درون خود جای داده باشد؛ ایران اتوماسیون تحقق این آرزو است… این مدل دارای 1 پورت MPI و 1 پورت و یک مموری کارت حافظه MMC با ظرفیت 8MB است. برنامه نویسی آن با Step7 V10 انجام می شود که با Step7 بکار رفته برای S7-300 و S7-400 متفاوت است. این سیستم که به سیستم ریداندانت موسوم است، دارای دو عدد CPU است که یکی از آنها وظیفه پردازش برنامه را برعهده داشته و دیگری به عنوان پشتیبان در کنار CPU اصلی قرار گرفته است.

  • این مدل هزینه بالایی داشته و در سیتسم های بسیار حساس استفاده می شود.
  • رابط کاربری PROFINET X3 انتقال داده ها را با سرعت 1 گیگابیت در ثانیه تسهیل می کند.
  • در تصویر زیر CPU مدل ماژولار شرکت زیمنس، سری S7_300 را مشاهده می‌کنید.
  • و طول برنامه دارد و از یک میکرو ثانیه تا ده میلی ثانیه متغیر است.