انگلستان تاریخی فهرست‌های خیابان لیورپول را پیش از تعمیرات اساسی ایستگاه گسترش می‌دهد


شرکت سوئیس ماه گذشته طی یک رایزنی عمومی از طرح های خود برای بازسازی و توسعه مجدد ایستگاه رونمایی کرد و طرح های کلی دو بلوک 10 و 15 طبقه در بالای ایستگاه تعمیر اساسی و یک محوطه جدید را آشکار کرد.

در واکنش به این مفاهیم اولیه، گروه‌های میراث هشدار دادند که محوطه ایجاد شده در طول بازسازی ایستگاه در سال‌های 1985-1992، ممکن است به دلیل پیشنهادات معمار از بین برود. نگرانی‌هایی در مورد تغییرات در هتل مجاور، که قبلاً فهرست شده بود، – که قبلاً هتل بزرگ شرقی سابق بود، مطرح شد.

سازمان میراث فرهنگی به AJ گفت که هم مبارزان و هم سلار – توسعه دهندگان این طرح که با Network Rail کار می کنند – از Historic England در مورد وضعیت ایستگاه خیابان لیورپول در نتیجه برنامه های در حال گسترش درخواست توضیح دادند.

انگلستان تاریخی با به روز رسانی فهرست های خود در هفته گذشته (دوشنبه 5 دسامبر)، اکنون عناصر ایستگاه 1992 را گنجانده است، و برای اولین بار با وضعیت درجه II به آنها حفاظت قانونی می دهد. هتل انداز در عین حال از درجه دو به درجه دو ارتقاء یافت.

بازسازی تاریخی ایستگاه در سال 1992 – توسط نیک دربی‌شایر، آخرین معمار راه آهن بریتانیا – در فهرست اصلی خیابان لیورپول، که به سال 1975، زمانی که ایستگاه برای اولین بار در فهرست قرار گرفت، وارد نشده بود.

Historic England گفت که این محل برای “ارائه وضوح در مورد اهمیت ویژه ایستگاه و هتل بزرگ شرقی سابق” فهرست شده است، و افزود: “این وضوح بیشتر باید به اطلاع رسانی پیشنهادات در حال ظهور برای هر دو مکان کمک کند.”

استناد فهرست همچنین به گسترش آلونک قطار 1985-1992 اشاره می کند که “که به دقت جزئیات، شکل و تناسبات” قطارخانه غربی 1873-1875 توسط ادوارد ویلسون را دنبال می کند.

جو اودانل، مدیر انجمن ویکتوریا، در پاسخ به فهرست ارتقا یافته، گفت: «Network Rail هرگز نباید اجازه مشاوره در مورد طرح‌های توسعه مجدد را قبل از تصمیم‌گیری در مورد اصلاحات فهرست می‌داد.

این ادعای توسعه‌دهنده مبنی بر اینکه هیچ آسیبی به میراث وارد نمی‌شود، اکنون کاملاً رد شده است.

اودانل افزود که فهرست‌های جدید به صراحت اکثر بازسازی‌های بسیار حساس دهه 90 را پوشش می‌دهند. این اثر به طرز ماهرانه‌ای، ایستگاه قطار ویکتوریایی باقی‌مانده و هتل بزرگ شرقی سابق را به هم پیوند می‌دهد تا تصور فضایی منسجم از قرن نوزدهم را القا کند.

بری اوستل، مدیر اجرایی توسعه و برنامه‌ریزی سلار، در بیانیه‌ای گفت که فهرست‌های به‌روزرسانی شده برای پیشرفت در پیشنهادات آن «ضروری» هستند و ارتقای ۴۵۰ میلیون پوندی «بهبودهای زیرساختی در ایستگاه برای ایجاد یک فضای جدید قابل دسترس و پایدار ضروری است». مرکز حمل و نقل در سطح جهانی برای شهر و لندن.

وی در گفتگو با AJ افزود: ما بررسی وضعیت لیست ایستگاه خیابان لیورپول و هتل انداز را سفارش دادیم زیرا موارد موجود شامل بسیاری از عناصر بود که متعاقباً تخریب شدند. ما احساس کردیم که اطمینان بیشتر در مورد اهمیت دارایی‌های میراث مهم است تا بدانیم چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را برای ارتقای ضروری در ایستگاه و هتلی که به آن مرتبط است، پیش ببریم.

پس از رایزنی عمومی ماه گذشته و رونمایی از طرح های اولیه برای تعمیرات اساسی ایستگاه، Historic England به AJ گفت که از تصاویر اولیه و پیشنهادات برای ارتقاء 43 میلیون پوندی که بخشی از یک طرح گسترده تر 1.5 میلیارد پوندی را تشکیل می دهد، عمیقا نگران است.

سخنگوی Historic England گفت: “ما به مشاوره عمومی پاسخ خواهیم داد.” ما همچنین تصاویری را درخواست می کنیم که این پیشنهادات را با جزئیات بیشتر و تأثیر کامل آنها بر محیط تاریخی لندن نشان دهد. این تصاویر برای درک کامل پیشنهادات فعلی حیاتی هستند و باید برای بررسی عمومی در دسترس قرار گیرند.

این بدن به AJ گفت که علاوه بر سلار، گروه‌های مبارزاتی نیز خواستار ثبت مجدد خیابان لیورپول شده‌اند. فهرست گسترده می تواند به طور بالقوه منجر به تغییراتی در برنامه هایی شود که قبلاً در مشاوره عمومی ماه گذشته نشان داده شده بودند.

طرح‌هایی که ماه گذشته توسط Herzog & de Meuron ارائه شد، محل سالن 1992 را با یک ساختمان معاصر و دو برج – یکی نگهدارنده هتل Andaz – و دیگری برای فضای اداری و خرده‌فروشی و امکانات جایگزین کرد.

انطباق‌ها با این هتل، که ساختمان قرن نوزدهمی را مورد استفاده مسافران قرار داد، همچنین باعث ایجاد نگرانی در میان مبارزان میراث فرهنگی مانند O’Donnell شد.

“این طرح اکنون باید به تابلوی نقاشی برگردد”

اودانل افزود: اکنون این طرح باید به تابلوی نقاشی برگردد. شبکه راه آهن باید از نزدیک با سازمان های میراث فرهنگی همکاری کند تا هر گونه طرح جدیدی را از همان ابتدا توسعه دهد، به جای چهار سال بعد از زمانی که آنها مانند طرح فعلی ترسیم شوند.

جیمز سلار، مدیر اجرایی سلار، از نگرانی‌های مربوط به میراث در نظرات قبلی به AJ دفاع کرده بود. او گفت که جدیدترین طرح‌ها شواهدی از یک «جهش به جلو برای دسترسی» هستند و طرح هرتزوگ و دی مورون «حفاظت و تقویت عناصر میراث هتل انداز و خود ایستگاه را در اولویت قرار داده است».

او اضافه کرد: سوله‌های اصلی راه‌آهن ویکتوریایی در ایستگاه خیابان لیورپول لمس نمی‌شوند، اما با گشودن مناظر جدید به روی آنها جشن گرفته می‌شود.

Network Rail و Herzog & de Meuron برای اظهار نظر به تماس شده اند.

قرار است دومین جلسه مشاوره در ژانویه برگزار شود تا طرح‌هایی برای خرده‌فروشی و فضای اداری بالای ایستگاه آشکار شود.

نظر: املاک سلار به انگلستان تاریخی پاسخ می دهد

مشاوره با همه ذینفعان میراث بخش مهمی از فرآیند است و ما مشتاقانه منتظر تعامل مثبت با انجمن ویکتوریا، انگلستان تاریخی و سایر نهادهای مرتبط هستیم. همانطور که قبلاً گفته شد، حفاظت و تقویت عناصر میراث در ایستگاه خیابان لیورپول یکی از اولویت های کلیدی ما در پیشنهادات ما برای انجام یک برنامه حدود 450 میلیون پوندی ارتقاء قابل توجه مورد نیاز برای رفع ازدحام و مشکلات دسترسی در ایستگاه است.

سوله های اصلی راه آهن ویکتوریایی دست نخواهند خورد

آلونک‌های اصلی راه‌آهن ویکتوریا دست نخواهند خورد، زیرا برنامه‌های ما برای جشن گرفتن این موارد مهم میراثی با بازکردن مناظر به روی آنها و حذف عناصر کوچک سقف سالن دهه 1980 طراحی شده است.

توسعه پیشنهادی در لبه خوشه‌ای از آسمان‌خراش‌های شرقی شهر قرار دارد و طرح‌های ما در مقایسه با ارتفاع کم نگه داشته شده‌اند تا از حداقل آسیب به خط افق شهر و به‌ویژه کلیسای جامع سنت پل اطمینان حاصل شود.



منبع